استان ها

آزمایشگاه «همکاراستاندارد» تولیدات لبنی در مرحله پایانی اخذ مجوز/ 3 محصول علیه کرونا تولید شد

امکانات آزمایشگاهی؛ خدمات تحقیقاتی 15 / موسوی به آنا اطلاع داد؛

گروه استان های خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی با حدود 11000 آزمایشگاه و کارگاه و بیش از 147000 مرکز تخصصی ، 12 پژوهشکده و 125 مرکز تحقیقاتی ، در خدمت دانشگاه های دولتی ، تحقیق و صنعت است. این مجموعه در قالب آزمایشگاههای صحرا ، ساتا و شریک استاندارد ، آماده هر نوع خدمات آزمایشگاهی برای دانشگاهیان ، محققان ، محققان و صنعتگران در سراسر ایران است.

این قابلیت خدمات عالی به دانشگاهیان ، پژوهشگران ، صنعتگران و غیره در کشور ارائه می شود. مجموعه ای از گزارش ها و مباحث مربوط به خبرنامه آنا ارائه شده است. در این شماره (15) آزمایشگاه ، کارگاهها و خدمات تحقیقاتی آزمایشگاه دانشگاه ، کارگاههای آموزشی و تحقیقاتی در گفتگو با سجاد عبدالعمید موسوی ، معاون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا و شعبه قرچک ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

اندازه گیری کیفیت کنسرو در آزمایشگاه شرکای استاندارد

محققان 2550 مرکز آزمایشگاهی در اختیار دارند

پاسخگویی به نیاز 3،000 واحد صنعتی در آزمایشگاه ها

آزمایشگاه صاحب واحدهای فناوری مرکز رشد است

سید عبدالمجید موسوی ورامین

موسوی در مورد امکانات آزمایشگاه و کارگاه های این دانشگاه گفت: آزمایشگاه ها و سمینارهای مهارت آمیز دانشگاه آزاد اسلامی ، شعب ورامین پیشوا و قرچک ، ایجاد مجموعه آزمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی در پردیس ورامین و پیشوا قادر به برگزاری 50 آزمایشگاه و کارگاه آموزشی در زمینه ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان و اساتید به ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد بود.

وی اظهار داشت: علاوه بر خدمات آزمایشگاهی ، ما در حال ایجاد آزمایشگاه های استاندارد برای ارائه خدمات به موسسات خارج از دانشگاه هستیم. آزمایشگاه های مرکز تحقیقات و فناوری مواد غذایی سالم اکنون خدمات آزمایشگاهی را در خارج از دانشگاه ارائه می دهند و آزمایشگاه های تخصصی این واحدهای دانشگاه از تجهیزات تخصصی مناسب و مطلوبی برخوردار هستند.

موسوی در پاسخ به این سؤال که چه دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه مربوطه در دسترس و ساخته شده است؟ وی اظهار کرد: اقدامات مناسبی در زمینه برند آزمایشگاه انجام شده است و وجود دستگاه های Hblc ، GC ، GC-ms و اتمی برای خدمات تخصصی از مهمترین ابزارهای برندسازی آزمایشگاه است و اولین قدم اخذ مجوز آزمایشگاه استاندارد است.

پیشوا و قرچک ، معاون علمی تحقیق و فناوری در شعبه ورامینا دانشگاه آزاد اسلامی معتقد بودند که استفاده از این دستگاه ها برای دانشجویان و محققان کارشناسی ارشد در علوم پایه ، علوم زندگی ، کشاورزی ، صنایع غذایی و پزشکی ضروری است.

شمارش معکوس برای به دست آوردن مجوز آزمایشگاهی استاندارد است

وی درباره تبدیل آزمایشگاه های واحد ورامین به آزمایشگاه های استاندارد توضیح داد: در دو سال گذشته ، اقدامات مؤثری برای تبدیل آزمایشگاه آموزش و تحقیقات به آزمایشگاه دارای مجوز استاندارد برای شیر و فرآورده های شیر برداشته شده است.

موسوی اظهار داشت: ارتقاء فن آوری تجهیزات آزمایشگاهی از بودجه تحقیق ، تغییر حرکت علمی خدمات تخصصی آزمایشگاهی به برنامه های علوم دانشگاه و تجهیز کارگاه های مهارت محور با نیازهای آموزشی ملی و نسل جدید مهمترین برنامه های تحقیقاتی بوده است. .

به گفته معاونت تحقیقات و فناوری شعبه های ورامین – پیشوا و قرچک دانشگاه آزاد اسلامی ، آموزش مداوم کارشناسان آزمایشگاه در خدمات تخصصی از دیگر اقدامات مؤثر در این زمینه است.

اقدامات آزمایشگاهی در سال جهش تولید

وی گفت: کمک به صنعت از طریق قراردادهای تحقیقاتی خارج از کلاس و تفاهم نامه های تفاهم با شهرهای صنعتی و دارایی های کشاورزی از مهمترین فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ورامین-پیشوا و شعبه قرچک در سال جهش است.

موسوی اظهار داشت: دستگاه های آزمایشگاهی شعبه ورامین در سامانه های ساها (آزمایشگاه های تعاونی رایگان) و SATA (آزمایشگاه های تحقیقاتی رایگان) ثبت شده است. آنها از مراکز آزمایشگاهی ما خدمات دریافت می کنند و درآمد حاصل از آن مطابق آیین نامه ، برای پاسخگویی به نیاز آزمایشگاه ها استفاده می شود.

3 تولید محصولات ضد تاج

وی درباره انجام فعالیتهای ضد عروق در شعبه ورامین توضیح داد: با هماهنگی مقامات ورامین ، پس از اخذ مجوزهای قانونی و تکیه بر توانمندی ها و تخصص های گسترده شعبه دانشگاه آزاد اسلامی ورامین در پیشوا و قرچک ، محصولات بهداشتی مطابق فرمول سازمان بهداشت جهانی تولید و تحویل به آزمایشگاه کنترل کیفیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد. این محصولات بهداشتی شامل تولید محلول ضد عفونی کننده مایع ، ژل ضد عفونی کننده و محلول تمیز کردن سطح می باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ، پیشوا و قرچک یادآور شد: ما در تلاش هستیم تا تمهیدات لازم را برای پیوستن به شبکه آزمایشگاه های معاون رئیس جمهور فراهم کنیم.

انتهای پیام / 4078/4062 /

دکمه بازگشت به بالا