فرهنگ و هنر

اتفاقا موج چهارم کرونا را پیش‌بینی کرده بودیم!

گرچه موج چهارم کرونا بسیاری از کارگردانان را غافلگیر کرد ، دبیر جشنواره تئاتر دانشگاه می گوید: “ما پیش بینی این وضعیت را داشتیم و بنابراین در ماه مه بررسی مرحله دوم جشنواره را برگزار خواهیم کرد.”

سید مجتبی ، جدی که از ابتدا اصرار داشت که قسمت صحنه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاه به صورت حضوری باشد ، در مورد آخرین وضعیت جشنواره در شرایط فعلی کرونا به تیتر اول گفت: مرحله اول را بررسی کردیم که شامل 171 اثر بود در این مرحله در هشت روز 58 نمایشنامه ارزیابی شد و وارد مرحله دوم شد.

وی ادامه می دهد: “همانطور که انتظار داشتیم موج جدیدی از تاج ها در نیمه دوم آوریل برگزار شود ، ما مرحله دوم بررسی را در ماه مه برنامه ریزی کردیم و مرحله دوم بررسی برای 20 مه برنامه ریزی شده است و بنابراین این تاریخ مصادف با ماه رمضان است. ، با وزارت. “، در صورت امکان ، باید از افطار به سحر تجدید نظر شود.

جدی همچنین تاریخ برگزاری جشنواره را توضیح می دهد: وزارت علوم پس از عید سعید فطر میزبان جشنواره خواهد بود و جشنواره تئاتر دانشگاه برای 5 تا 12 ژوئن برنامه ریزی شده است که این تاریخ خوبی است زیرا قبل از ساعت 13 است. تعطیلات اواسط ژوئن ، که احتمالاً بعد از آن است. تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب دوباره افزایش می یابد.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاه با تأکید بر حضور حضوری قسمت صحنه این جشنواره اظهار کرد: قطعاً یک قسمت صحنه ای از نحوه نمایش حضوری نمایش را خواهیم داشت ، زیرا بعد از دو هفته شرایط قرنطینه دوباره بهتر خواهد شد. علاوه بر این ، تئاتر در دسته حرفه های دوم است که می تواند به رنگ نارنجی نیز اجرا شود. بنابراین هیچ محدودیتی در این زمینه نخواهیم داشت.

جدی در پایان با اشاره به اشتیاق دانشجویان جوان به جشنواره تئاتر دانشگاه گفت: “کودکان واقعاً سخت کار می کنند و این تعطیلات تنها شادی آنها است که امیدوارم به طرز خوبی اتفاق بیفتد.”

جشنواره تئاتر دانشگاه معمولاً در ماه مه برگزار می شود. به دنبال اپیدمی کرونا ، بیست و سومین جشنواره قرار بود در پاییز برگزار شود ، نه در نیمه اول سال گذشته ، اما به دلیل تعطیلی پی در پی تئاتر در زمان کرونا و اصرار جشنواره برای برگزاری حضوری آن ، جشنواره به 99 موکول شد ، سال 1400 باید در روزی نزدیک به تاریخ برگزاری دائمی آن حفظ شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا