استان ها

ساخت قطعات سفارشی برای رفع نیاز صنعتگران/ 980 عنوان خدمت آزمایشگاهی و کارگاهی ارائه می‌شود

امکانات آزمایشگاهی؛ خدمات تحقیقاتی 20 / آقاجانی به آنا اطلاع داد؛

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامی ، با حدود 11000 آزمایشگاه و کارگاه و بیش از 147،000 مرکز تخصصی ، 12 پژوهشکده و 125 مرکز تحقیقاتی در خدمت جامعه علمی ، پژوهشی و صنعتی کشور است. مجموعه ای آماده برای هر نوع خدمات آزمایشگاهی برای دانشگاهیان و صنعتگران سراسر ایران در قالب آزمایشگاه های “صحاها” ، “ساتا” و شرکای استاندارد.

با توجه به اهمیت آزمایشگاهها و سمینارهای دانشگاهی کارآمد و مؤثر در آموزش دانشجویان و آینده نگاران ، توسعه پایدار دولت ، صنعت و به ویژه رفاه آن ، آموزش دانشجویی و غیره ، در مجموعه گزارشها و مباحثه آنا و در بیستمین نسخه خمینی آزمایشگاه ، کارگاه و تحقیقات شعبه شهر.

آنچه در زیر می خوانید مصاحبه آنا با مهرداد آقاجانی ، رئیس پژوهش در واحد خمینی شهر دانشگاه آزاد اسلامی ، درباره تجهیزات و امکانات شعبه دانشگاه و کارگاههای آموزشی است.

بیشتر بخوانید:

برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای من در مرکز آزمایشگاه و خدمات تحقیقاتی کرمان

محصول ضد خوردگی “نانوذرات نقره ای مبتنی بر آب” ، در انتظار تصویب سازمان غذا و دارو است

نقش آزمایشگاه مقاومت مواد در ساختهای استاندارد چیست؟

آنا: چگونه امکانات آزمایشگاه و سمینار شعبه خمینی شهر دانشگاه آزاد اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد خمینی شهر

آقاجانی: از زمان تأسیس ، شعبه خمینی شهر دانشگاه آزاد اسلامی با بهره گیری از نزدیکی خوب به دانشگاه صنعتی اصفهان و تجربه و تخصص اساتید خود ، در جهت ارتقاء کیفیت آزمایشگاههای فنی و مهندسی ، اقدامات موثری برداشته است. این موضوع در موفقیت فارغ التحصیلان فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی در عرصه ملی و بین المللی بسیار مشهود است.

واحد خمینی شهر دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 90 کارگاه و آزمایشگاه در 43 اتاق فیزیکی مجزا از 8000 متر مربع شامل 926 متر مربع سیل ساختمانی ، 926 متر مربع دستگاه ماشین آلات ، 1638 متر مربع کارگاه های برقی ، 3100 متر مربع است. مجموعه ای از کارگاه ها و آزمایشگاه ها و 1 459 متر مربع ماشین های ریخته گری و جوشکاری و 980 نام سرویس ارائه می شود.

آنا: چه دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی در شعبه خمینی شهر دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده است ، که حتی می توان یک برند را نیز در نظر گرفت؟

آقاجانی: در زمینه مکانیک ، مجموعه ای از آزمایشگاه ها و کارگاه های مجهز به تراش CNC ، دستگاه های فرز CNC ، دستگاه های جرقه زنی ، سنگ های مغناطیسی ، ایستگاه های مکاترونیک ، ایستگاه ها هیدرولیک و پنوماتیک ، توربین های گاز دو محوره ، آزمایش اولتراسونیک ، دینامومترهای 6 جزء ، دستگاه های زبری ، انواع تجهیزات جوش آرگون ، پودر و CO2.

در زمینه مهندسی برق و مهندسی پزشکی – آزمایشگاه تخصصی برای کار در زیر ایستگاه فشار قوی ، رله و کیت آزمایشگاه حفاظت ، کیت آزمایشگاه پیشرفته دستگاههای برقی ، صفحه کنترل تخصصی و PLC و کنترل صنعتی ، کیت آموزش کامل تجهیزات دندانپزشکی و عمومی بیمارستان ، دستگاه ضبط سیگنال حیاتی ، این دانشگاه این فصل شامل یک اسپیرومتر و شاخص های زندگی است.

آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد خمینی شهر

رشته مهندسی عمران همچنین به جک های سوئیچ پرتو ، انواع جک های قفل بتونی و دوربین های مداربسته New Level ، دوربین های ایستگاه توتال و دوربین های تئودولیت مجهز شده است که هر کدام قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند.

آنا: از این دستگاه ها در گروه های آموزشی و پژوهشی چگونه استفاده می شود؟

آقاجانی: این آزمایشگاه ها هم اکنون در دانشکده های دانشگاه و کارمندان دانشکده پزشکی ، صنعتگران و محققان خدمت می کنند.

آنا: آیا آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر تبدیل به آزمایشگاه های استاندارد شریک شده اند؟

آقاجانی: بله ، مجموعه آزمایشگاه خاص این واحد دانشگاهی یک آزمایشگاه استاندارد شریک است.

آنا: – تاکنون چه مراحلی برای گسترش آزمایشگاه و دانش علمی شعبه خمینی – شهر برداشته اید؟

آقاجانی: نیاز به حضور کارشناسان و مربیان سمینار و آزمایشگاه در دوره های تخصصی ، تعریف پروژه های پژوهشی داخلی و خارج از دانشگاه و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی ، تمرکز بر بروزرسانی سالانه تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ، نرم افزار و سخت افزار برای کارگاه و تجهیزات آزمایشگاهی و پشتیبانی مادی و معنوی برای طراحی و ساخت تجهیزات. ایجاد آزمایشگاه جدید در قالب پشتیبانی پایان نامه و استفاده از بودجه تحقیق با استفاده از بودجه تحقیق از مهمترین اقدامات انجام شده در جهت گسترش آزمایشگاه و دانش علمی در دانشگاه است.

آنا: – قصد شما با شعار سال (جهش تولید) در آزمایشگاه ها و کارگاههای آموزشی واحد شعبه خمینی شهر دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به صنعت در شکوفایی و جهش امسال چیست؟

آقاجانی: با بهره مندی از دانش فنی معلمان و تجهیزات پیشرفته ابزارهای ماشینی ، با راه اندازی کمیته تخصصی تولید قطعات و برگزاری چندین نشست تخصصی با صنایع شناخته شده ، نیازهای صنعت جمع شده و در حال تولید قطعات سفارشی هستیم.

در راستای اقدامات انجام شده برای انعقاد تفاهم نامه ایجاد انجمن مشترک (کنسرسیوم) ، طراحی ، ساخت و فروش قطعات ، ماشین آلات و خطوط تولید صنعتی بین کلیه دانشگاه های آزاد اسلامی استان استان اصفهان و استفاده از کلیه ظرفیت های موجود ، این حرکت با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. و اثر کرد

آنا: در زمینه سیستم های ساها و ساتا چه فعالیتهایی داشته اید؟

آقاجانی: مدتهاست که این واحد دانشگاهی در قالب یک شرکت ارائه دهنده خدمات ضبط کننده صحرا (سامانه آزمایشگاه های رایگان همکاری) در کشور بوده و 980 عنوان خدمات ارائه می دهد. کلیه تجهیزات و خدمات قابل ارائه توسط واحد خمینی شهر در صحرا ثبت و به روز شده است.

آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد خمینی شهر

در زمینه SATA (سیستم آزمایشگاه های تحقیقاتی رایگان) مراحل اولیه برای راه اندازی 10 آزمایشگاه تحقیقاتی به نام های ماشینکاری پیشرفته ، قابلیت ماشینکاری ، جوشکاری تخصصی ، آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته شکل گیری ، آزمایشگاه تحقیقاتی ماشین های الکتریکی AC و DC ، آزمایشگاه تحقیقاتی مکاترونیک و اتوماسیون صنعتی ، آزمایشگاه تحقیقات در مورد سیگنال پزشکی و پردازش تصویر ، آزمایش غیر مخرب ، نقشه برداری و بتن.

آنا: آیا در مبارزه با کرونا موفق به تولید محصولات بهداشتی شدید؟

آقاجانی: بله ، بر اساس پروتکل های بهداشتی موجود در مورد چگونگی عملکرد ویروس عروق بیماری کرونا ، این دانشگاه یک دوربین نمونه اولیه ساخته است تا ویروس بیماری کرونا را با استفاده از گرما از بین ببرد.

هدف از این طرح ضد عفونی تولید موادی است که با مواد شوینده و الکل قابل استریل نیستند. چراغ قوه ماوراء بنفش است و می توان از آن استفاده بیشتری کرد.

آنا: آیا شما موفق شده اید به معاون رئیس جمهور در شبکه فناوری Science Lab بپیوندید؟

آقاجانی: تجهیزات پیشرفته واحد خمینی شهر به سیستم معاونت آزمایشگاه های فناوری علوم ریخته می شود و ما به عنوان عضوی شناخته می شویم.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا