جامعه

تمهیدات لازم برای بازگشایی آبرومند مدارس اندیشیده شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش ، نزدیک شدن به سال تحصیلی را امری مهم دانست و گفت: لازم است اقدامات لازم برای شروع مدرسه انجام شود تا شاهد روند افتتاح شایسته ای باشیم ، بنابراین مطابق با ماهیت سازمانی کار کنید.

به گزارش تیتر اول ، حسن ملکی در جلسه هیئت رئیسه و پس از مراحل تحول برای بررسی فرایند کد واکنش سریع گفت: “یکی از کارهایی که همکاران انجام می دهند ، بحث کدهای واکنش سریع است که طبق گزارشات و همکاران محترم ، در حال انجام است. خوب “ما قرار بود تکمیل کنیم ، کار تمام شد و امروز مهم است که گزارشات کاملی دریافت کنیم.

وی افزود: بحث در مورد دوره های آموزش از راه دور که به عنوان برنامه درسی فشرده ذکر کردیم ، گام دیگری است که در حال انجام است و باید تلاش کنیم تا خود را برای آن آماده کنیم. بخش دیگری که ما روی آن کار می کنیم و لزوماً در ابتدای سال تحصیلی نیست ، اما وظیفه نهایی باید تعیین شود ، نهایی شدن دستورالعمل های برنامه درسی است که قبلاً در این زمینه داشته ایم و در حال بحث در مورد آن هستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش تدوین و اجرای کار در این سازمان را برای جلب توجه به نکات مختلف ضروری دانست و در این زمینه گفت: ارتباط مکتوب و غیر مکتوب سازمان؟ بدیهی است که محصولات ما نمونه ای از کار ما هستند و از طریق آنها عملکرد سازمان مورد ارزیابی قرار می گیرد. در واقع زبان همه قسمتها عمل است ، بنابراین سازمان ما باید توانایی های خود را نشان دهد.

ملکی افزود: در این زمینه محصولات یک سازمان تحقیقاتی باید متناسب با جامعه و جامعه ای که در آن زندگی می کنیم باشد و این نسبت را می توان از سه جهت مورد بررسی قرار داد. اولین نکته “تطبیق محصولات با نیازهای اجتماعی” است. موضوع بعدی “همسویی با مسائل اجتماعی و تمرکز بر حساسیت اجتماعی” است. بدیهی است که نیازها و حساسیت های افراد متفاوت است – به این معنا که ممکن است جامعه دارای حساسیت هایی باشد که دیگر جوامع دیگر ندارند ، بنابراین محصولات ما باید با دیدگاه ها و حساسیت های جامعه ما مطابقت داشته باشد.

وی بر لزوم توجه به زمان در فرایند کار تاکید کرد و ادامه داد: بدیهی است هر آنچه خوب و ضروری است باید در جای خود ارائه شود ، اما باید ارتباط نیازها و علایق فراگیران را نیز در نظر بگیریم. در واقع ما مانند آشپزی هستیم که باید غذای مناسب را برای دانش آموزان آماده کند تا بتوانند از این آموزش به درستی استفاده کنند. در این زمینه ، نسبت اکتشافات علمی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد ، زیرا علم پیش می رود ، بنابراین ما نباید عقب بمانیم. در واقع ، ما کاری به سوء ظن و فرضیه نداریم و اصلی ترین چیز علم است. هر چیزی که عقل امضا می کند در حوزه شرع است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: “تناسب با سیاست کلی نظارتی جامعه” نکته دیگری است که باید به آن توجه کنیم. “رعایت محدودیت ها” نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، یکی از محدودیت های ما زمان است که باید آن را جدی بگیریم. علاوه بر این ، قوانین و اصول یادگیری باید به مطالب ما اضافه شود ، زیرا یکی از اصول مهم آموزش بحث تدریجی است. همانطور که می دانید ، روش یادگیری همه جانبه برای یادگیری وجود ندارد ، بنابراین باید مباحث را به تدریج و به آرامی یاد بگیرید. آخرین نکته مهم این است که اگر یک پیام زیبا نباشد ، خریدار نخواهد داشت ، بنابراین با نمایش موضوعات خشن و زشت ، موفق نخواهد شد. اساساً هنر در جامعه بشری ایجاد شده است زیرا مردم از زیبایی لذت می برند ، البته این زیبایی شناسی توسط دین ما هدایت می شود و به هیچ جهت نمی رود.

در پی این جلسه ، ملکی خواستار توجه به روش مصوب در قسمت ویرایش زبان فارسی شد و گفت که هنگام تدوین تمام متون باید به این قسمت توجه ویژه ای شود و این قسمت باید در دستور کار همه قسمت ها قرار گیرد.

علی محبی ، معاون این سازمان نیز در این قسمت گفت: پیش بینی می شد تا 25 سپتامبر تا 25 سپتامبر کتابها آماده شود. این مسیر تا حد زیادی کامل است ، اما به دلیل حساسیت بالای این بخش. توسعه برنامه درسی Covid 19 ، که به گروه ها تحویل داده شد ، کمی کند بود ، اگرچه ما نگرانی جدی در این زمینه نداریم و محتوای کلی در بخش برنامه ریزی شده توسعه یافته است.

معصومه نجفی پازوکی ، رئیس دفتر نگارش نظری عمومی و ثانویه ، گزارش را در این قسمت معرفی کرد و گفت: “منابع متعددی از دفتر فناوری در اختیار ما قرار گرفت تا در اطمینان از محتوای این بخش به ما کمک کند.” ما در حال حاضر در مرحله ویرایش هستیم و سپس مرحله بارگذاری را در پیش داریم.

وی افزود در زمینه زبان های خارجی دبیرستان های اول و دوم هر شش کتاب به صورت صد در صد آماده دانلود است. در زمینه کار و فناوری ، دبیرستان های اول و دوم آماده هستند. حدود 43 کتاب به صورت سی دی تحویل شده و آماده است. ما فقط به کتابهایی که بیش از یک محتوا را رمزگذاری می کنند اهمیت می دهیم ، اما امروز متوجه شدیم که این مشکل برطرف شده است و صفحه برای این کار طراحی شده است.

محبی ادامه داد: “با توجه به حساسیت این بخش ، ما به کمیته نظارت نهایی نیز نگاه کردیم ، اما در نهایت قسمت مهمی از کار طبق برنامه انجام شده است ، اما کامپایل و بارگیری پیک بسیار دشوار است.” جلوتر هستند و در آن مرحله

بذر سعید بدیعی ، مدیر کل ریاست جمهوری ، همچنین خواستار تعریف چالش های جغرافیای استان شد و گفت که بحث جغرافیای استان باید به همان استان سپرده شود ، بنابراین نظارت بر این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

محمد ابراهیم محمدی ، مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی ، در این نشست گفت: “طی دو هفته گذشته ، حمل بار افزایش یافته و کارکنان بیشتری مشغول به کار هستند و ما در نهایت تلاش می کنیم تا سه شنبه کار را تحویل دهیم. 2000 دقیقه ویرایش.

وی افزود: از سال 1937 ، ما بیش از 6000 محتوای جشنواره را تحویل دادیم و در نهایت ، تا پایان هفته ، همه آثار برای اقتباس تحویل داده می شود.

در ادامه این نشست ، افشار بهمنی ، مدیرکل دفتر فنی حرفه ای ، از فضای همدلی در سازمان استقبال کرد و گفت: فاز اول چندان ملموس نیست و ما نیاز به ارائه ماژول های دیگر نیز داریم.

در این بخش ، مالکی گفت: در واقعیت افزوده ، مسائلی مانند مراقبت از ارزش فرهنگی ، علمی و فنی نیز باید مورد توجه قرار گیرد ، بنابراین باید بر این بخش ها تأکید شود.

به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش در روابط عمومی و امور بین الملل ، آیا رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش باید بگوید: آیا باید به این فکر کنیم که چگونه می توان با استفاده از کدها مهارت را به دانش آموز آموزش داد؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا