اقتصادی

حمایت تمام قد نماینده ساری از ساخت پتروشیمی میانکاله

سخنگوی مجلس شورای اسلامی ساری در گزارشی توئیتری در حمایت از احداث مجتمع پتروشیمی میانکاله نوشت: قطعا محیط زیست مهم است اما معیشت و اقتصاد استان های شمالی نباید فراموش شود و راه حل این نیست که توسعه و اشتغال را متوقف کنید».

علی بابایی کارنامی، سخنگوی مجلس ساری و میانمار در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «محیط زیست قطعا مهم است، اما معیشت و اقتصاد استان های شمالی نباید فراموش شود.

کارخانه های دوستدار محیط زیست (به ویژه در صنایع شیمیایی) در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان در حال فعالیت هستند و راه حل آن عدم توقف توسعه و اشتغال است.

ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله در مراتع حسین آباد، بهشهر و مازندران اعتراضات و اعتراضات زیادی را به ساخت این پروژه به ویژه از سوی فعالان محیط زیست به دنبال داشته است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در 20 فروردین ماه در اولین نشست خبری خود در سال جدید، تصمیم به ساخت پتروشیمی میانکاله را به کابینه دولت قبل در اسفند 90 مرتبط دانست و از همدردی وی ابراز قدردانی کرد. اخذ مجوزهای زیست محیطی

روز 21 فروردین، علی سلاجه رئیس سازمان محیط زیست نیز در پاسخ به این سوال گفت: گاهی فشار نمایندگان برای ما عجیب است. برای این پروژه مجوز زیست محیطی گرفته نشده است اما نماینده محترم تقاضای حفاری دارند. از هر نظر خوانده شد، اما به نظر ما اسکنه ریخته شده برای این پروژه تایید نشده است. در واقع، ما معتقدیم که بریدگی ها به زمین نخورده است.

23 فروردین ماه دادستان کل دیوان عالی کشور و مدیرکل حقوق عمومی کشور در راستای رعایت حقوق عمومی و پیشگیری از وقوع جرم با ارسال نامه ای به دادستان کل کشور و انقلاب مازندران دستور توقف پروژه پتروشیمی میانکاله را صادر کردند.

با این حال تنش ها بر سر از کار انداختن یا ساخت این مجتمع پتروشیمی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا