بهترین های کسب و کارجامعه

وکالت در طلاق بلاعزل چیست؟

در انتخاب وکیل طلاق در کرج و دادگستری خوب و با تجربه باید اطمینان حاصل نمودکه وکیل مورد انتخاب ملزم با حرکت در مسیر اخلاق است. در واقع یک وکیل دادگستری با تجربه به جهت آگاهی از قوانین و مسیرهای قانونی می تواند کار موکل را به تعویق بیندازد و البته غالبا چنین است که وکیل دادگستری دانش خود را در مسیر سرعت بخشیدن و حصول نتیجه به کار میبندد و اکثر وکلاء دادگستری رعایت منافع و مصلحت موکل را وظیفه خود میدانند و به آن پایبند هستند . برای انتخاب وکیل دادگستری می توان از بین وکلای مختلف آن هایی را که به مسئله اشراف و آگاهی و تخصص بیشتری دارند انتخاب نمود.

انتخاب و معرفی وکیل در گوهردشت کرج پایه یک دادگستری خوب

  • در مورد انتخاب و معرفی یک وکیل خوب دادگستری باید گفت، وکیل پایه یک دادگستری فردی است که دارای پروانه وکالت از سوی یکی از کانون های وکلای دادگستری می باشد که اقدام به طرح دعوی یا دفاع له یا علیه موکل در کلیه مراجع قضایی و غیرقضایی اعم از دادگاهها، دادسراها، دیوان عالی کشور، دیوان عدالت اداری، شورای حل اختلاف، ادارات ثبت شرکت ها، شهرداری و … می نماید. وکلای دادگستری باید دارای شرایطی باشند که به موجب قوانین راجع به وکالت در دادگاهها برای آنها مقرر گردیده است.لذا، وکلاء دادگستری تابع آیین نامه ها و ضوابط مندرج در کانون های وکلای هستند.
  • تعهد وکلای پایه یک دادگستری به هیچ عنوان تعهد به نتیجه و تضمین نتیجه دعوی نیست، بلکه آنها متعهد هستند در تمامی مراحل دادگستری، نهایت تلاش و کوشش خود را به کار بگیرند و صلاح و غبطه موکل را رعایت کنند.
  • وکلای پایه یک دادگستری در مقابل موکل موظف به رعایت اخلاق حرفه ای، انعقاد قرارداد وکالت، توافق راجع به حق الوکاله و رعایت صلاح موکل و در جریان گذاشتن موکل از پروسه رسیدگی هستند.
  • هرچند برای پرداخت حق الوکاله، تعرفه های کانون وکلا وجود دارد، لیکن وکلا می توانند در قالب قراردادی خصوصی و با توجه به میزان تحصیلات و تجربه و سابقه و تخصص کاری نوع پرونده و غیره با موکلین در خصوص حق الوکاله توافق نمایند و از این جهت مکلف به دریافت حق الوکاله طبق تعرفه نمی باشند و در واقع تعیین میزان دستمزد وکیل دادگستری کاملا مبتنی بر توافق است. پرداخت هزینه های دادرسی اعم از هزینه و دادخواست، ابطال تمبر، هزینه رفت و آمد و غیره بر عهده موکلین می باشد. وکلای پایه یک دادگستری و حتی کارآموزان وکالت هر ساله موظف به پرداخت مالیات های پرونده های خود به اداره دارایی، پرداخت حق عضویت به کانون وکلای مربوطه و پرداخت حق تمبر دادگستری به دادگستری هستند.
  • وکلای پایه یک دادگستری بنا بر اصل شرافت و تعهد اخلاق حرفه ای خود موظف هستند که در برخورد با موکل و دادگاه، شأن وکالت و انتظامات خاص وکلا را رعایت نمایند. در هر حال وکیل دادگستری از شأن اجتماعی بالایی برخوردار است که به این درجه، میزان تحصیلات، تخصص، سابقه، نوع دانشگاه فارغ التحصیلی و غیره نیز افزوده می شود.

What is a lawyer in divorce?

 

ویژگی های یک وکیل خوب خانواده برای طلاق

  • یک وکیل خوب برای دعاوی خانوادگی ضرورتاً باید تجربه دانش و اطلاعات کافی در این خصوص را داشته باشد و پرونده های متعدد و موفق در مورد دعاوی خانواده داشته است.
  • یک وکیل خوب خانواده کسی است که در مورد مشکلتان به شما یک ذهنیت واقعی می دهد و گاهی صلاح را در این میبیند که شما را از تصمیمی که گرفته اید بر حذر دارد هر چند برایتان خوشایند نباشد.مثلاً گاهی زوج (مرد) به یک وکیل خانواده برای انجام کارهای طلاق خود مراجعه می نماید و ممکن است از طرف آن یک وکیل متخصص دعاوی خانواده چیزهایی بشنود که برایش خوشایند نباشد مثل اینکه برای طلاق عجله نکند و دست نگه دارد چون ممکن است با مسئولیت اعمال شرط نصف اموال مواجه شود و یا ضرورت پرداخت مهریه و حقوق مالی زوجه پیش آید در این فرض ممکن است شرایط خوبی برای وی ایجاد ننماید که البته همه اینها تحت مدیریت یک وکیلخانواده قابلیت سر و سامان دادن و نزدیک کردن زوج به خواسته خود را دارد و لازم است قبل از اقدام مقدماتی انجام شود.
  •  یک وکیل دعاوی خانواده برای شما معجزه نمی کند!!!  و کار وکیل صرفاً انتخاب راه درست و پیش بینی دعاوی احتمالی آینده و بطور کلی مدیریت حقوقی یک دعوا است. این درست ترین و منطقی ترین روشی است که می توان یک دعوای حقوقی را مدیریت نمود و اصولاً نتیجه رعایت این روش و چنین اقدامی موفقیت در دعوا است.
  •  فردی که به موقع به یک وکیل خانواده مراجعه می کند و در زمان خود اقدامات و دعاوی لازم و پیش بینی های ضروری یا به عبارت دیگر پیش دستی را در مکان و زمان مناسب انجام می دهد، خیلی بعید است نتیجه کلی این دعاوی، در نهایت برای وی شکست باشد.
  •  بر خلاف آنچه که بعضی فکر می کنند ویژگی یک وکیل خانواده خوب، پنهان کاری و دروغگویی و قلب واقعیت یا به تعبیر عامیانه قالتاق بودن نیست. چرا که حکما گفته اند “راه نجات در صداقت است”. به تجربه دریافته ام و با یقین می گویم که صداقت و حرکت در مسیر درست هم شما را به آرامش می رساند و هم به خواسته و مقصود نزدیک می کند.

روش اقدام وکلای خانواده

1-  وکلای خانواده ما در جلسه انعقاد قرارداد وکالت، موکلین و مراجعین را به انجام امور موهوم و دور از ذهن امیدوار نمی کند و روش ما چنیین است که اگر کاری انجام شدنی نباشد صادقانه این را به موکل می گوییم.

2- خدا را شاکریم که از سر نیاز به دریافت حق الوکاله، پرونده ای را قبول نمی کنیم و ای بسا مواردی که مراجعه کننده با شنیدن عدم امکان اقدام  و عدم امکان موفقیت در دعوا و عدم وجود و عدم امکان تصور حقی برای وی، دفتر ما را ترک کرده و اسیر وعده های واهی معدود همکاران بد اخلاق می شود و در نهایت چیزی نصیب وی نمی گردد.

3- ما هیچ گاه خود را در حق الوکاله با موکل شریک نمی دانیم و نمی کنیم.حتی اگر موکل از سر اضطرار چنین بخواهد.دیده ایم و شنیده ایم بعضی از معدود همکاران، در حق الوکاله با اعداد و ارقام و درصد های قابل توجه با موکل خود شریک شده و در نهایت چالش و درگیری و دعواهای فراوان بین وکیل و موکل شکل گرفته است.

4- فلسفه وجودی وکیل دادگستری صرفاً کسب درآمد یا توجه به مادیات نیست و به اقتضای شأن وکالت، که داشتن دغدغه عدالت است، و از باب زکات علم، خود را ملزم به پاسخگویی و گره گشایی به موکلین و حتی افراد دیگر و مشاوره گیرنده ها می دانیم.

5- وکلای ما خود را ملزم و مقید نموده اند که به سوالات کوتاه تلفنی بدوم دریافت هزینه پاسخ دهند.

6- آگاهی حق موکل است، از بدو تا ختم رابطه بین وکیل و موکل در کلیه دعاوی اعم از  دعاوی خانوادگی و غیر آن، موکل حق دارد از وکیل سوال کند و وکیل باید پاسخگو باشد مثلاً  حق موکل است که مجوز و پروانه کار وکیل را رویت کند یا حق موکل است که بداند پرونده وی در چه مرحله ای است و به اصطلاح از وکیل خود گزارش کار بخواهد. اما موکل نیز باید توجه داشته باشد که آن وکیل فقط یک موکل ندارد و فقط یک پرونده را مدیریت نمی کند و گاهی اوقات امکان پاسخگویی نیست و باید منتظر پاسخ وکیل بماند. زمان معقول برای پاسخگویی یک وکیل در مواقع بسیار ضروری چند ساعت و در مواقع غیر ضروری یا پیگیری و اخذ گزارش کار از سوی موکل حدوداً یک روز است.

دکمه بازگشت به بالا