استان ها

عراقی‌ها و عمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری به کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند

سید علی احمدزاده در دیدار با معاون اقتصادی وزیر کشور با گلایه از علت محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بهمئی 85 حلقه چاه نفت وجود دارد اما وقتی بچه های این منطقه می آیند. در میدان نفتی آغاجاری کار می کنند، اجازه دارند به عنوان کارگر خارجی کار کنند.» به آنها نمی دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دلیل این رفتار کهگیلویه و بویراحمد را فقیر خطاب کردند، افزود: این استان یکی از سرمایه داری ترین مناطق کشور است اما به ما ظلم می شود.

وی گفت: بوکسیت چرام به جایارم منتقل شد و استان از آن بی بهره است. مردم نیز از این وضعیت ناراضی بودند. صادرات بوکسیت از استان را متوقف کردیم و اعلام کردیم که کارخانه مواد شوینده یا روغن در منطقه احداث می شود. فرزندان شهرستان چرام شاغل خواهند شد.

عراقی ها و عمانی ها برای سرمایه گذاری به کهگیلویه و بویراحمد می آیند

احمدزاده با بیان اینکه جابجایی ماشین آلات سنگین برای حمل بوکسیت باعث آسیب رساندن به جاده های استان شده است گفت: استان از نفت و گاز سودی نمی برد و امیدواریم پتروشیمی گچساران این خلا را پر کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سفر رئیس شورای اسلامی شهر به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر به آقای قالیباف گفتم که حق ضایع شده نفت و گاز کهگیلویه و بویراحمد را به ما بدهید. و در صنعت آب

احمدزاده به تلاش های صورت گرفته در استان برای رفع کمبودها اشاره کرد و یادآور شد: راهسازی 135 روستا و آبرسانی به 180 روستایی که با کم آبی مواجه هستند اقداماتی است که در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات کمبود آب شرب از 210 میلیارد تومان به 910 میلیارد تومان افزایش یافت، گفت: در جلسه ای که با وزیر نیرو داشتیم شبکه آب را برای تامین آب 100 روستا که به 326 میلیارد تومان نیاز داشتند، توسعه و ارائه کردیم. وام های این بخش به بیش از 900 میلیارد افزایش یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از حضور سرمایه گذاران عمانی و عراقی در هفته آینده به استان خبر داد و گفت: عمانی ها در پروازهای فرودگاه های یاسوج و گچساران سرمایه گذاری خواهند کرد.

در ادامه محسن صورحی تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور ضمن ارزیابی فعالیت های انجام شده در استان گفت: استان را می توان از کسانی که دانش خوبی دارند کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه گام های بلندی برای مطالبه زیرساخت های استان برداشته شده است، گفت: در سطح ملی در کنار استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلوی و بویراحمد، در این جلسه همچنین وضعیت پروژه های اقتصادی و پیشرفت آنها بررسی و بر تسریع روند پیشرفت این پروژه ها تاکید شد.

48

دکمه بازگشت به بالا