بهترین های کسب و کارعمومی

مزایای استفاده از عکاسی صنعتی برای کسب و کارها

اکثر کسب و کارهای موفق امروز مزایای عکاسی صنعتی و تاثیر آن در روند فروش را درک کرده اند. اگر شما هم علاقمندید تاثیر عکسهای باکیفیت در فروش محصولات یا خدماتتان را بهتر درک کنید تا پایان همراه من باشید.

در سال های اخیر با رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی و عکاسی صنعتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، عکس‌هایی که از محصولات در فضای آنلاین یا فضاهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند از دو جهت قابل بررسی هستند. عکس هایی که به عنوان معرفی محصول گرفته می شوند و  عکس هایی که کاربرد تبلیغاتی دارند.

در ادامه مزایای را از زوایای مختلف بررسی می کنیم. کاربرد و تاثیر این عکسها را در رسانه های مختلف شرح می دهیم تا اهمیت این بخش برای کسب و کار شما هم روشن شود.

اهمیت استفاده از عکسهای حرفه ای محصولات در کسب و کارها

از دیرباز استفاده از کاتالوگ و بروشور به منظور معرفی محصولات جدید یک مسئله کاملا رایج بوده است. اما در سالهای اخیر توجه به کسب و کارهای آنلاین لزوم استفاده از تصاویر بسیار با کیفیت و واقعی برای درک بهتر محصول از راه دور، بسیار مورد توجه قرار گرفته است، در واقع تصویری که از یک محصول در این راستا در کاتالوگ های دیجیتال یا صفحات فروشگاهی آنلاین قرار داده می‌شود باید به گونه‌ای باشد که تمام سوالات کاربر از بعد فیزیکی و فنی را پاسخگو باشد، به طور مثال بافت، رنگ، جنس و سایر ویژگی‌ها و مزایای محصول برای کاربر قابل لمس و درک باشد.

بیشتر بخوانید

انواع عکس‌های محصولات  و کاربرد آنها

از  نظر ماهیت عکس و کاربرد آن می‌توان عکاسی از محصول را به دو بخش تقسیم کرد که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای متنوع خود را دارند.

مزایای عکاسی صنعتی، ویژگی ها و کاربرد آنها

عکس‌های صنعتی ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری محصول را نمایش می دهند. از مزایای عکاسی صنعتی واقعی بودن و کیفیت بالای این عکسها است که به خوبی جزئیات و مشخصات محصول را به مخاطب نشان می دهد. عکسهای صنعتی در طراحی رسانه هایی مثل کاتالوگ، بروشور، پوستر یا فروشگاه های آنلاین استفاده می‌شوند.

عکاسی تبلیغاتی و کاربرد آن

دسته دوم عکس‌های  تبلیغاتی هستند که ماهیت و کاربرد متفاوتی نسبت به عکسهای صنعتی دارند. عکسهای تبلیغاتی بسیار جذاب بوده و به منظور درگیر کردن ذهن مخاطب و ترغیب او به خرید و استفاده از محصول تهیه می شوند. بنابراین عواملی چون فضاسازی، نورپردازی، نوع چیدمان و اِلمانهای جانبی در این زمینه اهمیت بیشتری پیدا می کنند. جذب مخاطب از طریق درگیر کردن احساسات یکی از مهمترین مزایای عکاسی تبلیغاتی است.

بیشتر بخوانید

عکسهای صنعتی حرفه ای دارای چه ویژگی هایی هستند؟

عکس‌های صنعتی برای معرفی دقیق محصول به مخاطب تهیه می شوند. همانطور که در بخش قبل هم اشاره  شد مزایای عکاسی صنعتی ارائه اطلاعات کافی برای معرفی دقیق محصول است. این اطلاعات پاسخ بسیاری از سوالات مشتریان است که متن های طولانی نمی تواند جایگزین آن باشد.

ویژگی عکاسی صنعتی

ویژگی های اصلی عکس‌های صنعتی را می توان به شرح زیر مورد بررسی قرار داد:

 نورپردازی حرفه‌ای

از مزایای عکاسی صنعتی به نورپردازی حرفه ای می توان اشاره کرد. نور کافی و زاویه تابش مناسب باعث می شود رنگ، بافت، جنس بدنه و ساختار سه بعدی محصول به خوبی دیده شود. نورپردازی نامناسب خروجی عکس را بی کیفیت می کند و عکس نهایی تفاوت زیادی با واقعیت محصول خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

نمایش بهترین زاویه محصول

یکی دیگر از مزایای عکاسی صنعتی ارائه عکس از زوایای مختلف محصول به مخاطب است. عکس‌های صنعتی باید از زاویه ای تهیه شوند که بهترین جزئیات را نمایش داده و در عین حال به زیبایی بصری عکس هم لطمه ای وارد نشود، معمولا برای نشان دادن ویژگی های یک محصول تصاویر مختلفی از زوایای مختلف تهیه می‌شود تا کاربر بتواند تمام جزئیات را در زوایای مختلف بررسی کند.

ویرایش حرفه‌ای عکسهای صنعتی

منظور از عکس‌های واقعی محصول عکس‌های بدون ادیت یا روتوش نیست. عکس‌های صنعتی حرفه ای که با فرمت خام تهیه می شوند باید مورد ویرایش قرار بگیرند. به منظور حذف نقایص ظاهری محصول و افزایش کیفیت و نمایش جزئیات دقیقتر انجام می شود. ویرایش عکسهای صنعتی باید بسیار اصولی انجام شود تا ماهیت واقعی عکس از بین نرود. ویراش حرفه ای عکسهای صنعتی باعث می شود سوژه که همان محصول است بسیار برجسته تر دیده شود که تاثیر گذاری بیشتری بروی مخاطب خواهد داشت.

ویژگی‌های محصول در عکسهای صنعتی به خوبی دیده می شود.

بدون شک مهمترین هدف از تهیه عکس‌های صنعتی همین مسئله است. یک عکس خوب صنعتی باید ویژگی ها و مزایای محصول را به خوبی نمایش دهد تا بیننده را ترغیب و مجاب به خرید کند.

عکسهای صنعتی حرفه ای دارای بیشترین کیفیت و جزئیات هستند

ارائه جزئیات بالا یکی از مزایای عکاسی صنعتی حرفه ای است. عکسهای صنعتی که با دوربین های گرانقیمت تهیه می شوند دارای کیفیت بالایی هستند که به خوبی رنگ، بافت، ساختار و جنس محصول را نمایش می دهند.

عکسهای صنعتی حرفه ای رنگ‌های واقعی محصول را نشان می دهند

در بسیاری از محصولات مثل محصولات آرایشی یا پوشاک، نمایش واقعی رنگ محصول حرف اول را می زند. بنابراین از ویژگی های یک عکس صنعتی حرفه ای محصولات است. این موضوع در محصولاتی که تنوع رنگ دارند اهمیت بسیاری دارد و باعث کاهش مرجوعی فروش آنلاین می شود.

بیشتر بخوانید

ویژگی های عکس‌های تبلیغاتی

عکس‌های تبلیغاتی دارای چه ویژگی‌هایی هستند؟

عکس‌های تبلیغاتی به منظور ترغیب مخاطب برای خرید و تهیه می شوند. در این سبک عکاسی مفاهیم حرف اول را می زنند. ، نورپردازی، چیدمان و ترکیب بندی از جمله مواردی است که در عکس‌های تبلیغاتی مشاهده می کنیم. در عکس تبلیغاتی روی ویژگی‌های محصول تمرکز می شود و با استفاده از فضاسازی و یا جلوه های ویژه آنرا به شکل بولد شده نمایش می دهند.

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی

عکسهای حرفه ای محصولات به ساده ترین شکل کالاها را معرفی می کنند. این از مهمترین مزایای عکاسی صنعتی است، اما این عکسها نیازی به ایده پردازی ندارند. این موضوع در متفاوت است و ایده پردازی و خلاقیت نقش اول را بازی می کند، در واقع شما با عکاسی تبلیغاتی از محصول باید تنها با یک عکس مشتری را جذب کرده و ترغیب به خرید نمایید، بنابراین یک عکس تبلیغاتی باید روایت و ایده پردازی جذابی داشته باشد تا ذهن مخاطب را درگیر کند.

به طور مثال عکاسی تبلیغاتی از کرم ضدآفتاب بروی شن های ساحل زیر نور آفتاب را تصور کنید. در این عکس حضور یک موج سوار در پس زمینه که بسمت دریا در حرکت است روایتگر داستان عکس خواهد بود. ساحل دریا می تواند بهترین نماد تابستان و آفتاب قدرتمند آن باشد. قرار دادن حوله و یک لیوان نوشیدنی در کنار سوژه اصلی بهترین نماد برای درگیر کردن ذهن مخاطب با رطوبت همراه با لطافت است. به این ترتیب یک ایده ساده می تواند داستانی را برای ترغیب کاربر به خرید یک محصول روایت کند.

ایده عکس پیام تولید کننده را به مخاطب منتقل می کند

پیام های تبلیغاتی برندها و شرکت ها با کمک ایده ها به مخاطب منتقل می شوند. ایده ای که پشت یک عکس تبلیغاتی قرار دارد در واقع پیام تولید کننده به بیننده است. پیامی که باعث اعتماد و ترغیب مخاطب هدف به خرید محصول می شود.

به طور مثال در عکس تبلیغاتی پوشک نوزاد، وقتی یک نوزاد پوشک پوش را در خواب آرام یا در حال بازی و خنده در کنار خانواده در محیطی شاد و پر انرژی نشان می دهد، پیام تولید کننده القای حس آرامش و راحتی کودک در استفاده از این برند پوشک خواهد بود که با ایده پردازی حرفه ای به مخاطب منتقل می شود.

تاثیرگذاری عکسهای تبلیغاتی از طریق درگیر کردن احساسات

احساسات نقش مهمی در ترغیب کاربر به خرید محصول دارند. یک تصویر با کیفیت، همراه با ایده ای هوشمندانه می تواند تاثیر به سزایی در فروش بیشتر محصولات داشته باشد.

ایده ای که با هدف قرار دادن احساسات مخاطب تاثیر مستقیم در افزایش فروش خواهد گذاشت. به طور مثال تصویری انرژی زا در کنار استخر همراه با اکسسوارهای مرتبط با این فضا را تصور کنید. چنین عکسی حس دریافت انرژی پس از یک شنای لذت بخش را در ذهن مخاطب تداعی می کند. همین تصویرسازی ذهنی او را ترغیب می کند تا برای رسیدن به چنین حسی محصول مورد نظر را خریداری کند.

عکسهای تبلیغاتی نورپردازی حرفه ای و متفاوتی دارند

نورپردازی حرفه ای از مزایای عکاسی صنعتی است. اما این فاکتور در عکاسی تبلیغاتی نقش تعیین کننده در ایجاد یک حس یا پیام دارد. بازی با نورها و ایجاد سایه ها و هایلایت ها می تواند تاثیر فوق العاده زیادی در درگیر کردن ذهن مخاطب خواهد داشت. نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی بسیار متفاوت از عکسهای صنعتی انجام می شود. هدف از نورپردازی در عکسهای تبلیغاتی صرفا روشن کردن سوژه نیست. در این سبک عکسها نور ابزاری مهم برای پیاده سازی ایده های عکس است.

عکسهای تبلیغاتی ترکیب بندی و چیدمان جذابی دارند

چیدمان و ترکیب خلاق محصول همراه با عناصر مرتبط که باعث جذابیت عکس می شود از مزایای عکاسی تبلیغاتی است. ترکیب بندی ها و به گونه ای صورت می گیرد که فضایی ملموس را ایجاد کند. عناصر و اِلمانهای مرتبط طوری در کنار محصول چیدمان می شوند که سوژه اصلی را تحت تاثیر قرار ندهند. انتخاب زاویه و ترکیب خلاق یکی از ویژگی های عکسهای تبلیغاتی موفق است که باعث جذابیت و بهبود جلوه بصری نمایش محصول می شود.

عکسهای تبلیغاتی فضاسازی مرتبط با ایده دارند

قرار گرفتن محصول در فضایی واقعی و یا سورئال باعث توجه بیشتر بیننده به تبلیغات می شود. این پلان یکی از مزایای عکاسی تبلیغاتی است. فضاسازی نقش مهمی در عکس‌های تبلیغاتی ایفا می کند. در واقع شما با خلق یک صحنه جذاب و نمایش محصول در فضای کارگردانی شده به مشتری اجازه می دهید تا با تصویرسازی ذهنی بتواند کارایی، جذابیت و جزئیات محصول را در ذهن خود تصور کند. صحنه پردازی های حرفه ای باعث خلق عکسهای تبلیغاتی پربازدید می شوند که نقش مهمی در دارد.

ویرایش حرفه ای عکسهای تبلیغاتی

نقش تاثیرگذاری در بهبود کیفیت و جذابیت بیشتر عکسهای تبلیغاتی خواهد داشت. اصلاح نور، رنگ، کاهش یا افزایش کنتراست و استفاده از جلوه های ویژه بخشی از این ویرایش ها است که موجب افزایش جذابیت بصری عکسها می شود.

نمونه تبلیغاتی صنعتی استودیو مانی را ببینید.

بیشتر بخوانید

تاثیر عکاسی حرفه‌ای در کسب و کارهای آنلاین

در این بخش به تاثیراتی که یک در حوزه کسب و کار  آنلاین دارد خواهیم پرداخت. این مسئله از جوانب مختلفی قابل بررسی است که به آنها می پردازیم.

همانطور که قبلا هم اشاره کردم تصاویر با کیفیت در واقع تنها راه ارتباطی مخاطب با محصول است. بنابراین لزوم رعایت نکات فنی و حرفه ای در عکاسی محصولات به منظور تهیه عکسهایی کامل و گویا بسیار مهم است. این عکسها باید بیانگر رنگهای واقعی، بافت، جنس، خصوصیات ظاهری از یک محصول باشند.

تاثیر عکسهای واقعی و با کیفیت در جذب مخاطبِ شبکه های اجتماعی و فروش بیشتر

شاید بتوانید با تهیه عکس‌های معمولی فروش نرمال داشته باشید. اما مطمئنا رشد فروش در کسب و کار شما اتفاق نخواهد افتاد. برای این که بتوانید مشتریان جدید و وفادار جذب کنید باید از عکس‌های واقعی و با کیفیت محصولات خود برای استفاده کنید. در حقیقت عکسهای صنعتی و تبلیغاتی واقعی و با کیفیت از محصولات خودتان است که بازاریابی کسب و کار شما را انجام می دهند. این موضوع را می توان یکی از مهمترین مزایای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است. استفاده از حرفه ای ترین بازاریاب ها و ابزارهای تبلیغات و مارکتینگ بدون استفاده از عکسهای حرفه ای بی نتیجه می ماند.

تاثیر عکسهای حرفه ای محصولات در اعتماد سازی

عکس با کیفیت مشتری را ترغیب می کند تا محصول را خریداری کند. در فروش آنلاین اگر محصولات دریافتی مشتری با عکس آن یکی باشد رضایت مشتری را به همراه خواهد داشت. شما در کنار فروش یک محصول یک مشتری وفادار جذب کرده اید که مطمئنا خریدهای بیشتری خواهد داشت، در واقع یک اولین گام برای اعتماد سازی در فروش آنلاین است.

بیشتر بخوانید

اهمیت عکس‌های با کیفیت و حرفه ای در برندسازی محصولات

عکسهای با کیفیت که اصول حرفه ای عکاسی در آن رعایت شده هویتی قدرتمند از برند شما در ذهن ها تداعی می کند، در واقع یک عکس حرفه ای بهترین معرف محصول در میان انواع مشابه کالا و خدمات است، آنچه برند شما را از سایرین متمایز می سازد کیفیت و است که در ذهن مخاطب ایجاد می کنید و این کار تنها با استفاده از یک عکاسی حرفه ای انجام می شود.

تاثیر عکسهای حرفه ای محصولات در وجهه و اعتبار شرکت های تولید کننده

اعتبارگیری یکی از مزایای عکاسی صنعتی حرفه ای برای کسب و کارها و برندها است. هرچه تری در تبلیغات کسب و کار خود داشته باشید. مطمئنا اعتبار بیشتری را در ذهن مخاطبان و مصرف کنندگان ایجاد می کنید. مشتریان امروزی هوشمند شده اند و قادرند هزینه و ارزشی که تولید کننده برای کالای خود و همچنین معرفی آن صرف کرده را درک کنند، بنابراین هرچه در این زمینه حرفه ای تر قدم بردارید مشتریان بیشتری جذب می کنید و اعتبار برند خود را افزایش می دهید.

سخن پایانی

استفاده از عکسهای حرفه ای برای جذب مخاطب و ارتباط با خریداران یکی از شیوه های مدرن است. محتوای عکسها نقش بسیار مهمی در بهبود کسب و کارهای آنلاین و معرفی برند به مشتریان دارد. بنابراین بهتر است با سرمایه گذاری مناسب در این بخش سعی کنید با شیوه های بازاریابی مدرن و متناسب با تکنولوژی روز دنیا مخاطبان آگاه امروزی را جذب کرده و بازار کسب و کار خود را رونق ببخشید.

با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات به روز و تجربه عکاس حرفه ای و متخصص انتخاب خوبی برای تهیه عکسهای حرفه ای و موثر در فروش محصولات شما است.

 

دکمه بازگشت به بالا