اقتصادی

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان

رئیس‌جمهور تقویت روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان و سریلانکا را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی، مصمم به برداشتن گام‌های جدید در توسعه و و ارتقای روابط با کشورهای همسایه و همسو است.

به گزارش تیتر اول، دکتر سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز دوشنبه(۳ اردیبهشت) پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان این‌که این سفر به دعوت روسای جمهور دو کشور دوست انجام می‌شود، تصریح کرد: کشور پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای موردتوجه دو کشور بوده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی و همسو، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

دکتر رئیسی همچنین با بیان این‌که سطح روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به میزان سطح روابط سیاسی نیست، از هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری و اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های قابل‌توجه دو کشور در این زمینه خبر داد و گفت: مردم پاکستان، مردمی مومن، متدین و علاقه‌مند به ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه به امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند و محبت و ارادت خود به ایران اسلامی را بارها به اثبات رسانده‌اند، ما امنیت این کشور را امنیت خود می‌دانیم و معتقدیم تثبیت و ارتقای امنیت نقاط مرزی به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

رئیس‌جمهور همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را از جمله اهداف سفر خود به این کشور عنوان کرد و با اشاره به رشد قابل‌توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی، ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط میان ایران و سریلانکا باشد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا