بین الملل

بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا

منابع رسانه‌ای آمریکا از بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ماه) تاکنون خبر دادند.

به گزارش تیتر اول به نقل از رسانه‌های آمریکا، از ۱۸ آوریل گذشته (۳۰ فروردین ماه) تاکنون دست کم ۱۰۰۰ دانشجو در بیش از ۲۸ دانشگاه در ۲۱ ایالت به دلیل همبستگی با غزه بازداشت شده‌اند.

شهردار نیویورک اعلام کرد حدود ۳۰۰ دانشجو در جریان سرکوب اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دانشگاه کلمبیا دستگیر شدند.

در جریان اعتراض‌ها در دانشگاه کلمبیا، معترضان حامی فلسطین و مخالفان این اعتراض‌ها به مدت چند ساعت با یکدیگر درگیر بودند که منجر به زخمی شدن چند نفر شده است.

این در حالی است که پیش از این، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از «بزرگترین واکنش پلیس به فعالیت در محوطه دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر» در مقابل اعتراض دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تعداد دستگیرشدگان را بیش از ۹۰۰ نفر طی ۱۰ روز اخیر اعلام کرده بود.

در سرتاسر ایالات متحده، رهبران دانشگاه‌ها تلاش کرده‌ – و تا حد زیادی شکست خورده‌اند – تا تظاهرات‌ها را سرکوب کنند، تظاهرات‌هایی که اغلب شاهد مداخله خشونت‌آمیز پلیس بوده‌اند، با ویدئوهایی که از ایالت‌های مختلف منتشر شده و نشان می‌دهد که صدها دانشجو – و حتی اعضای هیئت علمی – به زور دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا