عمومی

حضور ۹۱۴ نفر به صورت روزانه و داوطلبانه در طرح ناجیان غریق گیلان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، هادی سلیمی صبح یکشنبه در جلسه هم اندیشی اجرای مطلوب طرح‌های مراقبت ساحلی با حضور مدیران کل امور اجتماعی، پدافند غیرعامل و رؤسای شعب مناطق نوار ساحلی هلال‌احمر گیلان اظهار کرد: نیروهای سخت کوش هلال‌احمر همچون همیشه نسبت به ارائه خدمات به هم میهنان در تلاش هستند تا در راستای پویش ملی غرق نشویم بتوانیم عملکرد قابل قبولی را رقم بزنیم.

وی افزود: اجرای مطلوب اقدامات امدادی و ناجیان غریق، همکاری کلیه فرمانداری‌ها و دهیاران نوار ساحلی را می‌طلبد و امسال با وجود حضور ناجیان غریق و نیز داوطلبان هلال احمر تاکنون در سواحل استان غرق شده نداشته‌ایم.

سلیمی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده ۲۲ آمبولانس و ۲۰ خودروی پشتیبانی، ۳۰ موتورسیکلت و ۱۰ قایق نجات در سواحل گیلان طی تابستان حضور فعال دارند تا بهنگام حوادث حضور مؤثر داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین ۹۱۴ نفر روزانه به صورت داوطلبانه در طرح ناجیان غریق حضور دارند و با غریق نجات‌ها همکاری خواهند کرد.

سلیمی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر گیلان در ۱۰ شعبه نوار ساحلی، طرح‌های سالم‌سازی و مناطق خطر آفرین به همراه ناجیان غریق به صورت روزانه در حال ارائه خدمات امدادی می‌باشد و شماره ۱۱۲ هلال‌احمر گیلان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است.

ساماندهی نوار ساحلی در گیلان

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: در سال جاری ساماندهی مناسبی در نوار ساحلی صورت پذیرفته است و با اقدامات انجام شده شاهد تابستان بدون دغدغه‌ای خواهیم بود و هدف همه دست اندرکاران طرح بر این است که با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، این ایام را با کم‌ترین حوادث پشت سر بگذاریم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری نیز در این نشست افزود: سواحل دریای خزر از دیرباز جزو مناطق حادثه خیز بوده و با هدف کاهش غرق شدگان، نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر و ناجیان غریق در طرح‌های سالم‌سازی و مناطق خطر آفرین استقرار خواهند داشت و گشت زنی خواهند کرد و توصیه ما به مسافرانی که استان گیلان را به عنوان هدف گردشگری انتخاب می‌کنند که همکاری مناسبی با مسئولان طرح‌ها و عوامل امدادی داشته باشند و به هشدارها و توصیه‌ها توجه کنند.

دکمه بازگشت به بالا