بین الملل

مسکو: به سمت سیاست «مقابله با بازدارندگی» در قبال ناتو حرکت خواهیم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که اگر ناتو سیاست بازدارندگی را علیه روسیه در پیش گیرد، روسیه به سمت سیاست «بازدارندگی» علیه ناتو خواهد رفت.

به گزارش تیتر اول، الکساندر گروشکو روز چهارشنبه پس از نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل گفت: «اگر ناتو به سمت سیاست بازدارندگی حرکت کند، به این معنی است که یک سیاست بازدارندگی از سوی ما وجود خواهد داشت که می‌تواند پیامدهای ناخواسته وخیمی داشته باشد.

گروشکو گفت: «ما مجموعه‌ای از تدابیر نظامی فنی فنی داریم که در صورت احساس خطر واقعی برای امنیت خود از آنها استفاده خواهیم کرد و اکنون آن را احساس می‌کنیم زیرا آنها از ابزار حمله ما علیه کشورمان استفاده می‌کنند.»

وی ادامه داد: البته ما نمی توانیم این را بپذیریم و در صورت شکست مجاری دیپلماتیک تمام اقدامات لازم را برای غلبه بر خطر از طریق نظامی انجام خواهیم داد.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که ناتو روسیه را “حریف اصلی و تهدید اصلی خود” می داند که مسکو آن را رد می کند.

گروشکو گفت: «ایالات متحده و متحدانش برای هژمونی در همه حوزه‌های عملیاتی از جمله زمین، هوا، دریا، فضا و فضای سایبری تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد که اگر کشورهای ناتو قرار است با روسیه همکاری کنند، باید نقش روسیه را به عنوان کشوری که به حفظ صلح و ثبات در اروپا کمک می کند، بپذیرند.

گروشکو در خصوص وضعیت اوکراین از ناتو خواست ارسال سلاح به کی یف را متوقف کند تا از تشدید تنش ها در این کشور جلوگیری شود.

شورای ناتو-روسیه روز چهارشنبه در بروکسل تشکیل جلسه داد. کشورهای غربی و آمریکا مسکو را به استقرار نیروهای نظامی در مرز با اوکراین و تلاش برای حمله به کی‌یف متهم کرده‌اند، در حالی که روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا