بین الملل

وزیر کشور در سفری رسمی وارد عراق شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین تیتر اول، «احمد وحیدی» وزیر کشور ایران پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در سفری رسمی وارد فرودگاه بغداد شد و مورد استقبال «عبدالامیر الشمری» همتای عراقی خود قرار گرفت.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، در بیانیه دفتر الشمری آمده است که او ضمن استقبال از وزیر کشور ایران، بر تعمیق روابط برادرانه دو کشور تأکید کرد و دو طرف در خصوص مسائل مورد اهتمام  گفت و‌گو کردند.

وحیدی در حالی وارد عراق شد که به گفته خود او تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون ایرانی برای حضور در پیاده روی اربعین وارد عراق شده‌اند.

«عمر الوائلی» رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق نیز روز گذشته گفت که انتظار می‌رود که تعداد زائران در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر باشد.

وزیر کشور همچنین جمعه شب گذشته در جریان بازدید از پایانه مرزی خسروی و منذریه گفت که از همراهی عراقی برای فراهم کردن سهولت در تردد زائران قدردانی می‌کند.

انتظار می‌رود بالای ۲۰ میلیون زائر امسال وارد کربلا شوند. سال گذشته طبق آمار دبیرخانه آستان عباسی در شهر کربلا ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر تا روز اربعین وارد این شهر شده بودند.

در این میان به گفته «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور فراجا، پیش‌بینی‌ می‌شود که امسال بیش از چهار میلیون زائر ایرانی برای حضور در اربعین امام حسین (ع) راهی کربلای معلی شوند.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا