بهترین های کسب و کارعمومی

کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند

به نظر شما بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایشی کجاست؟ مواد آرایشی ویژگی‌های متفاوتی دارند بنابراین بهترین مکان برای نگهداری لوازم‌آرایش، یخچال است. به‌خصوص شرایط آب‌وهوایی مانند گرما بسیاری از محصولات آرایشی را در معرض خطر قرار می‌دهد. البته این روش فقط در برخی لوازم آرایشی تأثیرگذار است، تا تازگی خود را حفظ کنند. اما برخی دیگر با دمای اتاق کاملاً سازگاری دارند. ماسک‌های صورت، رژ لب، کرم‌های دور چشم و صورت، کرم ضدآفتاب جزو مواردی هستند که باید در یخچال نگهداری شوند؛ بنابراین بهتر است یک جای مناسب در یخچال خانه‌تان برای لوازم آرایشی خالی کنید. با ما همراه باشید؛ زیرا می‌خواهیم در مقاله کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند اطلاعات جالبی را در اختیارتان قرار دهیم.

کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند

  1. رژ لب‌ها در بهترین حالت رژ لب‌ها تا 2 سال دوام دارند. اما برای افزایش عمر رژلب لاکچری کوین بیز نیاز نیست حتماً در یخچال نگهداری شوند، اما اگر رژ لبی دارید که چیزی از عمرش باقی نمانده است، آن را در یخچال نگهداری کنید زیرا دمای یخچال به ماندگاری و طراوت رژ لب‌ها اضافه می‌کند. به‌خصوص گرما ممکن است باعث شکسته شدن رژ لب‌ها و در نتیجه تجزیه مواد شیمیایی شوند و در مدت‌زمان کوتاهی، رژ لبتان خراب شود. پس بهترین مکان برای نگهداری لوازم آرایش در اینجا یخچال است.
  2. بالم لب بالم لب را نباید در محیط مرطوب مثل حمام نگهداری کنید زیرا به‌راحتی ذوب می‌شوند. اما برعکس وقتی در یخچال قرار دهید به حالت جامد و اولیه بازمی‌گردند و عملکرد بهتری خواهند داشت در نتیجه مواد طبیعی موجود در آن حفظ می‌شود.
  3. ماسک صورت ماسک‌های صورت روتین‌های فوق‌العاده برای مراقبت از پوست به شمار می‌روند، چربی‌های اضافی پوست را از بین می‌برند و پوست را مرطوب می‌کنند، همچنین منافذ پوست را می‌بندند. ماسک‌های طبیعی هم در یخچال عملکرد بهتری دارند و اگر در دمای اتاق قرار بگیرند، سریع‌تر تجزیه می‌شوند. به‌علاوه اینکه برای پوست‌های قرمز و لک‌دار، ماسک خنک معجزه می‌کند، ماسک‌های خنک‌کننده رگ‌های خونی منقبض را بازکرده و به التهاب آن کمک می‌کنند.
  4. کرم ضد آفتاب ضدآفتاب نقش مهمی در مراقبت از پوست به عهده دارد. به‌خصوص در فصل تابستان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا شدت تابش خورشید در تابستان بیشتر است. بهترین مکان برای نگهداری کرم ضدآفتاب لزوماً یخچال نیست اما بهتر است در یک محیط خنک نگهداری شود. مواد تشکیل‌دهنده پنکک لاکچری کوین با دمای بیش از 77 درجه سازگار نیستند، زیرا گرما مواد داخل آن را بی‌ثبات می‌کند. اگر کرم ضدآفتاب به‌درستی نگهداری نشود خیلی زودتر از زمانی که فکر کنید، خراب می‌شود.
  5. کرم ضد آکنه نگهداری محصولات پوستی در یخچال یک مزیت دارد. به تقویت گردش خون روی پوست کمک می‌کند، زیرا هنگامی که در معرض هوا قرار می‌گیرند به‌راحتی اکسیده می‌شوند. اما نگهداری آن‌ها در یخچال، فرایند اکسیداسیون را کاهش می‌دهد. پوست را سفت می‌کند و طراوت می‌بخشد. البته یخچال‌های آرایشی نسبت به یخچال‌های معمولی عملکرد بهتری دارند زیرا مطابق شرایط می‌توانید دما را تغییر دهید. 6. مرطوب کننده صورت مرطوب کردن پوست یک روتین مهم برای مراقبت از پوست است. نه‌تنها پوست را نرم می‌کند، آن را در برابر آفتاب مصون نگه می‌دارند به‌خصوص اگر پوست خشکی دارید این گزینه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا پوست خشک شرایط را برای نفوذ آلودگی و اشعه ماورا بنفش آماده می‌کند. در نتیجه پوست قادر به جذب رطوبت نیست و به‌راحتی آسیب می‌بیند. نگهداری مرطوب‌کننده صورت عروق خونی کوچک را باز می‌کند و التهاب پوستی را کاهش می‌دهد.
  6. سرم ویتامین C نگهداری سرم ویتامین C در یخچال یک امتیاز است زیرا در صورتی که در معرض اکسیژن قرار بگیرد، اکسیده می‌شود. برای این منظور بیشتر سرم ویتامین C و رتینول را در بطری‌های سربسته نگهداری می‌کنند. این سرم پوست را درخشان کرده و تیرگی را از آن حذف می‌کند. نقطه قوت دیگر آن محافظت پوست در برابر نور خورشید است. به این صورت رنگ پوست یکنواخت می‌شود. پس نگهداری آن در یخچال فرایند اکسیده شدن را به تعویق می‌اندازد.

بدترین مکانی که برای نگهداری از لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست می‌توانید انتخاب کنید، داخل حمام است. بعضی از لوازم آرایش جهت حفظ کیفیت به بهترین شکل و همچنین جلوگیری از فاسد شدن باید حتما در محیطی مثل یخچال نگهداری شوند. این لوازم آرایش کدامند؟بسیاری از افراد اصلا نمی‌دانند که برخی از لوازم آرایش به منظور ماندگاری و فاسد نشدن باید در یخچال نگهداری شوند. لوازم آرایشی که حاوی مواد نگهدارنده هستند، نسبت به نور و گرما حساس‌تر بوده و زودتر فاسد می‌شوند. نگهداری از لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست در یخچال به حفظ یکپارچگی مواد فعال در این فرآورده‌ها کمک کرده و در نتیجه بعد از استفاده طراوت و شادابی پوست شما بهتر حفظ خواهد شد. ” لوازم آرایشی که باید در یخچال نگهداری شوند ” موضوعی است که این مقاله را به آن اختصاص داده‌ایم.

بعضی از لوازم آرایش در دمای ۳۷ درجه سانتیگراد در معرض ذوب شدن قرار می‌گیرند. مسلما اگر این نوع مواد آرایشی را زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید، به سرعت از حالت نیمه جامد به مایع تبدیل شده، بافت خود را از دست داده و روغن‌ها و دیگر ترکیبات فعال موجود در آنها از هم جدا می‌شوند. متوسط درجه دمای یخچال حدود ۱.۶ سانتیگراد است و با این دما لوازم آرایشی به خوبی می‌توانند بافت خود را عالی و دست‌نخورده حفظ نمایند. پس لازم است بدانید که کدام لوازم آرایش و محصولات مراقبت از پوست برای ماندگاری بیشتر نیاز به نگهداری در یخچال دارند؟ کلیه سرم‌های پوستی مهم ترین لوازم آرایشی که باید در یخچال نگهداری شوند، سرم‌های پوستی هستند. سرم‌های پوست معمولا در غلظت بالا تهیه می‌شوند.

این مورد بیشتر در رابطه با کرم شب لاکچری کوین که حاوی ویتامین C باشد صدق می‌کند. زیرا ویتامین سی سریع‌تر از سایر مواد مغذی فعال تمایل به اکسید شدن و قهوه‌ای شدن دارد. بنابراین اگر در روتین پوستی خود از سرم ویتامین سی استفاده می‌کنید، حتما آن را در یخچال بگذارید. نگهداری لوازم آرایشی در یخچال و آنچه باید بدانید برخی از لوازم آرایشی را نمی توان پس از باز کردن در محیط اتاق نگهداری کرد چون باعث زودتر خراب شدن آن می گردد. از قدیم رژ لب و کرمها را درون یخچال نگه می داشتند اما می توان تمامی “لوازم آرایشی” را درون یخچال گذاشت؟ بسیاری از محصولات آرایشی ما در جایی ثابت و محلی خاص مثل کیف لوازم آرایش،ساک دستی و یا کشوی میز آرایشیمان نگهداری میشوند اما آنهایی که در خانه نگهداری میشوند،

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا