بهترین های کسب و کار

با ویژگی ها و مشخصات فنی کامیون های ایسوزو آشنا شوید

با ویژگی ها و مشخصات فنی کامیون های ایسوزو آشنا شوید

کامیون ایسوزو یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای کامیون در جهان است. این نوع کامیون در تناژهای مختلف 6 تن و 8 تن تولید می شود. هر کدام از این کامیون ها دارای سبک و مشخصات فنی خاص خود هستند. ویژگی ها و مشخصات آنها را کاربردهای متفاوت و متفاوتی می یابد. این نوع کامیون در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در این قسمت به آنها می پردازیم. در این مقاله سعی می کنیم شما را با ویژگی ها و مشخصات فنی کامیون های ایسوزو آشنا کنیم و جزئیاتی در مورد آن ها بیان کنیم. ما سعی می کنیم در مورد نحوه استفاده از این نوع کامیون ها با شما صحبت کنیم. همچنین برای خرید میتوانید به فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی ایسوزو مانند اینفویدک مراجعه کنید.

انواع کامیونت ایسوزو

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم کامیون های ایسوزو در انواع مختلف با ظرفیت بار 6 و 8 تن عرضه می شوند. در پاراگراف های بعدی این مقاله در مورد ویژگی ها و مشخصات فنی هر یک از این خودروها صحبت خواهیم کرد.

کامیونت ایسوزو با ظرفیت بار 6 تن

بهترین نوع کامیون کامیون 6 تن ایسوزو است که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که ویژگی های فنی و ویژگی های خاص آن هر روز بر طرفداران و خریداران این نوع کامیون ها افزوده است. در پاراگراف بعدی به ویژگی ها و مشخصات فنی این نوع کامیون اشاره می کنیم.

ویژگی ها و مشخصات کامیون 6 تن ایسوزو

از مهمترین و اصلی ترین ویژگی ها و مشخصات فنی این نوع کامیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع و مشخصات موتور کامیونت 6 تن ایسوزو

موتور این خودرو مانند موتور بسیاری از خودروهای تولید شده توسط شرکت های خودروسازی مختلف در جهان امروزی دارای 4 سیلندر می باشد. سیلندرها یکی از اجزای اصلی موتور خودرو هستند. اگر این سیلندرها از کیفیت لازم برخوردار نباشند، ممکن است آسیب جدی به موتور خودرو وارد شود. سیلندرهای موتور این خودرو به صورت خطی چیده شده اند و سوپاپ های آن در قسمت بالایی این سیلندرها قرار گرفته اند. پیستون های داخل این سیلندرها به طور منظم به جلو و عقب حرکت می کنند. بنابراین خودرو به کار خود ادامه می دهد و مشکلی در جاده وجود ندارد. در ضمن موتور این خودرو توربوشارژ بوده و دارای اینترکولر می باشد.

قدرت موتور

قدرت خودرو و کامیون بر اساس اسب بخار اندازه گیری می شود در مورد کامیون 6 تن ایسوزو قدرت موتور این خودرو 155 اسب بخار در 2600 دور در دقیقه است که در نوع خود قدرت خوبی محسوب می شود.

حجم موتور

حجم موتور این خودرو 5193 میلی لیتر یا سانتی متر مکعب است. اندازه موتور تاثیر بسزایی بر قدرت موتور دارد. هرچه سایز موتور بیشتر باشد قدرت موتور بیشتر می شود. در بسیاری از موارد کامیون های ساخت شرکت های خودروسازی مختلف مانند بهمن دیزل، سایپا دیزل و … دارای حجم موتور یکسانی هستند. زیرا افزایش یا کاهش غیرعادی سایز موتور می تواند بر عملکرد موتور خودرو تأثیر منفی بگذارد. بنابراین اندازه موتور با توجه به توان و ظرفیت موتور خودرو انتخاب می شود.

سیستم کلاچ

کلاچ این خودرو تک صفحه و از نوع صفحه کلاچ خشک می باشد. همچنین فنرهای این خودرو حالت دیافراگمی دارند.

تعلیق

در سیستم تعلیق این خودرو از فنرهای چند لایه افقی استفاده شده است. این فنرها مجهز به کمک فنرهای هیدرولیک تلسکوپی هستند که در دو طرف خودرو استفاده می شوند و از برخورد خودرو به جاده جلوگیری می کنند.

سیستم هدایت

سیستم فرمان این خودرو از نوع سیستم های توپی چرخشی هیدرولیک می باشد.

شاسی خودرو

ساختار این مدل خودرو نیز مانند شاسی سایر خودروهای سنگین و سنگین پلکانی است. این بدان معناست که برای ورود به کابین باید چندین پله، معمولاً دو یا سه پله را طی کنید.

ترمز ماشین

در سیستم ترمز کامیون 6 تن ایسوزو از مدارهای کاپ و هیدرولیک استفاده شده است. این نوع ترمزها قدرت و کیفیت خوبی دارند.

ظرفیت مخزن خودرو

ظرفیت باک سوخت این خودرو 100 لیتر است که معمولا در مقایسه با سایر خودروهای سنگین و نیمه سنگین ظرفیت کمتری دارد. این مشکل می تواند برای این خودرو هم خوب باشد و هم بد. اگر گازوئیل خودرو کم باشد طبیعتا خودرو سبک تر و سرعت خودرو بیشتر می شود. این در شرایطی است که کاهش سرعت و قدرت موتور خودرو نتیجه افزایش گازوئیل در باک خودرو است. عیب آن این است که مسافت های کوتاه تری به کمک این مخزن سوخت طی می شود و نیاز به پرکردن مکرر دارد.

حداکثر سرعت این ماشین

حداکثر سرعت مجاز این وسیله نقلیه 120 کیلومتر بر ساعت است. این سرعت و وزن مناسبی برای این نوع خودرو است.

با ویژگی ها و مشخصات فنی کامیون های ایسوزو آشنا شوید
با ویژگی ها و مشخصات فنی کامیون های ایسوزو آشنا شوید

تجهیزات و لوازم کامیون ایسوزو 6 تن

تجهیزات و لوازم جانبی کامیون 6 تن ایسوزو به شرح زیر می باشد.

مصرف سوخت این خودرو با آخرین استانداردهای آلایندگی اروپا مطابقت دارد و آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کند.

کابین برای دسترسی آسان به موتور خود از طریق کابین طراحی شده است.

این خودرو مجهز به سیستم قفل مرکزی است و با بسته شدن درب سمت راننده، درب سمت سرنشین به صورت خودکار قفل می شود.

شیشه های سمت راننده و شاگردی این نوع خودروها کاملا برقی هستند. بنابراین نیازی به استفاده از اهرم های دستی برای بالا و پایین بردن پنجره ها نیست.

این نوع خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع مناسب می باشد.

سیستم گرمایش و تهویه مطبوع خودرو هنگام گرم کردن و خنک کردن فضای داخلی کابین به طور خودکار فعال می شود.

که…

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم کامیونت ایسوزو را به شما معرفی کنیم و در مورد آن توضیحاتی ارائه کنیم. همچنین سعی کردیم در مورد ویژگی ها و جزئیات فنی کامیون های 6 تن و 8 تن ایسوزو با شما صحبت کنیم و در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه کنیم. امیدواریم این مقاله شما را راضی کند.

دکمه بازگشت به بالا