استان ها

واگذاری زمین برای سرمایه گذاری باید با توجیه اقتصادی طرح همراه باشد

به گزارش خبرگزاري تیتر اول خبر از گيلان؛ دکتر یونس رنجکش در گفتگو با کارگروه ای که توانایی سرمایه گذار برای بدست آوردن زمین را مورد بررسی قرار داده است ، گفت: “مدیران و کارشناسان واجد شرایط باید وضعیت متقاضیان و توانایی آنها در اجرای برنامه های اقتصادی را به دقت ارزیابی کنند.”

وی افزود: در سالهای اخیر به متقاضیان توجیهات مختلفی ارائه شده است که متأسفانه هیچ اقدامی برای سرمایه گذاری و اجرای طرح صورت نگرفته است و این زمین باید به سرمایه گذاران جدید اختصاص یابد.

وی افزود: در حالی که ممکن است دلایل مختلفی از جمله اخذ مجوزهای قانونی برای عدم اجرای برنامه های سرمایه گذاری متقاضیان وجود داشته باشد ، باید تلاش شود تا این قانون تنظیم و ارزیابی بهتری از قوانین این صندوق های ملی انجام شود که بعضاً مورد سوء استفاده قرار می گیرند. برای جلوگیری از قرار داده شده اند.

وی گفت: واگذاری زمین ملی برای سرمایه گذاری باید ثروت و ارزش افزوده ایجاد کند و از این نظر ارزیابی پتانسیل اقتصادی و صلاحیت فنی و حرفه ای متقاضیان بسیار مهم است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری دولت گویانا با اشاره به محدود بودن زمین ملی که می تواند برای پروژه های سرمایه گذاری به گویانا منتقل شود ، اظهار داشت: این استان در انتقال و انتقال زمین به سایر نقاط کشور با مشکلات و کاستی هایی روبرو است. این کار باید با دقت بیشتری انجام شود.

به گفته وی ، زمین در گیلانا به دلیل شرایط آب و هوایی و پوشش منابع طبیعی و اراضی کشاورزی از ارزش بالایی برخوردار است ، بنابراین باید با توجه به ارزش اقتصادی پروژه ها و پتانسیل سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالا ، وظایف را در نظر گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: هر متقاضی متقاضی زمین باید برای جلوگیری از آسیب رساندن به منابع عمومی و هدر رفتن این صندوق ها و همچنین تاخیر در سرمایه گذاری های کلان ، کانال های مربوطه را ارزیابی کند.

222

دکمه بازگشت به بالا