جامعه

ممنوعیت مدارس غیردولتی برای دریافت هزینه فوق برنامه های غیرآموزشی/ نحوه حضور در مدارس

رئیس مرکز آموزش و پرورش مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای امسال تا زمانی که وضعیت تمدید مدارس به طور کامل مشخص نشده باشد ، اعلام کردیم که والدین مجاز به دریافت شهریه اضافی غیر آموزشی نیستند. دانش آموزان باید با اجازه شورای مدرسه و انجمن اولیا و معلمان و شورای منطقه در مدرسه شرکت کنند.

به گزارش تیتر اول مجتبی زینیوند در برنامه تلویزیون مدارس ایران اظهار داشت: برنامه درسی مدارس غیر دولتی طبق 13 نکته براساس هفت مضمون ذکر شده در ماده 15 قانون تأسیس مدارس غیر دولتی تعریف و تصویب می شود: در واقع ، هر یک از این موضوعات بخشی از برنامه درسی است.

وی افزود: برای سال جاری اعلام کردیم دریافت مبالغ تحصیلی اضافی از والدین ممنوع است تا اینکه وضعیت نوسازی مدارس به طور کامل مشخص شود. یعنی فعالیتهای فوق برنامه پس از واگذاری فراگیران به مدرسه و با تأیید شورای مدرسه و انجمن اولیا و معلمان و تأیید شورای منطقه بدست می آید.

رئیس مرکز آموزش و پرورش مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس سال گذشته این هزینه را دریافت کرده اند ، گفت: از اسفند ماه به دلیل تاج با مشکل تعطیلی روبرو شدیم و اعلام کردیم مدارسی که هزینه دریافت می کنند و برخی فعالیت ها را انجام می دهند. باید محاسبه می شد و پول اضافی به والدین بازگردانده می شد.

زینیوند با بیان اینکه یکی از نمونه های تعریف الگوی یادگیری استفاده از فرصت های یادگیری الکترونیکی است ، گفت: آبان ماه گذشته به مدارس اعلام کردیم که اگر یک مدرسه بخواهد از سهمیه کیفیت یادگیری در بخش یادگیری الکترونیکی استفاده کند باید یک سخت افزار الکترونیکی و سخت افزاری نرم ایجاد کند. عمل کن

وی در پاسخ به این سؤال که انگیزه خانواده ها برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس غیر دولتی چیست و اگر چنین است ، تفاوت بین مدارس دولتی و غیر دولتی چیست؟ وی خاطرنشان کرد: اولا تعداد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی امسال به گونه ای برنامه ریزی شده است که اگر مثلاً در سال گذشته 25 نفر در یک کلاس وجود داشته باشد امسال کمتر می شود.

رئیس کانون های غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس افزود: در این حالت اگر سناریوی وضعیت زرد و حضور یک روزه بین آنها بخواهد در مدارس غیر دولتی معرفی شود زیرا تعداد دانش آموزان کاهش یافته است ، آنها می توانند هر روز در مدرسه شرکت کنند.

وی با اشاره به امکان آموزش مجازی گفت: شبکه شاد دو نوع خدمات ارائه می دهد. خدمات عمومی برای همه دانشجویان ، اما ما خواستار افزایش خدمات آنلاین ، آموزش و امکانات امتحان آنلاین هستیم.

زینیوند ادامه داد: در همان آموزش آنلاین ، اگر ارتباط تعاملی زنده و سؤال و پاسخ وجود داشته باشد ، اگر تعداد دانش آموزان زیاد باشد ، معلم نمی تواند به همه پاسخ دهد. بنابراین ، تعداد کمی از دانش آموزان و ظرفیت تعیین شده مدارس غیر دولتی در بهبود کیفیت آموزش آنلاین مؤثر است. بنیانگذاران برای ارتقاء آموزش الکترونیکی و امتحانات آنلاین وعده شهریه داده اند.

ادامه می یابد

دکمه بازگشت به بالا