استان ها

افزایش سرعت چرخه تولید محصولات دانش‌بنیان از ایده تا نمونه اولیه/ موانع چرخه تولید چگونه باید رفع شود؟

مسعود طاهری لاری در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، با اشاره به تعیین 1400 به عنوان “ساخت ؛ حمایت ، موانع” و نقش و جایگاه دانشگاه در دستیابی به این هدف: اهمیت ترویج و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش ، انجام تحقیقات مبتنی بر نیاز و ایجاد ثروت توسط اساتید ، کارمندان و دانشجویان آزاد اسلامی در دانشگاه مشهد با مطالبی برای کیت های ارتقا و معنویت ضروری است.

وی افزود: براساس قوانین مربوطه ، واحدهایی از دانشگاه آزاد اسلامی می توانند از تولیدات دانشگاهی حمایت كنند ؛ اما برای حمایت و تسریع در زمینه مسائل مربوط به تولید ، باید تلاش بیشتری برای رفع موانع موجود با اخذ مجوزهای لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان رضوی ، هراسان ، در پاسخ به این سوال که چگونه دانشگاه می تواند از صنعت ملی حمایت کند و موانع موجود در این مسیر را برطرف کند؟ وی اظهار داشت: با اجرای طرح فرصت تحصیل دانشکده دانشگاه آزاد در صنایع و کارخانجات کشور (اقدام مشابهی توسط وزارت علوم با نوشتن بخشنامه و راه اندازی سیستم اجرایی انجام شده است) ، دانشگاه می تواند مشکلات تولید را برطرف و تحقیق را تعریف کند با پرداختن به موانع چرخه تولید ، مسائل را به موقع انجام می دهد.

مشوقهای بیشتری برای فعالان اقتصاد دانش فراهم کنید

طاهری لاری با اشاره به ظرفیت و توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان رضوی در تحقق شعار 1400 ، خاطرنشان کرد: مزایا و جایگاه ویژه مذهبی مردم بومی مشهد ، تجهیزات پیشرفته ، آزمایشگاه های آزمایشگاهی و کارگاه های پیشرفته دانشگاه هوراسان رضوی ، مراکز رشد واحد فناوری و دانشگاه آزاد مراکز نوآوری اسلامی در استان هراسان رضوی قادر به تحقق شعار سال خواهند بود.

در پاسخ به س anotherال دیگری ، شعار پرش تولید را چقدر با موفقیت اجرا کرده اید؟ یادآوری شد: سال گذشته ، دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تسریع در پشتیبانی دانشگاهیان از پروژه های دانش بنیان و اقتصادی در استان و معرفی آن به صندوق تحقیقاتی فرصت ها ، چرخه تولید دانش بنیان را افزایش داده است. محصولات از ایده تا نمونه اولیه تولید.

خراسان رضوی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، توضیح داد: ارتقا issues موضوعات مربوط به حمایت از نهاد علمی رئیس جمهور ، استقلال بیشتر استان در سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان ، انگیزه بیشتر به فعالان اقتصاد دانش بنیان و استفاده بیشتر از تولید واحد دانشگاهی و رونق آن توصیه می شود.

انتهای گزارش / 4078/4062 /

دکمه بازگشت به بالا