جامعه

اثرات مثبت بازگشایی مدارس در ایجاد سبک زندگی سالم برای کودکان و نوجوانان

داده های حاصل از مطالعه جدید نشان می دهد که در صورت بازگشایی مدارس ، نوجوانان دارای خواب منظم ، مناسب و توصیه شده خواهند بود.

به گزارش تیتر اول ، از سرگیری مدرسه می تواند تأثیرات ناخواسته مثبتی بر سبک زندگی دانش آموزان داشته باشد ، چرا که یک مطالعه جدید نشان داد در صورت بازگشایی مدارس ، تعداد بیشتری از نوجوانان به میزان توصیه شده خواب خواهند داشت.

به گفته محققان ، عادات خواب بهتر می تواند به کاهش استرس نوجوانان و بهبود توانایی آنها برای مقابله با شرایط بحرانی زندگی کمک کند.

یافته های جدید نشان می دهد که با جلوگیری از حرکت صبحگاهی ، تاخیر در شروع و لغو فعالیت های فوق برنامه در مدارس ، نوجوانان ممکن است از “ریتم بیولوژیکی تاخیری” یا تمایل طبیعی برای دیر بیدار شدن و دیرتر خوابیدن پیروی کنند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله روانپزشکی کودک و نوجوان منتشر شد ، دو گروه از نوجوانان کانادایی سال گذشته در دو بازه زمانی مختلف در طول بیماری همه گیر کووید 19 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند ، اولین مورد از 15 ژانویه تا 13 مارس و گروه دوم از 15 مه تا ژوئن 30
محققان دریافتند که در طول همه گیری ویروس کرونا ، نوجوانان حدود دو ساعت بعد از خواب بیدار شده و می خوابند.

به گفته یکی از محققان ، مدت زمان خواب کوتاه تر و سطوح بالاتر اضطراب مربوط به خواب با سطح استرس بیشتر مرتبط است ، در حالی که خواب طولانی تر و اضطراب مرتبط با خواب با کاهش خواب ارتباط دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا