استان ها

دستگاه تست بارگذاری «ULTM» در آزمایشگاه عمران ساخته شد/ تولید پودر جوانه گندم

امکانات آزمایشگاهی خدمات پژوهشی / 44 احمدزاده در گفتگو با آنا:

سلیمان احمدزاده در گفت وگو با خبرگزاری آنا ، امکانات آزمایشگاه و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد را تشریح کرد: “به دلیل تحریم های دشمن که مانع استفاده از برخی تجهیزات مدرن خارجی شد ، اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی حداقل هزینه های قابل مقایسه با آخرین فن آوری های روز دنیا.

(دستگاه تست بار ULTM وسیله فنی است که توسط لقمان رحیمی ، مدرس تمام وقت واحد مهاباد ، به همراه همکاران ساخته شده است و برای اندازه گیری بار ، کشش آزمون و منحنی های مقاومت ماده در واحد زمان استفاده می شود.)

64 آزمایشگاه و کارگاه وجود دارد

سلیمان احمدزاده

وی افزود: یک گروه دانشگاه مهاباد با 64 آزمایشگاه و سمینار ، درآمدزایی و خدمات مهندسی در زمینه های مختلف در استان آذربایجان غربی ، فعالیت های تحقیق و توسعه در دانشگاه و فراتر از آن در رشته های مختلف عمرانی ، کشاورزی ، صنعتی و … دوره های آزمایشگاهی تخصصی وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

5 هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی در اختیار محققان است

5 به سمت استاندارد ISO در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان

صدور گواهینامه استاندارد شریک برای 5 آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی لرستان


مدیر تحقیقات و فناوری ، واحد مهاباد ، دانشگاه آزاد اسلامی ، در پاسخ به این سوال که شما چه تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی را در دانشگاه خود دارید؟ وی گفت: واحد مهاباد دارای دستگاه ها و تجهیزات بسیار پیشرفته ای است که می توان آنها را به صورت VSM ، HPLC ، GC ، UV-VIS DOUBLE BEAM ، FLAME ، دستگاه های FT-IR ، لمینیت ، پرومتر ، PCR ، دوربین تصویر ، Kajdal و Soxhlet اتوماتیک مونتاژ کرد. ELISA با مارک آمریکایی Biotek ، ژل پاک کننده با مارک آمریکایی Biotek به نام الکتروفورز و …

احمدزاده با اشاره به استفاده از این دستگاه ها برای گروه های آموزشی و پژوهشی خاطرنشان کرد: واحد مهاباد دارای تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی برای طیف گسترده ای از آموزش و پرورش در تمام سطوح در زمینه های مختلف از جمله مهندسی مکانیک ، مهندسی مواد ، مهندسی شیمی ، مهندسی ، مهندسی برق ، صنایع غذایی مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، زیست شناسی ، میکروبیولوژی ، گیاه شناسی ، شیمی (همه رشته ها) ، فیزیک و غیره

آزمایشگاه های شیمیایی یکی از اعضای شبکه آزمایشگاه های فناوری رئیس جمهور است

وی در پاسخ به این س ،ال که آیا آزمایشگاه های شما به آزمایشگاه های استاندارد شریک تبدیل شده اند؟ او گفت نه؛ اما آزمایشگاه های شیمی از سال 2016 عضو شبکه آزمایشگاه های فناوری رئیس جمهور هستند.

مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد با تأکید بر تلاش این دانشگاه برای گسترش دانش آزمایشگاهی و علمی خاطرنشان کرد: کارشناسان خارج از دانشگاه دوره های آموزشی و مقالات مربوط به آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد را دریافت کرده اند که از آزمایشات به دست آمده و در مجلات منتشر شده است. از نظر داخلی و خارجی معتبر ، محققانی هستند که می توانند از این مقالات استفاده کنند.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان صمت در آذربایجان غربی و واحد مهاباد

آزمایشگاه واحد مهاباد

احمدزاده افزود: در راستای سیاست اقتصاد دانش بنیان ، تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی و دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد به امضا رسیده است.

وی درباره برنامه های شعبه مهاباد برای سال جاری برای کمک به شکوفایی تولید با توجه به شعار سال (جهش تولید) در آزمایشگاه ها و کارگاه ها توضیح داد: جهش تولید از نظر تحقیقات عملی می تواند با استفاده کارآمد از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص ، انگیزه و دانش ایجاد شود. اسی برای تولید محصولی مبتنی بر دانش باید کارهای علمی و عملی به طور مداوم و با برنامه انجام شود.

مدیر تحقیقات و فناوری واحد مهاباد ادامه داد: فعالیت هایی مانند تهیه پودر جوانه گندم انجام شده است که مراحل تولید آزمایشگاه آن به پایان رسیده است. با بودجه مناسب ، آزمایشگاه های واحد مهاباد کاملا آماده همکاری با دانشجویان ، دانشمندان ، صنعت و م institutionsسسات مرتبط برای دستیابی به شعار سالانه هستند.

تمام امکانات آزمایشگاهی در صحا واقع شده است

احمدزاده با یادآوری فعالیت های شعبه مهاباد در ساها (سیستم آزمایشگاه همكاری رایگان) و SATA (سیستم آزمایشگاه تحقیقاتی رایگان) خاطرنشان كرد: تمام تسهیلات آزمایشگاهی در ساها واقع شده است تا دانشجویان و اساتید این دانشگاه بتوانند از خدمات آزمایشگاهی به صورت بخشنامه بهره مند شوند. علاوه بر این ، خدمات آزمایشگاهی در صورت درخواست و مراجعه به دانشجویان سایر دانشگاه ها ارائه می شود و درآمد واحد از خدمات Saha در آزمایشگاه ها طی سالهای اخیر محدود شده است.

وی در پاسخ به این س ،ال که آیا در زمان مبارزه با کرونا موفق به تولید محصولات بهداشتی شده اید؟ وی به آنا گفت: برای تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده تهیه مواد اولیه و دستگاه های پر کننده چند نازل ضروری است که واحد مهاباد از پس هزینه های بالای آن بر نمی آید.

انتهای پیام / 4103/4062 /

دکمه بازگشت به بالا