جامعه

لزوم بررسی دقیق زیرسویه‌های جدید امیکرون

آتسو هامادا، پروفسور بیمارستان دانشگاه پزشکی توکیو ژاپن، گفت که اگر زیرسویه های جدید آمیکرون ظاهر شوند، باید به دقت آزمایش شوند.

به گزارش تیتر اول، به گفته این کارشناس، موج هفتم ویروس کرونا در تابستان امسال به دلیل گسترش زیرسویه BA.5 میکرون ژاپن را درنوردید. اگرچه BA.5 برای مدتی به نوع غالب ویروس کرونا در سراسر جهان تبدیل شده است، نسبت کلی آن به تدریج در حال کاهش است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع زیرسویه‌های BQ.1، BQ.2 و XBB Amicron، تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به تدریج در حال افزایش است.

این استاد بیمارستان دانشگاه پزشکی توکیو که متخصص بیماری‌های عفونی است، می‌گوید: اگرچه هنوز مشخص نیست که کدام زیرسویه در آینده غالب خواهد شد، اما همه سویه‌های جدید توانایی یکسانی برای اتصال به سلول‌های انسانی و فرار از پاسخ سیستم دارند. ایمنی نیز بهبود یافته است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این کارشناس گفت که حتی در صورت ظهور زیرسویه های جدید، باید به طور کامل بررسی شوند. آیا باید بررسی کنید که آیا این زیرسویه ها می توانند از پاسخ ایمنی بدن فرار کنند یا خیر؟ و بررسی کنید که چقدر مسری و بیماری زا هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا