اقتصادیبهترین های کسب و کارعمومی

چرا ماشین ظرفشویی بوش ارور میده

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بوش

به نقل از teknogil ارور یا کد خطا متشکل از اعداد و حروف انگلیسی هستند که هریک معنای مختص به خود را دارند و در هنگام بروز مشکلی خاص برای دستگاه بر روی نمایشگر lcd نمایش داده می‌شوند. در برخی از موارد رفع ارورهای ظرفشویی بوش توسط کاربر امکان پذیر است و نیازی به مراجعه تعمیر کار نیست. اما در برخی از موارد، کد خطاها خبر از خرابی برخی از قطعات مهم دستگاه را می‌دهند و تا درست نشدن آن قطعه، استفاده از ماشین ظرفشویی غیرممکن است و شما نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود توسط تعمیرکاران مجرب خواهید داشت.

در صورتی که معنا و دلیل اصلی بروز ارورهای ظرفشویی بوش را بدانید، با سرعت بیشتری می‌توانید آن را رفع نمایید. به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم تمامی کد خطاهای ماشین ظرفشویی بوش را برای شما لیست کنیم و علت اصلی و روش رفع آن را به اختصار توضیح دهیم:

ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش

ارور e01 به دلیل گرم نشدن آب مخزن به دمای مورد نیاز برای شستشو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و دلایل زیادی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرابی برد
  2. خرابی هیتر
  3. خرابی سنسور دما

از انجا که ، نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد، پیشنهاد میشود از یک تعمیرکار مجرب کمک بخواهید.

ارور E02 یا F02ظرفشویی بوش

بر اساس لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بوش، ارور E02 کاملا مشابه ارور E01 است و به گرم نشدن آب داخل دستگاه جهت شستشوی ظروف اشاره دارد. در صورتی که به این ارور توجه نکنید، ظروف کثیف و چرب به خوبی تمیز نمی‌شوند و باید دوباره آنها را بشویید. خرابی برد، سنسور و هیتر گرمایشی ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این کد خطا هستند.

ارور E03 یا F03 ظرفشویی بوش

این ارور تا حد زیادی شبیه دیگر ارورهای ظرفشویی بوش مثل ارور E01 و E02 است و به گرم نشدن آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی اشاره دارد. با این حال برخی از متخصصان معتقدند که این کد خطا ممکن است به دلیل وجود مشکل در ورود آب به داخل دستگاه نیز بر روی نمایشگر ظاهر شود. به همین دلیل علاوه بر وضعیت برد، هیتر و سنسور دما موارد زیر را نیز باید بررسی کنید:

  1. سالم بودن شلنگ ورودی
  2. تمیز بودن فیلتر
  3. سالم بودن سنسور سطح آب
  4. سالم بودن شیر برقی

ارور E04 یا F04 ظرفشویی بوش

یکی از کد خطاهایی است که به ندرت بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود چرا که در اغلب اوقات، مشکل دستگاه با استفاده از ارورهایی چون E01، E02 و E05 به اطلاع کاربر می‌رسد. با این حال در لیست ارورهای ظرفشویی بوش ارور E04 نیز وجود دارد و به گرم نشدن آب ورودی دستگاه اشاره دارد و در برخی از اوقات پر نشدن مخزن دستگاه نیز باعث می‌شود تا کاربر این ارور را ببیند.

خرابی برد از مهمترین دلایل بروز ارور E04 است اما ممکن است موارد زیر نیز باعث بروز این مشکل شوند:

  1. خرابی سیستم گرمایشی
  2. خرابی حسگر تنظیم فشار آب
  3. خرابی شیر برقی
  4. گرفتگی آب پاش‌ها
  5. خرابی سنسور سطح آب
  6. خرابی سنسور دما

ارور E05 یا F05 ظرفشویی بوش

ارور E05مشابه ارور E04 است و به وجود مشکل در گرم شدن آب و پر نشدن مخزن از آب به مقدار مورد نیاز اشاره دارد. خرابی برد، شیربرقی و برخی از سنسورهای ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند.

ارور E06یا F06 ظرفشویی بوش

این ارور مربوط به درب ماشین ظرفشویی می‌شود و تا رفع نشدن این کد خطا، ادامه یافت فرآیند شستشوی ظروف غیرممکن است. از مهم‌ترین دلایل بروز ارور e06 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. باز بودن درب ماشین ظرفشویی
  2. خرابی میکروسوئیچ
  3. چیدمان نادرست ظروف
  4. خرابی برد
  5. قطع بودن اتصالات داخلی

در صورتی که به دلیل باز بودن درب یا چیدمان غیراصولی ظروف در داخل دستگاه اتفاق افتاده باشد، برای رفع این ارور کافیست ظروف را به صورت استاندارد بچینید تا از بسته شدن درب جلوگیری نکنند و تمامی موانع میان درب و دستگاه حذف شود.

ارور E07 یا F07 ظرفشویی بوش

یکی از ارورهای ظرفشویی بوش، است که خیلی متداول نیست و احتمال کمی وجود دارد که آن را بر روی نمایشگر ببینید. این ارور به خرابی فن گرمایشی اشاره دارد و از آنجا که در مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی بوش از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده شده وجود مشکل برای فن گرمایشی به حداقل رسیده و ظروف خیس و تمیز در عرض چند دقیقه خشک خواهند شد.

ارور E08 یا F08 ظرفشویی بوش

یکی دیگر از کد خطای ماشین ظرفشویی بوش که به نسبت دیگر ارورها کمتر دیده می‌شود، کد خطای E08 است. این ارور برای مواقعی طراحی شده که سطح آب کمتر از میزان مورد نیاز دستگاه برای شستشوی ظروف است. از جمله دلایلی که می‌تواند این مشکل را به وجود اورد می‌توان به موارد زیر شااره کرد:

  1. خرابی برد
  2. خرابی سنسور آب
  3. خرابی شیر برقی
  4. تجمع رسوب در مسیر ورودی آب

برای رفع این ارور احتمالا نیاز به تعویض قطعات خراب شده خواهید داشت با این حال در صورتی که تجمع رسوبات این مشکل را به وجود آورده باشند، جرم‌گیری کلی ماشین ظرفشویی مشکل را به طور کامل برطرف خواهد کرد.

ارور E09 یا F09 ظرفشویی بوش

یکی از متداول‌ترین ارورها، است که به طور معمول در انتهای شستشو ظاهر می‌شود. در هنگام بروز این کد خطا، ظروف کاملا خیس هستند و به دلیل شسته شدن با آب سرد، آنها را در انتهای شستشوکثیف و چرب می‌بینید. دلایلی که می‌تواند باعث بروز این ارور شوند خرابی هیتر و فن گرمایشی هستند و تا تعمیر نشدن این قطعات، ماشین ظرفشویی شما کیفیت شستشوی بالایی نخواهد داشت.

ارور E10 یا E10 ظرفشویی بوش

این کد خطا با اینکه یکی از ارورهای ظرفشویی بوش محسوب می‌شود اما تنها مختص برخی مدل‌هاست که از تکنولوژی زئولیت برای خشک کردن ظروف استفاده می‌کنند. خرابی زئولیت باعث می‌شود که عمل گرمایش به درستی انجام نشود و ارور E10 بر روی نمایشگر ظاهر شود. برای رفع این کد خطا باید یک تکنسین مجرب به برسی زئولیت بپردازد و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

ارور E11 یا F11 ظرفشویی بوش

اگرچه این کد خطا خیلی متداول نیست، اما نباید از مهم بودن آن غافل شد چرا که می‌تواند آسیب‌های بیشتری را به دستگاه شما بزند. مربوط به دمای آب دستگاه است که باید بر اساس برنامه شستشوی انتخاب شده توسط کاربر تنظیم شود. هرگونه ناهماهنگی دمایی، این کد خطا را بر روی نمایشگر ظاهر می‌کند. دلایلی که می‌تواند باعث شود شما این کد خطا را در نمایشگر دستگاه خود مشاهده کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرابی ترموستات
  2. خرابی برد
  3. سوختن محافظ‌های امنیتی سنسور

ارور E12 یا F12 ظرفشویی بوش

اگر با این ارور در ماشین ظرفشویی خود مواجه شدید علت آن گرد و خاک گرفتن المنت دستگاه شما است. در برخی مدل های ظرفشویی بوش المنت دستگاه قابل برداشتن است و شما میتوانید پس از گزدگیری و تمیز کزدن قطعه آن را مجددا سرجای آن قرار دهید.

ارور EQ3 یا F13  ظرفشویی بوش

اگر با این ارور در ماشین ظرفشویی خود مواجه شدید علت مای بالای ـب ورودی به ماشین ظرفشویی است. برای حل آن کافی است بررسی کنید که آب ورودی به دستگاه به آب گرم متصل نباشد.

ارور E14 یا F14 ظرفشویی بوش

یکی از مهم‌ترین ارورهای ظرفشویی بوش، ارور E14 است. این کد خطا به خرابی آب شمار دستگاه مربوط می‌شود که تشخیص اشتباه در میزان ورود و خروج آب به دستگاه را به همراه دارد. برای رفع این مشکل نیاز است تا آب شمار تعمیر یا تعویض شود و برای انجام آن باید با تکنسین‌های ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید. برای توضیحات بیشتر به مقاله مراجعه کنید.

ارور E15 یا F15 ظرفشویی بوش

یکی دیگر از ارورهای مهم و متداول در لیست کدخطاهای ماشین ظرفشویی بوش، است. ورود آب به کف دستگاه می‌تواند باعث شود برد دستور روشن شدن این کد خطا بر روی نمایشگر صادر کند. از جمله مواردی که باعث بروز این مشکل می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برگردانده شدن آب از فاصلاب
  2. ورود بیش از حد آب به مخزن
  3. سوراخ شدن بدنه دستگاه
  4. کف کردن بیش از حد مواد شوینده
  5. پارگی شلنگ خروجی آب
  6. خرابی آب پاش
  7. سوختگی یا خرابی برد

ارور E16 یا F16 ظرفشویی بوش

وارد شدن بدون برنامه آب به داخل دستگاه باعث می‌شود که کاربر را بر روی نمایشگر مشاهده کند. در این حالت ممکن است آب بیشتر از حد نیاز وارد دستگاه شود و یا اینکه به مقدار لازم برای شستشوی ظروف آب در مخزن موجود نباشد. بروز این کد خطا نیز مانند دیگر ارورهای ظرفشویی بوش دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  1. خرابی آب شمار
  2. خرابی شیر برقی
  3. وجود کف بیش از حد در داخل دستگاه
  4. خرابی برد

ارور E17 و F17 ظرفشویی بوش

یکی دیگر از ارورهای ظرفشویی بوش، کد خطای E17 است که به پر شدن بیش از حد مخزن از آب اشاره دارد. دلایل بروز  به مواردی مانند موارد زیر بازمی‌گردد:

  1. خرابی هیدرواستات
  2. خرابی آب شمار
  3. خرابی شیر برقی
  4. خرابی برد

ارور E18 یا F18 ماشین ظرفشویی بوش

علت نمایش این ارور در ماشین ظرفشویی بوش کاهش سطح آب داخل دستگاه است برای حل این مشکل و اطمینان از وجود آب کافی در دستگاه شیر آب ورودی به ماشین ظرفشویی و شیر برقی را بررسی نمایید.

ارور E19 یا F19 ظرفشویی بوش

مشکل در جاقرصی ماشین ظرفشویی سبب نمایش این ارو روی دستگاه است. برای حل این مشکل به بررسی و تعمیر اتصالات جاقرضی بپردازید.

ارور E20 یا F20 در ظرفشویی بوش

دلیل نمایان شدن ارور یا کد خطا E20 یا F20 بر روی صفحه نمایش ظرفشویی بوش، مربوط به مشکل در سیم پیچ مقاومت در گردش گسل پمپ است، کنترل کوتاه و یا یک استراحت در یک سیم پیچ به پمپ گردش اصلی و یا موتور اصلی ماشین ظرفشویی شناسایی شده است.

ارور E21 یا F21 ظرفشویی بوش

یکی از مهم‌ترین کدخطاهای ظرفشویی بوش، کد خطای E21 است که به دلیل اهمیت زیادی که دارد چندین ارور مشابه مانند E21, E22, E23, E24 و E25 را به آن اختصاص داده‌اند. به طور معمول کاربر در هنگام مشاهده هر یک از این ارورها، با عدم تخلیه آب در دستگاه مواجه می‌شود. این مساله می‌تواند بر روی کیفیت شستشو تاثیر به سزایی داشته باشد و احتمالا یکی از قطعات مربوط به فرآیند تخلیه آب دچار مشکل شده است. این قطعات عبارتند از:

  1. پمپ تخلیه
  2. فیلتر آب
  3. شلنگ تخلیه
  4. گرفتگی فاضلاب
دکمه بازگشت به بالا