استان ها

ترکیب معماری سنتی و مدرن در عصر جدید مشهود است

به گزارش خبرگزاري متولد؛ دکتر بهزاد پور درباره کتاب جدید خود گفت: “شاید بتوان گفت بین همه تخصص ها و رشته های موجود در دانشگاه ، می توان یک رشته آموزشی و تخصصی مانند معماری پیدا کرد که ارتباط بسیاری با زندگی مردم دارد.”

در دهه های اخیر ، تعداد فزاینده ای از افراد شاهد بوده ایم که مشکلات بسیاری از جمله مشکلات ایجاد کرده اند. اینها شامل تخریب و نابودی طبیعت ، از بین رفتن منابع تجدید پذیر و سوخت های فسیلی و افزایش آلودگی های زیست محیطی است. وجود این عوامل نگرانی در مورد تحقیقات و مطالعات را برای دستیابی به نتایج بهتر و مؤثرتر ایجاد کرده است.

استادیار دانشکده معماری افزود: این کتاب شامل شش فصل است که با هدف کاوش و شناخت انسان ، طبیعت و سطوح مختلف آن ، معماری ، روابط انسان با طبیعت ، روابط طبیعت و معماری ، روابط انسانی و معماری و روابط در پایان هر سه عامل اصلی انجام می شود. .

هشتگرد آزاد ، عضو هیئت علمی دانشگاه ، افزود: هدف اصلی از ارائه این مجموعه ، تحلیل تعامل بین انسان ، طبیعت و معماری و همچنین رابطه بین این سه مرکز است که در گذشته تأثیر روانشناختی مثبتی داشت اما امروزه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. هدف دیگر یافتن نتایج علمی و عملی برای اتصال مجدد این سه عامل و ایجاد نتایج مثبت در حال حاضر و آینده است.

وی افزود: جزئیات این مجموعه همانطور که گفته شد از دیدگاه روانشناسی محیط زیست تهیه شده است و نتیجه آنها چندین سال تحقیق در مورد این سه عامل است. در طی دو سال گذشته تلاش های زیادی صورت گرفته است تا نتایج تحقیقات كتاب ، تالیف ، تكمیل و دگرگونی انجام شود كه این امر می تواند تأثیر عمده ای در توسعه و آموزش طراحی محیط زیست در دانشگاه ها در آینده داشته باشد.

آشنایی با محمد بهزاد پور ، الهام عطایی ، فریده حسن پور در روانشناسی انسان و محیط:

انسان از زمانی که چشمان خود را به این جهان گشود ، در قلب طبیعت بوده است و نگرانی اصلی وی پیدا کردن پناهگاهی است که می تواند برای او امنیت نجات بخش زندگی را فراهم کند. تصاویر افراد اولیه که امروزه دیده می شود ، نشان دهنده پیشرفت بدن انسان و نحوه زندگی از گذشته تا به امروز است. عواملی که در شکل گیری بدن انسان نقش داشته اند ، نوع رژیم غذایی ، محیط زندگی و اتفاقاتی است که در این محیط اتفاق می افتد. به تدریج و با گذشت زمان و تحولات عظیمی که در تغذیه و محیط زندگی انسان اتفاق افتاده است ، تغییرات بسیاری در شکل گیری فیزیک انسان و حتی روح و روان او اتفاق افتاده است. اما به تدریج اتفاقات ناخوشایندی رخ داد و ارتباط انسان با طبیعت از بین رفت ، که امروز شاهد آن هستیم.

اگر یک مقایسه کوتاه و مقایسه ای از رابطه این سه عامل انسانی ، طبیعی و معماری از ابتدای تاریخ بشری تا یک قرن پیش داشته باشیم ، می بینیم که در گذشته رابطه انسان و طبیعت بیشتر در معماری مخصوصاً در فضای زندگی وجود داشت. کمتر و کمتر است که در گذشته طبیعت همواره جزئی از معماری بوده است و حضور آن در سکونتگاه های انسان تأثیر مثبتی دارد ، به عنوان مثال با تأمین انرژی مثبت از نیروهای طبیعت ، تعامل اجتماعی ، شناخت و امنیت و پاسخگویی به نیازهای روانی. مرد بوده است

اما امروز با افزایش جمعیت و تأمین مسکن ، از بین رفتن طبیعت و رشد معماری غیر از طبیعت ، بیش از سایر موارد افزایش آلودگی شهری ، سایر پیامدهای بیماریهای جسمی و روانی مختلف از جمله افسردگی خواهد بود.

چه راهی می تواند برای غلبه بر بحران معماری مدرن باشد. با داشتن مسکن و توده های ایجاد شده ، می توانیم مانند گذشته ارتباطات بیشتر و بهتری بین انسان و طبیعت در زمینه معماری به ویژه معماری مسکونی برقرار کنیم و از این تأثیرات منفی در حال حاضر و آینده جلوگیری کنیم.

دکمه بازگشت به بالا