جامعه

کشف کلونی‌های جدید پنگوئن‌های امپراطور در جنوبگان

کارشناسان حیات وحش از نقشه برداری ماهواره ای برای شناسایی 11 مستعمره جدید پنگوئن های امپراتور در قطب جنوب بر اساس پرنده هایی که لکه های قرمز مایل به قهوه ای در یخ های منطقه قرار دارند ، استفاده کرده اند.

به گزارش تیتر اول ، کشف این مستعمرات حاکی از افزایش 20 درصدی تعداد گروههای شناخته شده پنگوئن های امپریالیستی در قطب جنوب است و برای دانشمندان که در حال مطالعه تأثیرات بحران آب و هوا در قاره جنوبی جهان هستند ، یک پیشرفت جدید و مهم است.

کارشناسان می گویند که از 11 مستعمره یا گروه جدید ، یک مستعمره قبلاً شناسایی شده بود اما تأیید نشده است. اکنون ما از 61 مستعمره پنگوئن های امپریالیستی که در قطب جنوب پراکنده هستند ، می دانیم.

کارشناسان در این تحقیق گفتند: “این یک کشف هیجان انگیز است.” تصاویر ماهواره ای جدید از سواحل قطب جنوب به ما امکان یافته استعمارهای جدیدی را بیابیم. البته این خبر خوب است ، اما مستعمرات موجود در آن اندک هستند و فقط پنج تا 10 درصد به جمعیت پنگوئن اضافه می کنند.

پنگوئن های امپراتور برای تخم گذاری نیاز به یخ دارند و به دلیل فاصله و دمای زیر منهای 50 درجه سانتیگراد ، در مناطقی که دسترسی و اکتشاف آنها دشوار است ، متمرکز شده اند.

طبق تحقیقات اخیر ، پنگوئن های امپراتور در معرض از بین رفتن یخ اقیانوس ، یک سایت محبوب لانه سازی ، آسیب پذیر هستند.

به نقل از The Independent ، با پیش بینی های فعلی برای تغییر اوضاع ، احتمالاً این زیستگاه کوچک می شود. بیشتر مستعمرات تازه کشف شده در حاشیه زمین های تخم ریزی پنگوئن امپراتور واقع شده اند و به محض گرم شدن هوا ، این زیستگاه ها احتمالاً از بین می روند.

جزئیات این مطالعات در ژورنال Remote Sensing در محیط زیست و حفاظت از محیط زیست منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا