استان ها

به جای سرمایه گذاری بر روی سکه‌ و بورس، بر اولویت‌های بومی سرمایه‌گذاری کنیم

تیتر اول / گروه کر جنوبی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: به جای سرمایه گذاری در سکه ، دلار و بورس ، باید در استارت آپ ها شاهد سرمایه گذاری محلی باشیم. وی گفت: “تا پایان امسال زیرساخت های پارک علم و فناوری خراسان جنوبی تقویت شده و فضای بدنی آن گسترش می یابد.”

سورنا ستاری روز دوشنبه 3 ژوئن در نشست خبری رادیو و تلویزیون خراسان جنوبی درباره فناوری پیشرفته در حوزه فناوری تاج گفت: دانشگاه ها باید در حل مشکلات مردم و افزودن ارزش به کشور متمرکز شوند.

به گزارش تیتر اول ، وی افزود: در هفت سال گذشته ما روی اقتصاد دانش بنیان متمرکز شده ایم و خوشبختانه اکنون شاهد اتفاقات خوبی هستیم که در خراسان جنوبی رخ می دهد ، اما هنوز شکافی با پتانسیل وجود دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: هم اکنون بیش از پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و ارزش شرکت های دانش بنیان در بورس کالا 150 هزار میلیارد تومان است.

ستاری با بیان اینکه ما فرصتهای استثنایی را برای مشاغل دانش بنیان فراهم می کنیم و حدود 140 خدمت ارائه می شود ، افزود: برای حل مشکلات در ایالت هوراسانای جنوبی باید راه حل های محلی ارائه شود.

وی اقتصاد نفتی را بزرگترین ضربه برای تجارت توصیف کرد و ادامه داد: اگر سیاست خراسان جنوبی فروش نفت خام باشد ؛ استان ارزش اقتصادی ایجاد نمی کند.

ستاری با تأکید بر فرآوری زعفران و سایر محصولات خراسان جنوبی ، افزود: ارزش دانش در این محصولات نهفته است که باعث ایجاد ارزش افزوده در استان می شود.

وی ادامه داد: اکنون دولت برای مقابله با کورون ویروس نیاز به واردات تجهیزات ندارد و تمام نیازهای کشور در خانه برآورده می شود.

ستاری اظهار داشت: اکوسیستم شرکت های دانش بنیان در این مدت واکنش خوبی نشان داده است و این شرکت ها اکنون در حال اجرای پروژه های بزرگ در زمینه های پزشکی ، واکسن ها و تجهیزات پزشکی هستند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بر امنیت غذایی در كشور متمركز شده است ، گفت: ما تا حد ممكن كمك مالی را برای بهسازی و برپایی ساختمان ارائه خواهیم داد. زیرا ما باید غذاهای خودمان را با فناوری های جدید ، نوآوری ها و ایده ها تولید کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا