جامعه

تعلیم و تربیت اوان کودکی را به حال خود رها کرده بودیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش در اوایل کودکی و گام برداشته شده برای تأسیس سازمان ملی آموزش کودکان گفت: خانواده ها نیز برای انجام مأموریت آموزشی فرزندان خود نیاز به دانش دارند و ما باید بتوانیم خانواده ها را آگاه کنیم و مهارت ها و توانایی های آنها. “با فرزندان خود ملاقات کنید. ما طی این سالها از این جاده خارج شده بودیم.

به گزارش تیتر اول ، محسن حاجی میرزایی در کنفرانس اولیه سیستم آموزش دوران کودکی ، چشم انداز تجربه و پیامدهای بابیان اینکه یکی از توانایی های ویژه ای که مردم می دانند قدردانی است ، گفت: همه پدیده ها دارای ارزش و بزرگی هستند که باید به درستی شناخته شوند.

وی افزود: یکی از مشکلات مردم حرکت دادن ارزش ها ، اندازه ها و موقعیت ها است. برخی از چیزهای کوچک را می توان کم و بیش از سهل انگاری یا فراموشی مشاهده کرد. آموزش اوایل کودکی یکی از مباحثی است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد. اندازه ، معنی و ارزش این مفهوم و مأموریت چیست؟

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه افراد در شرایطی به دنیا آمدند که نمی دانستند: “آغاز زندگی بشر جهل است و فرایند یادگیری با حضور در زمین آغاز می شود.” وقتی روند تغذیه جسمی فرد شروع می شود و بند ناف بریده می شود و سیستم تغذیه به سیستم جدید منتقل می شود ، روح و روان انسان نیز تحت تغذیه خاص قرار می گیرد. اول ، از طریق یادگیری ، افراد هویت خود را پیدا می کنند ، شخصیت خود را رشد می دهند و فرهنگ و تمدن خود را ایجاد می کنند. اینها مکانهایی برای یادگیری افراد است.

حاجی میرزایی ادامه داد: سیستم یادگیری بر اساس ابزارهای دیداری ، شنیداری و تفکر توسعه می یابد. با توجه به تعاملات و ارتباطات بین آنها ، داده ها سیستم های مشترکی را تشکیل می دهند که محصول آنها فرهنگ و تمدن است. تمام مزایای عمده زندگی انسان نتیجه این ابزارهای کلیدی است. روشی که مردم می بینند ، می شوند و فکر می کنند جوامع را از هم جدا می کند.

وی ادامه داد: وقتی نوبت به تغذیه روح می رسد ، اولین معلم خدا است. پیامبران نیز معلم هستند و آمده اند تا همین سیستم تعلیم و تربیت را پرورش دهند و این جنبه انسانی را بارور کنند. بنابراین این یک عرصه جدی است. آموزش اوایل کودکی از این جهت مهم است که خداوند پیامبرانی را برای این کار فرستاده است و تمدن ، فرهنگ ، شخصیت و هویت از این طریق شکل می گیرد ، آینده از این طریق ترسیم می شود و فلسفه آفرینش از این طریق جریان می یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فناوری از ارتباط انسان با طبیعت ساخته شده است ، گفت: “نهادها از ارتباط انسان با دیگران ساخته می شوند و همه تغییرات و تحولات در جامعه بشری نتیجه تغییر و تحول نهادی است.” توسعه نهادی نتیجه تغییر آموزشی است. توسعه سیستم یادگیری نیز نتیجه این فرآیند است که از بدو تولد آغاز می شود و اندیشمندان این منطقه معتقدند که هرچه به مراحل اولیه زندگی نزدیکتر باشیم ، اهمیت آن بیشتر است ، عواقب عمیق تر و ماندگارتر موانع کمتری

حاجی میرزایی ادامه داد: پس چگونه می توان این رشته را رها کرد؟ من معتقدم که کنار گذاشتن آموزش دوران کودکی به معنای نادیده گرفتن فلسفه آفرینش ، نادیده گرفتن آموزه های دینی و آموزه های نادیده گرفته شده است که به شکلی رسیده که از نظر الهی مورد پسند مردم و جامعه بشری است. وقتی به جهان و مردم نگاه می کنیم ، تحصیلات در بالاترین سطح خود قرار دارد و بالاترین دوره ، کودکی اولیه است. وقتی به این دنیا نگاه می کنیم ، اگر موسسات ما ناکارآمد هستند ، به این دلیل است که سیستم یادگیری ما ناکارآمد است.

وی افزود: اگر آسیب اجتماعی جوامع ما را در معرض خطر اساسی قرار می دهد ، به این دلیل است که سیستم آموزشی ما ناقص است. در جاهایی که بیش از هرجای دیگر امید برای جلوگیری و جبران کاستی ها وجود دارد ، یک سیستم یادگیری وجود دارد و به همان اندازه که به سیستم یادگیری وفادار هستیم ، به آینده جامعه و پیشرفت و تعالی فرد نیز وفاداریم. و جامعه . هر چقدر هم با سهل انگاری غفلت کنیم ، از پیشرفت و تعالی جامعه غافل شده ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این غفلت از سالها قبل وجود داشته است ، دلیل آن این است که توضیحات ما درباره سیستم آموزش و پرورش ناقص است و ما هنوز نتوانسته ایم سیستم آموزشی را در حالت عالی آن درک کنیم: تمایل به تولید سریع نتایج ، ملموس و قابل مشاهده است که نمی تواند ارزش زیادی ایجاد کند.

حاجی میرزایی تأکید کرد که ما باید سیستم یادگیری را در جای مناسب قرار دهیم ، بیشتر روی سیستم یادگیری تمرکز کنیم ، نتایج متفاوتی ایجاد کنیم و هم افزایی های هوشمندانه ایجاد کنیم. و تربیت فرزندان بابی پذیرای این امر است. این کار تخصصی است و نیاز به دانش ناب دارد. خانواده ها برای انجام مأموریت والدین خود نیز نیاز به تفاهم دارند. ما باید بتوانیم خانواده ها را آگاه کنیم و مهارت ها و توانایی های آنها را در برخورد با کودکان توسعه دهیم تا آنها بتوانند فرزندان خود را در مورد نحوه دیدن ، تبدیل شدن و تفکر آزمایش کنند. ما طی این سالها از این جاده خارج شده بودیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا