استان ها

کیفیت اقامتگاه‌های اصفهان مناسب نیست/ساخت هتل «هما» با معماری اصیل ایرانی

به گزارش تیتر اول از اصفهان، علیرضا ایزدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه بین المللی اصفهان اظهار داشت: اصفهان استانی چهارفصل است و بر همین اساس از قدیم الایام مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

وی افزود: استانی با این ظرفیت عظیم از نظر کمی و کیفی اقامتی وضعیت مطلوبی ندارد و به همین دلیل در روزهای اوج گردشگری با چالش های زیادی مواجه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه سه تا چهار هتل استاندارد بیشتر نیست، گفت: استان اصفهان در هر شرایطی کانون گردشگری است اما از نظر اقامتی مطلوب نیست. وضعیت و از نظر کمی و کیفی نمی توانیم آنقدر که دوست داریم انجام دهیم پذیرای گردشگران شایسته و شایسته اصفهان باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم شاهد توسعه یک هتل خوب در سایت شرکت گردشگری اصفهان و ایرانگردی باشیم.

ایزدی با اشاره به ساخت مجموعه هتل هما که 10 سال است در اصفهان در حال ساخت است، گفت: اصفهان نسبت به سرمایه حساس نیست و به همین دلیل ساخت این مجموعه به تعویق افتاده است اما در تلاش هستیم تا آن را تکمیل کنیم. ساخت مجتمع با همکاری شورای شهر و شهرداری در حال حاضر بسته های تشویقی خوبی برای سرمایه گذار تعیین شده است و این امر منجر به معافیت 99 درصدی می شود.

وی تاکید کرد: سعی می کنیم در این هتل از معماری اصیل ایرانی که برگرفته از فرهنگ ایرانی است استفاده کنیم.

یزیدی با تاکید بر شکنندگی و آسیب پذیری گردشگری در برابر حوادث گفت: در دوران کرونا این صنعت آسیب دیده است، به ویژه در استان هایی مانند اصفهان که گردشگری فراوانی دارد و در این دو هفته ناآرامی بسیاری از تورها انجام می شود. لغو شدند.

ساخت مجموعه هتل هما اصفهان با مشکل مواجه شده است

در ادامه علیرضا حسینی مدیرعامل هگت (هلدینگ رفاه و گردشگری) وابسته به سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ساخت مجموعه هتل هما در اصفهان با چالش هایی مواجه بوده است اما در دوره جدید مدیریت شهری با با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و نظر به اینکه تامین اجتماعی وجود دارد، بسیاری از موانع برطرف شده و به دنبال مجوز هستیم.

وی بیان کرد: به ساخت مجموعه هتل هما خوش بین هستیم چرا که با توجه به قول ها و حمایت های متولیان امر احتمالا تا پایان سال 1401 این پروژه به اتمام می رسد.

مدیرعامل هلدینگ رفاهی و گردشگری سازمان بیمه اجتماعی با بیان اینکه محل احداث هتل همای اصفهان مشخص شده است، گفت: طرح زیربنایی هتل مطابق با استانداردهای پنج ستاره و ضوابط مصوب میراث است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه ماموریت اصلی هقتا توسعه گردشگری و اجرای گردشگری سلامت و ارائه خدمات گردشگری به خانواده بزرگ تامین اجتماعی و مستمری بگیران این مجموعه است، ادامه داد: در این لینک پس از وقفه دو ساله به دلیل محدودیت های کرونا، تلاش می کنیم گردشگری سلامت را احیا کنیم و در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا با مجوز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه خلاق گردشگری و سلامت افتتاح شد از ایده ها و برنامه ریزی های دانش محور حمایت کنیدم.

مدیرعامل هلدینگ رفاهی و گردشگری سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان برنامه کرامت رضوی برای اعزام مستمری بگیران تامین اجتماعی به مشهد را در نظر گرفته است، افزود: امسال پس از دو سال وقفه ویروس کرونا از طریق قطار رجا و اسکان در محل اسکان مستمری بگیران تامین اجتماعی. هتل هما این طرح در حال اجراست.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 1200 نفر عبور کرده اند و بیش از 6000 نفر در شبانه روز در این طرح شرکت کرده اند و فاز اولیه طرح کرامت تا 25 بهمن سال جاری ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم این طرح را توسعه دهیم. با افزایش ظرفیت اقامتی

46

دکمه بازگشت به بالا