بهترین های کسب و کارعمومی

علت روشن نشدن کولر گازی با کنترل

چرا کولر گازی روشن نمی شود؟

به نقل از آریل سرویس ایجاد باد خنک کولر گازی با شارش گاز داخل اواپراتور انجام می شود از این رو یکی از دلایل که یابعث روشن نشدن کولر گازی می شود یخ زدن کویل های اواپراتور است و در عین حال ممکن است برق ورودی دچار مشکل شده باشد و به صورت کلی دلایل زیر باعث روشن نشدن کولر گازی می شود که باید نسبت به بررسی و عیب یابی هر کدام اقدام کنید و این کار توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود.

 قطع شدن جریان توسط مدارشکن

برای تعمیر کولرگازی لطفا کلیک کنید.یکی از قطعات اصلی در فیوز خانه مدارشکن نام دارد که با وجود این قطعه است که ولتاژ کنترل و باعث جلوگیری از بروز خطراتی چون آتش سوزی می شود از این رو ممکن است به صورت همزمان لوازم پر مصرف را روشن کنید و باعث شود قطع جریان مدارشکن شود از این رو احتمال روشن نشدن کولر به این دلیل وجود دارد.

کثیف بودن فیلتر کولرگازی

یکی از مواردی که زمان خرید کولر گازی باید توجه کنید تمیز کردن به موقع فیلتر کولر در غیر اینصورت کثیفی فیلتر می تواند منجر به روشن نشدن دستگاه گردد از این رو پیش از اینکه فصل گرما برسد حتما آنرا تمیز و در حین استفاده از کولر هر ماه یکبار باید فیلتر کولر تمیز کنید.

یخ زدن کویل های کندانسور

لینک تعمیرات کولرگازی .یکی از مواردی که زمان استفاده از کولر گازی ممک است رخ دهد یخ بستن کویل های کندانسور است که باعث می شود به درستی گردش هوا انجام شود و این منجر به روشن نشدن کولر می گردد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.

 خراب شدن ترموستات

دقت داشته باشید که با روشن کردن کولر باید ترموستات روی حالت سرمایش قرار گیرد و درجه آنرا روی عدد ۳ بگذارید و در عین حال اگر ترموستات تنظیم نباشد یا خراب باشد باعث می شود کولر گازی روشن نشود بنابراین باید نسبت به تعمیر ترموستات با تعمیرکار تماس بگیرید.

نقص در عملکرد سنسور دما

با وجود قطعه سنسور دمایی داخل کولر گازی که ترمیستور نام دارد دمای محیط بررسی می شود و همین باعث می شود که برد الکترونیکی کولر فرمان روشن یا خاموش شدن کمپرسور را بدهد تا به صورت یکسره کار نکند از این رو اگر این قطعه خراب باشد می تواند منجر به روشن نشدن کولر گردد.

گرفتگی لوله تخلیه آب

در یونیت داخلی یک لوله تخلیه وجود دارد که رطوبت را می گیرد و به بیرون می فرستد از این رو وجود هر گونه گرفتگی در لوله باعث فعال شدن سوئیچ شناور می وشد که به برد الکترونیکی کولر دستور می دهد که روشن نشود از این رو با خالی کردن مداوم سینی می توانید مانع از بروز این مشکل شوید.

خراب بودن برد کولرگازی

مورد بعدی که باید زمان روشن نشدن کولر گازی بررسی شد قطع برد الکترونیکی است که بررسی و عیب یابی آن باید توسط تعمیرکار و تکنسین حرفه ای انجام شود.

خراب شدن کندانسور

با وجود قطعه کندانسور هوای سرد و گرم جابجا می شود یعنی باعث می شود که هوای گرم به بیرون ساختمان انتقال و هوای سرد در داخل محیط بماند از این رو اگر این قطعه خراب شود باعث گرم شدن زیاد محیط می شود که در آخر منجر به فشار زیاد به کمپرسور کولر، خاموش شدن آن و استارت نزدن کولر می گردد که برای رفع این مشکل باید با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

یل روشن نشدن کولر گازی

بسیاری از افراد با طرح این پرسش که  به دنبال راه حل سریع برای مشکل خود هستند. اما بروز این مشکل می تواند چند جنبه داشته باشد. در برخی موارد اصلا جریان برقی برای شروع به کار به اسپلیت وارد نمی‌شود!

در برخی موارد دیگر که از وجود جریان مطمئن هستیم، کولر گازی شروع به کار نمی کند یا به عبارت دیگر کولر گازی روشن نمی شود یا کار نمی کند. برای و بررسی علت بروز این مشکل بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.

  1. وجود مشکل در پریز برق و فیوزها

ساده ترین می تواند به خاطر نرسیدن جریان برق به آن باشد.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

  1. ایراد در ترموستات کولر گازی

ترموستات یکی از اجزای مهم کولر گازی است که در تعیین دمای دلخواه که کولر تا رسیدن به آن باید کار کند، نقش اساسی دارد. لذا یکی از دلایل روشن نشدن کولر گازی به خرابی و برمی گردد. در این صورت با تعویض ترموستات می توان مشکل را برطرف کرد.

در ترموستات های خارجی که برای کنترل سیستم کولر گازی معمولا روی دیوار منزل نصب می شوند و به صورت دیجیتالی یا ولومی هستند، موارد زیر را حتما بررسی کنید:

  1. خرابی ترمیستور، علت روشن نشدن کولر گازی

گاهی ممکن است علت کار نکردن کولر گازی، خرابی باشد. این قطعه به کارکرد دیگر بخش های کولر کمک می کند. ترمیستور مشابه با یک سنسور عمل می کند و دمای هوای اتاق را مانیتور کرده و در صورت لزوم به برد فرمان روشن شدن کمپرسور جهت خنک کردن منزل را می دهد.

  1. انسداد و گرفتگی فیلترهوای کولر گازی

زمانی که از گرد و خاک و آلودگی هایی که پس از چند وقت کارکرد دستگاه روی آنها می نشیند، پوشیده می شوند، عبور جریان هوا سخت تر و فیلترها مسدود می شوند. در این حالت در برخی اوقات کولر خاموش شده و روشن نشدن آن را نیز به دنبال دارد.

  1. گرفتگی لوله تخلیه آب کولر گازی

ی می تواند باعث فعال شدن سوئیچ شناوری شود که به برد کولر گازی هشدار دهد. در این حالت برد از روشن شدن کولر جلوگیری می کند.

  1. روشن نشدن کولر گازی به دلیل خرابی کمپرسور

کمپرسور یا موتور کولر گازی مهمترین جزء دستگاه به حساب می آید. اگر کمپرسور معیوب باشد، روشن نشدن کولر گازی می تواند یکی از نتایج آن باشد.

  1. ایراد در برد کنترلی

ایراد و خرابی برد الکترونیکی کولر گازی یا PCB بسیار مهم است و می تواند مشکلات جدی در دستگاه به وجود آورد. هرچند احتمال بروز این اتفاق زیاد نیست، اما در صورتی که موارد دیگر در رابطه با علت روشن نشدن اسپلیت را بررسی کرده و به نتیجه نرسیدید، مرحله آخر بررسی برد است.

معمولا در صورت خرابی برد به کولر برق رسانی می شود، اما کولر گازی روشن نمی شود. علت روشن نشدن کولر گازی پنجره ای معمولا به مشکل برد این دستگاه ها مربوط می شود.

این مشکل می تواند بخاطر سوختن برخی فیوزها، خازن ها یا مقاومت های روی برد به وجود آمده باشد که تنها با تعمیر توسط متخصص برند دستگاه یا تعویض برد برطرف خواهد شد.

در مواقعی که موفق به عیب‌یابی دستگاهتان نشدید پیشنهاد ما : مرکز تخصصی تعمیرات، کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 2 بعد از نیمه شب)

دکمه بازگشت به بالا