بین الملل

مقام ارشد روس: تحرکات ناتو منجر به تهدیدهای فزاینده نظامی شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاري فارس ، يك مقام ارشد دولت روسيه اقدام نظامي ناتو و آمريكا در منطقه را چهارشنبه شب تهديدي رو به رشد براي روسيه توصيف كرد.

به گزارش خبرگزاری تاس ، میخائیل پوپوف ، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه به روزنامه روسیسکایا گفت که افزایش فعالیت های نظامی ناتو و حرکت سیستم دفاع موشکی آمریکا تهدیدها و چالش های فزاینده ای را علیه روسیه ایجاد کرده است.

یک مقام ارشد روسی گفت: “تهدیدات و تهدیدهای نظامی روسیه نیز با فعالیت های فعال نظامی ناتو ، توسعه توانایی های دفاع موشکی ایالات متحده با استفاده از واحدهای بزرگ نظامی و سلاح های هسته ای تقویت خواهد شد.”

وی افزود: نقش سلاح های غیر هسته ای با برد بیشتر و تجهیزات جنگی قدرتمندتر در حال افزایش است. معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: “همه اینها درست در مقابل چشمان ما اتفاق می افتد.”

پوپوف یادآوری کرد که رزمایش اخیر ناتو (مدافع اروپا 2021) ، که اخیراً در نزدیکی مرز روسیه برگزار شد ، بزرگترین رزمایش چند ملیتی از زمان جنگ سرد است. پوپوف به این تمرینات ، استقرار گسترده نیروهای آمریکایی در اروپا ، استقرار و استفاده از واحدهای بزرگ نظامی در دریاهای سیاه و بالتیک برای تهدید روسیه اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه از رزمایش گسترده زمینی با حضور 5000 پرسنل نظامی در منطقه “سیبری” با استفاده از انواع تجهیزات نظامی خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمریناتی برای حفظ آمادگی رزمی در حال انجام است و نیروهایی در مرکز روسیه در رزمایشهای نووسیبیرسک ، کامرووو ، آلتی و جمهوری تایوان شرکت می کنند.

منطقه مرکزی بزرگترین منطقه نظامی در روسیه است. در سرزمینهای یکپارچه ولگا ، اورال و سیبری و در 29 منطقه روسیه واقع شده است. از نظر ساختاری ، منطقه نظامی مرکزی همچنین شامل برخی تأسیسات خارج از کشور ، از جمله پایگاه نظامی 201 در تاجیکستان ، پایگاه نظامی کانت در قرقیزستان و واحدهای مستقر در قزاقستان است.

به دنبال تشدید تنش ها میان ناتو و مسکو به دنبال هشدار نیروهای روسی به کشتی متجاوز انگلیس ، تمرین برنامه ریزی شده نسیم دریا بین اوکراین و ایالات متحده از 28 ژوئیه تا 10 ژوئن دو هفته طول کشید.

قبل از شروع نسیم دریا ، دولت مسکو خواستار پایان دادن به تنش های نظامی شد و وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در صورت لزوم برای حفاظت از امنیت ملی خود اقدام خواهد کرد. پیش از این ، سفارت روسیه در واشنگتن با تأکید بر حمایت مسکو از تمامیت ارضی خود اظهار داشت که تمرینات ناتو در دریای سیاه تحریک آمیز است.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا