بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

شکم بند بارداری ضد اشعه

لازم است که در دوران بارداری خصوصاً از ماه چهارم به بعد لباس مادر راحت و گشاد باشد. لباس مناسب برای خانم های باردار نباید به شکم و پاها بچسبد، وزن آن باید روی شانه‌ها باشد و به واسطه کمربند یا کش، این وزن روی شکم نیفتاده باشد. همچنین خانم های باردار باید قادر باشند به راحتی لباس خود را پوشیده و دربیاورند و وقتی لباس را به تن دارند، راحت نشسته و بلند شوند به طوری که لباس موقع راه رفتن دست و پا گیر نباشد.

نکات مهم در خصوص نوع پوشش در بارداری

پوشیدن شلوارهای تنگ، مخصوصا در ناحیه فاق  و گن آرتان ساعت شنی به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد چرا که خانم‌ها در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری به‌دلیل تغییرات هورمونی مستعد ابتلا به عفونت ادراری هستند. توصیه اصلی این است که خانم‌های باردار، شلواری از جنس کتان یا پنبه به پا کنند و از پوشیدن ساپورت که باعث افزایش تعریق می‌شود، خودداری کنند. این موضوع در مورد لباس زیر هم صادق است.

لباس زیر نباید آنقدر تنگ باشد که شکم را به دو قسمت تقسیم کند. انتخاب لباس زیر مخصوص بارداری از جنس الیاف طبیعی برای خانم‌های باردار لازم است. باید توجه کرد که در صورت خرید لباس زیر معمولی، سایز خیلی بزرگ خریداری شود تا کاملا راحت باشند و فشاری به شکم وارد نشود. هرچند پوشیدن یک لباس نامناسب تاثیر مستقیمی روی سلامت و رشد جنین ندارد، اما لباس تنگ احساس آرامش را از مادر می‌گیرد و این ناآرامی روی جنین تاثیرگذار خواهد بود.

فشار لباس روی شکم باعث افزایش دمای بدن و تعرق زیاد نیز می‌شود که به این طریق آب بدن از دست می‌رود. بنابراین خرید شکم بند آرتان در این دوران اصلا توصیه نمی گردد. همزمانی این موضوع با فصل گرم و نیاز بیشتر بدن به آب برای سلامت مادر مضر است. برخی خانم‌ها فکر می‌کنند می‌توانند با بستن گن بارداری از افتادگی اعضای‌ داخلی پیشگیری کنند اما گن بارداری نه‌ تنها جلوی افتادگی رحم را نمی‌گیرد، بلکه گاهی باعث ضعف عضلات نگهدارنده شده و افتادگی ایجاد می‌کند. گن بارداری فقط در موارد خاص برای خانم‌های بارداری که کمردرد یا واریس دارند تجویز می‌شود.

شکم بند یا گن بارداری ضد امواج

چندیست که شکم بند یا گن بارداری ضد امواج برای استفاده زنان باردار به فروش می رسد. مطلب حائز اهمیت در کاربرد گن بارداری ضد امواج، جلوگیری از نفوذ امواج الکترومغناطیس به شکم و محافظت از جنین است. از آنجایی که این گن ها دارای الیاف فلزی رسانا هستند توانایی شیلدینگ و محافظت از بدن را دارند اما نکته اساسی این است که امواج غیریونیزان الکترومغناطیسی (رادیو فرکانس و مایکروویو) به دلیل داشتن طول موج بلند، توانایی ورود به بدن از ناحیه بالای شکم و حتی زیر لگن را نیز دارند. با توجه به مدولاسیون امواج ساطع شده از تلفن همراه، اینترنت، تلفن بی سیم و بسیاری دیگر از منابع تابش الکترومغناطیس و ورود آنها به بدن، لازم است که بدن خانم باردار از گردن تا بالای ران پا توسط لباس ضد امواج پوشانده شود.

در این شرایط می توان ادعا کرد که این تابش ها نمی توانند اثر قابل ملاحظه ای روی جنین و نوزاد داشته باشد. بنابراین گن بارداری ضد امواج نمی تواند به طور کامل از برهمکنش امواج با جنین جلوگیری کند. از سوی دیگر قرارگیری طولانی مدت در معرض امواج الکترومغناطیس باعث کاهش تولید و فعالیت ملاتونین در بدن می شود. کاهش اثر مستقیم روی خطر ابتلا به دارد.گن بارداری ضد امواج به دلیل پوشش شکم مادر تنها قادر به محافظت از شکم هستند در حالی که لباس های بارداری ضد امواج با پوشش بافت سینه در برابر امواج الکترومغناطیس تا حد زیادی از خطر ابتلا به سرطان سینه نیز ممانعت به عمل می آورند.

ویژگی‌ها و کاربردهای شکم‌بند بارداری نانویی ضدامواج تنکو

  1. کاهش علائم کشیدگی پوستی

با توجه به افزایش حجم و افتادگی شکم طی دوران بارداری خصوصا در ماههای آخر، امکان ایجاد کشیدگی پوست ناحیه شکم در زنان باردار افزایش میابد که با استفاده از این شکم بند میتوان این احتمال را تا حد زیادی کاهش داد.

  1. جلوگیری یا کاهش کمردرد

طبق مطالعات انجام شده بین ۵۰ تا ۷۰ درصد زنان در طی دوران بارداری به کمردرد مبتلا می‌شوند. با استفاده از شکم بند مخصوص این دوران میتوان تا حد زیادی از این درد را کاهش داد.

  1. خاصیت ضد امواج

با توجه به خطرات مخربی که امواج مختلف محیط زندگی خصوصا موبایل بر جنین انسان دارد، این خاصیت باعث میشود که میزان تاثیر این امواج بر جنین کاسته شده و از بروز مشکلات شدید ژنتیکی و اختلالات دیگر جلوگیری نماید.

  1. قابلیت تنظیم در طی دوران بارداری

ساختار منحصر به فرد شکم‌بند و استفاده از پارچه‌های خاص در آن این امکان را فراهم آورده است که در طی دوران بارداری با افزایش حجم شکم بتوان آن را تنظیم نمود.

  1. خاصیت جذب شوک

با توجه به ساختار نرم و انعطاف‌پذیر شکم‌بند، استفاده از آن می‌تواند آسیب جنین بر اثر ضربات ناگهانی به شکم را کاهش دهد.

  1. کمک به ریکاوری سریع پس از زایمان

همانطور که در مورد فوق ذکر شد، شکم‌بند از کشیدگی پوست طی دوران بارداری جلوگیری می‌کند، لذا پس از زایمان پوست ناحیه شکم سریع‌تر به حالت قبل باز می‌گردد.

  1. رنگ روشن

با توجه به تاثیر مثبت رنگ روشن در آرامش انسان، در این شکم بند از رنگهای روشن استفاده شده است.

  1. سبک و راحت

وزن بسیار پایین این شکم‌بند باعث رضایت مادر به هنگام اسفتاده از آن می‌شود.

  1. پوشیدن و باز کردن آسان

با توجه به شرایط خاص زنان باردار خصوصا در اواخر دوران بارداری این شکم بند به نحوی طراحی شده است که بتوان با سهولت هرچی بیشتر پوشید و یا از تن خارج نمود.

گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های شکم‌بند بارداری نانویی ضد امواج تنکو

  • تاییدیه نانو مقیاس از ستاد فناوری نانو
  • تاییدیه و پروانه ساخت از وزارت بهداشت و درمان
  • تاییدیه خاصیت ضد امواج از آزمایشگاه آنتن دانشگاه علم وصنعت
  • گواهی شرکت در نمایشگاهها و جشنواره اختراعات بین المللی و کسب دو مدال طلا
  • گواهی مدال سازمان مالکیت فکری و معنوی ملل متحد
  • گواهی کسب کاپ و دیپلم افتخار از دانشگاه رومانی

چند توصیه:

  1. از سفت بستن بیش از حد شکم بند خودداری نمایید.
  2. به دلیل اینکه امواج و میدان های الکترومغناطیسی بر روی سلولهای در حال شکل گیری در مراحل اولیه بارداری تاثیر مخرب میگذارند، بهتر است شکم بند بارداری ضد امواج بلافاصله پس از مثبت بودن نتیجه بارداری استفاده گردد.
  3. سعی کنید به هنگام خواب، در محیط با امواج کمتر قرار بگیرید. در این صورت میتوانید شکم بند را طی مدت خواب باز نمائید.
  4. در طی دوران بارداری از عکسبرداری با اشعه ایکس خودداری نمایید اما در صورت ضرورت میتوانید از این شکم بند برای آسیب کمتر به جنین در هنگام عکس برداری استفاده نمایید.
  5. شکم بند تنکو ثبات زیادی در برابر شستشو دارد اما ترجیحا به جز در موارد ضروری از شستن آن خودداری نمایید و در صورت امکان به هنگام استفاده از شکم بند، آن را بر روی لباس زیر روشن بپوشید و به هنگام نیاز لباس زیر را بشوئید.
  6. میزان استفاده از شکم بند بنا به شدت میدان الکترومغناطیسی میتواند متغیر باشد. در صورتی که مادر شاغل بوده بهتر است در تمامی ایامی که خارج از منزل است استفاده گردد.

سوالات متداول

  1. شکمبند بارداری ضدامواج چیست؟

شکم‌بند ضد امواج تنکو که دارای تائیدیه از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و آزمایشگاه آنتن دانشگاه علم و صنعت ایران است در برابر امواج مضر از مادر و جنین محافظت می کند. این شکم‌بندهای محافظ علاوه بر حفاظت و جذب امواج و حفظ سلامت جنین، در جلوگیری از افتادگی شکم و همچنین کاهش کمردردهای شایع دوران بارداری کاربرد دارد.

  1. چرا مادران باردار باید از شکم‌بند بارداری ضدامواج استفاده کنند؟

امروزه امواج الکترومغناطیس به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی تبدیل شده‌اند؛ تلفن‌های همراه، اینترنت‌های بی‌سیم، تلفن‌های بی‌سیم و بسیاری از تجهیزات مورد استفاده، از امواج الکترومغناطیس برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. مطالعات متعددی در مورد رابطه این امواج با سلامت انسان انجام شده است. از این رو توصیه می‌شود خانم‌های باردار به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت جنین در طول مدت بارداری، از شکم‌بندهای بارداری ضدامواج استفاده کنند.

  1. شکم‌بند تنکو چه مزیتی نسبت به نمونه‌های مشابه دارد؟

مزیت شکم‌بند ضد امواج تنکو نسبت به محصولات مشابه خارجی در این است که محصول ایرانی فاقد نانوذرات نقره هستند و مستقیماً با بدن تماس ندارند؛ همچنین شکم‌بندهای ایرانی امواج الکترومغناطیس را دفع و منعکس می‌کنند؛ درحالی‌که مکانیسم حفاظتی محصولات مشابه خارجی جذب امواج الکترومغناطیس است که این موضوع موجب ایجاد گرما در شکم‌بند می‌شود.

  1. شکم‌بند تنکو چه ویژگی‌های دیگری دارد؟

این شکم‌بند در دوران بارداری موجب جلوگیری یا کاهش کمردرد می‌شود. استفاده از این محصول منجر به کاهش علائم کشیدگی پوستی می‌شود. به ریکاوری سریع پس از زایمان کمک می‌کند. سبک و راحت است و پوشیدن و باز کردن آن هم بسیار آسان است.

  1. قیمت گن اسلیپ آرتان چند است ؟

گن ها قیمت متفاوتی دارند اما اگر به دنبال جنس اصلی  وقیمت مناسب میگردید میتوانید به سایت پک پلاس سر بزنید.

دکمه بازگشت به بالا