استان ها

ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری/ بروکراسی‌های اداری عامل یأس سرمایه‌گذاران

به گفته مرتضی مطیعی ، خبرگزاری آنلاین حجت الاسلام والمسلمین استان سمنان ، هنگام دیدار با حسن العبویه ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان و کارکنان آن در دفتر امام جمعه ، ایرانیان و سایر سرمایه گذاران خارج از کشور آماده سرمایه گذاری هستند ، اما وقتی نوبت به بوروکراسی می رسد دستگاه اداری در مواجهه و افسرده است.

وی با اشاره به لزوم رعایت قوانین و مقررات دستگاه های اجرایی گفت: مجریان جدا از اهمیت این موضوع باید موانع ورود سرمایه گذاران را برطرف کنند.

ایمانای جمعه از سمن گفت: انتخاب کارشناسان با شعار سالانه مدیر ارشد نشان دهنده تمرکز ویژه وی بر موضوع تولید است.

ماتیاس گفت: ناظران باید اجرای پروژه های صنعتی را بیش از پیش ادامه دهند ، زیرا اجرای پروژه ها منافع مالی را برای افراد در همه استان ها به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد که وحدت و همکاری بین بخشهای مختلف و جدیت مسئولان زمینه ساز توسعه استان سمنا است.

وی با اشاره به لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در معادن و فعالیت های صنعتی گفت: هنگام راه اندازی واحدهای صنعتی باید به انتخاب بخشهای غیر آلاینده توجه کرد.

وی در ادامه گفت که کارخانه های استان سمنا تعداد زیادی کارگر داشتند و باید به این واحدهای صنعتی توجه شود.

سخنگوی مقام معظم رهبری استان و امام جمعه سمنان با اشاره به صنعت چوب و هنر معرق در استان کما تأکید کرد که صنعت چوب درآمد و ارز زیادی دارد و مسئولان استان باید برای افزایش آن اقدام کنند. به

وی بر لزوم تمرکز بر نسل آینده تأکید کرد و گفت: باید برای جلوگیری از استخراج مواد معدنی و فروش خام آنها ملاحظاتی در نظر گرفته شود ، زیرا آنها نیز دارایی های نسل بعدی هستند.

متیو گفت: مقامات باید سعی کنند افراد تحصیل کرده ، نخبه و متخصص را به خدمت بگیرند و از آنها برای هدایت امور استفاده کنند.

وی افزود: توزیع عادلانه منابع و شفافیت و امور منظم از بروز مشکلات در استان سمنا جلوگیری می کند.

ایمان سمنان روز جمعه با اشاره به وضعیت معیشتی کارگران و لزوم اقداماتی برای بهبود شرایط این طبقه کارگر ، اظهار داشت: ساخت مسکن کارگران مطابق قانون است و دارای پیوست فرهنگی است.

متیو گفت: “فقر مادی معمولاً عامل فقر فرهنگی است و پیامدهای اجتماعی دارد.”

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات شرکت ارائه داد و گفت: “رهبر برتر با نامگذاری شعار سالانه ، توجه ویژه ای به اقتصاد و تولید داشت و بخش خصوصی در وظایف خود سرمایه گذاری زیادی کرده است. و مسئولیت های سالهای اخیر. ”

وی افزود: خوشبختانه شاهد رشد خوب سرمایه گذاری در شهرها و مناطق صنعتی استان سمنان هستیم.

البوویس با اشاره به ارائه زیرساخت به سرمایه گذاران افزود: شهرهای استان و مناطق صنعتی زیرساخت های لازم را برای صنعت دارند اما موانع همچنان باقی است.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی استان سمنان تاکید کرد: بزرگترین چالش توسعه صنعتی استان سمنان کمبود منابع آبی است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد بخش های کم آب در شهرها و مناطق صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: استفاده نامتعارف از آب برای رفع کمبود آب در دستور کار است.

وی افزود: استفاده از فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب سمنان برای آبرسانی به واحدهای واقع در شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان یکی از راه حل های مشکل کم آبی است که اکنون به یک اعتقاد تبدیل شده است.

البوایی گفت که رهبر ارشد ، در دیدار با 13 نفر از اعضای دولت ، بر عدالت تأکید کرد.

وی گفت که تاکنون سه جلسه به ریاست وزیر صمت با رهبران ارشد سکوت و مدیران مالکیت صنعتی برگزار شده است و در این جلسات بر اجرای برنامه ها و پروژه ها بر اساس یک سند برنامه ریزی تأکید شده است.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی استان سمنان گفت: در واقع این اهمیت عدالت در صنعت است و عدم رعایت آن توسعه نامتعادل را در پی خواهد داشت.

وی بیکاری جوانان را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: با وجود سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت در استان سمنا ، بخش ها هنوز با کمبود نیروی کار روبرو هستند.

آل بووی ، با اشاره به کاهش درآمد ناشی از کار ، تاکید کرد که ساخت مسکن کارگران برای کارگران صنعتی در استان سمنا یکی از راه های حل این مشکل است.

مدیرعامل شرکت شهر صنعتی استان سمنان یادآور شد: این استان از نظر فرهنگی بسیار غنی است و نیاز به توجه به بافت فرهنگی و سنتی و همچنین توسعه صنعتی دارد.

48

دکمه بازگشت به بالا