اقتصادی

تهدیدی از جنس کرونا برای موز

با گسترش کروناویروس در سراسر جهان ، موزها نیز توسط Fossarium of آفات گرفتار می شوند که در مزارع در سراسر جهان رواج یافته است.

به گزارش تیتر اول ، موز اولین محصول جهانی شده و بزرگترین میوه صادراتی جهان است. با این حال ، تجارت موز ، که از حدود 130 سال پیش آغاز شده است ، اکنون به سمبل شکنندگی جهانی شدن تبدیل شده است. Fusarium Wilt در مزارع موز در سراسر جهان رواج یافته است. نوعی از آفات موسوم به TR4 ابتدا دو دهه پیش در تایوان شناسایی شد و سپس در سراسر آسیا و سپس به خاورمیانه و آفریقا گسترش یافت و سرانجام در پایان سال گذشته به سرزمین های موز آمریکای جنوبی در کلمبیا رسید. .

طبق اعلام سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) ، آفات یکی از مضرترین آفات گیاهی است و اقدامات ایمنی زیستی از جمله قرنطینه مزرعه برای مقابله با شیوع توصیه شده است. راه حلی برای این آفت مانند Quaid 19 هنوز پیدا نشده است. هنگامی که خاک به آفات آلوده شود ، دیگر امیدی به از بین رفتن آن نیست و تنها راه برای ترک زمین است.

صنعت موز آمریکای لاتین به همراه کارائیب سعی دارد از طریق اقدامات مشابه برای مقابله با تاج ویروس با تهدید فوزاریوم سازگار شود.

به گفته خوان خوزه پونسا ، هماهنگ كننده اتحادیه موز اكوادور ، این صنعت با تهدید فوزاریوم سازگار است و از اقدامات حفاظت مشابهی برای مقابله با شیوع تاج استفاده می كند.

وی افزود: 8000 تولیدکننده اکوادور برای اطمینان از پایداری آنها در آینده باید در انجام کنترل های ایمنی ایمنی بیشتر و بهتر عمل کنند.

در حقیقت ، تجارت موز قبل از ورود آفت TR4 به آمریکای لاتین به چالش کشیده شده بود که به همراه کارائیب ، بیش از سه چهارم صادرات موز جهان را تشکیل می دهد.

به گفته پاسکال لیو ، اقتصاددان ارشد فائو و هماهنگ کننده انجمن جهانی موز ، اکنون این صنعت در یک نقطه عطف قرار دارد که این بیماری به COV 19 رواج یافته است.

بخش موز از مدت ها قبل تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی ، تخریب محیط زیست ، توانایی مغازه ها برای دیکته قیمت ها و افزایش فشار برای بهبود بسیاری از کارگران قرار گرفته است. اکوادور ، بزرگترین صادر کننده موز در جهان ، در قلب این چالش قرار دارد. سال گذشته ، این کشور یک سوم از 20 میلیون تن موز جهان را صادر کرد. میوه برای اکوادور از صنعت نفت با ارزش تر است و بخش موز در سال گذشته حدود 3.2 میلیارد دلار یا 3 درصد از اقتصاد اکوادور ارزش داشت.

اکوادور همچنین یکی از مراکز کورو ویروس در آمریکای لاتین است و اجساد قربانیان کورونا یک بار در خیابان های بندر گوایاویل پیدا شده اند. این بیماری همه گیر مشکلات لجستیکی را برای شهر بندری به وجود آورد و کمبود کارگران و نبود ظروف کنترل دما باعث صادرات موقت شد. با این حال ، اختلال کمی در صنعت تولید رخ داده است.

به گزارش بلومبرگ ، در حقیقت ، موز ، معروف به میوه های مفید ، به نظر می رسد در بین برندگان این بحران قرار داشته باشد و فروش در اتحادیه اروپا ، بزرگترین وارد کننده جهان ، به شدت افزایش یافته است. اما این به نفع تولید کنندگان یا واردکنندگان نبود ، زیرا هزینه های آنها به دلیل اختلال در تدارکات و اقدامات امنیتی در مزرعه افزایش یافته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا