سلامت و تندرستی

افزایش موارد ابتلای خانواگی کرونا و شمار بیماران بدحال در تهران

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به اینکه مشاهدات و بازدید از نوروز از عوامل موثر در افزایش بروز کرونا ویروس در خانواده است ، گفت: از طرف دیگر ، موج چهارم کرونا ویروس به سفر بستگی دارد “، اگر هفته سوم و چهارم آوریل را با شرایط خوب سپری کنیم ، شرایط مساعدتر خواهد شد.

دکتر نادر توکلی در مصاحبه با تیتر اول وی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس قلب که در هفته اول فروردین به بیمارستانها اعزام شدند ، گفت: در هفته دوم اوضاع کمی آرامتر بود اما اکنون نگران هفته سوم آوریل. ما مسافران بازگشتی داریم. “که در تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان های استان تهران افزایش یافته است. تعداد مرگ و میرها در هفته اول آوریل نیز در مقایسه با هفته های دوم و سوم مارس افزایش یافته است که ممکن است بخشی از آن به دلیل ازدحام جمعیت و ترافیک در نیمه دوم مارس باشد.

وی با تأکید بر اینکه بیمارانی که هم اکنون در تهران بستری هستند وضعیت بدتری دارند ، گفت: فاصله بین عفونت و بدتر شدن بیماران کاهش یافته است و اگر افراد نتایج مثبتی دارند و علائم گسترده بیماری دارند ، لازم است که برای ارائه خدمات لازم بر اساس مرحله بیماری ، به مراکز پزشکی برای پزشک مراجعه کنند.

معاون درمان کرونا گفت: “البته ، ما مطالعه کاملی نداریم ، اما به نظر می رسد که بیماران بدتر شده اند و درگیری کودک نیز افزایش یافته است. خوشبختانه ، البته ، مرگ رخ داده است.” در استان تهران ، مرگ و میر کودکان به نسبت افزایش نیافته است. در شرایط فعلی ، کودکان معمولاً علائم گوارشی بیشتری دارند و با اسهال مقاوم به درمان و تب بالا مشخص می شوند.

به گفته وی ، ما هنوز مطالعه اثبات شده ای درباره ورود انواع دیگر ویروس های کرونا به کشور نداریم.

توکلی وقوع موج تاج چهارم به حجم سفرهای انجام شده بستگی دارد وی ادامه داد: نگرانی های ما همچنان پابرجاست ، اما اگر هفته های سوم و چهارم آوریل را در شرایط خوبی سپری کنیم ، اوضاع مساعدتر خواهد شد ، یعنی به مرحله ای می رسیم که با گسترش موازی واکسیناسیون و در آنجا نگرانی ها کاهش می یابد. ممکن است ایمنی امیدوار کننده تری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ نگرانی در مورد تجهیزات بیمارستان وجود ندارد ، افزود: ما بیشتر نگران پر کردن تخت در بخشهای ویژه هستیم. از هفته آینده ، بیمارستان ها تحت فشار انتخاب و بیماران غیر کوید قرار می گیرند و این ما را نگران می کند.

وی با اشاره به تأثیر بازدید از نوروز گفت: اکنون در دو هفته گذشته ، تقریباً بیشترین بستری شدن در بیمارستان ها در خانواده ها بوده است ، که این وضعیت را برای اعضای سالخورده خانواده و افراد در معرض خطر بیماری ایجاد می کند.

وی تأکید کرد ، به طور کلی ، محدودیت های ترافیکی شبانه در تهران تأثیر خوبی داشته است. اگرچه ر اگرچه در ماه مارس به این مسئله به درستی پرداخته نشد ، اما این فرهنگ به گونه ای ایجاد شد که پس از ساعت 21:00 مردم ترافیک غیرضروری کمتری پرداخت می کنند تا از احتمال بروز تاج به دیگران کاسته شود. با توجه به وضعیت بیماری در استان پس از تعطیلات نوروز ، می توانیم برای ارائه پیشنهادات ویژه دفاتر و سفرهای بین شهری به ستاد استان مراجعه کنیم که هنوز در دست بررسی است.

قائم مقام ستاد مرکزی کرونا در استان تهران با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: معمولاً مراسم رسمی و گسترده ای برگزار نمی شود و انتظار داریم امسال مانند سال گذشته هزینه های ماه رمضان با مردم “.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا