اقتصادی

دستور نخست‌وزیر عراق برای انجام «مذاکرات آبی» با ایران

وزارت منابع آبی عراق از دستور نخست وزیر این کشور برای اتخاذ اقدامات لازم برای انجام مذاکرات با ایران، ترکیه و سوریه درخصوص بحران آب خبر داد.

به گزارش تیتر اول، خالد شمال، سخنگوی وزارت منابع آبی عراق امروز(سه شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور(واع) تاکید کرد که مساله بحران آبی یک مساله پیچیده است و بزرگ‌ترین بخش مذاکرات خارجی را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: عون ذیاب، وزیر منابع آبی عراق این موضوع را به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اعلام کرد و السودانی نیز دستور داد که تمام اقدامات لازم برای انجام مذاکرات با ایران، ترکیه و سوریه در این خصوص اتخاذ شود.

سخنگوی وزارت منابع آبی عراق خاطرنشان کرد که پرونده مذاکرات درخصوص بحران آب یک مساله حاکمیتی بوده و به دستگاه های عالی دولت مربوط می شود و تصور اینکه وزارت منابع آبی طرف اصلی در این موضوع است، تصوری اشتباه است.

به گزارش تیتر اول، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو کشورمان اخیرا در حاشیه دیدار با عون ذیاب عبدالله، وزیر منابع آب کشور عراق گفت: ما با کشور عراق، منابع آبی مشترکی داریم که در خصوص مدیریت مطلوب این منابع مذاکرات خوبی انجام شد.

محرابیان اضافه کرد: در دیدار با وزیر منابع آب عراق پیرامون انتقال تجارب و ظرفیت‌های مهندسی ایران در حوزه آب به این کشور همسایه بحث و تبادل نظر شد.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی وزیر منابع آب عراق پیشنهاداتی برای اجرای مشترک پروژه‌های آبی داشتیم که این پیشنهادات را در چارچوب معاهدات و توافق‌های بین دو کشور بررسی کرده و پیش خواهیم برد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا