اقتصادی

قطعی گاز در شرکت‌های پتروشیمی /اولویت‌بندی صنایع برای عبور از بحران

تیتر اول / بوشرا مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: طی 10 سال گذشته با افزایش مصرف گاز داخلی در ماه های سرد سال ، صنایع به ویژه شرکت های پتروشیمی با مشکل خاصی از گاز روبرو شده اند که منجر به ایجاد اختلال و بعضا تعطیلی تولید و مشکلات جدی شده است.

غلامرضا جمشیدی در مصاحبه با شرکت های پتروشیمی در مورد قطع گاز به خبرنگاران گفت: در شرایطی که کشور ما با سخت ترین تحریم ها می جنگد ، شرکت های پتروشیمی توانسته اند ارز مورد نیاز کشور را به عنوان اولین جنگنده های اقتصادی ایران تأمین کنند. موارد مهم را ایمن کنید.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس اوره کشاورزی را یکی از کودهای شیمیایی پرمصرف و یکی از مهمترین مواد اولیه کشاورزی دانست و گفت: تولید اوره کافی در کشور به دلیل افزایش تحریم ها و امنیت غذایی کمترین آسیب را به بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی افزود: سال گذشته این محصول استراتژیک بیش از یک پنجم وزن صادرات پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داد که معادل 7.2 درصد ارزش سبد صادراتی پتروشیمی است.

جمشیدی با اشاره به اینکه این شرکت بزرگترین تولید کننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه است ، گفت: مجتمع پتروشیمی پردیس سالانه بیش از 5 میلیون تن محصول تولید می کند که 3 میلیون و 225 هزار تن آن اوره کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: این شرکت در سال 13998 متعهد شده که یک میلیون و 168 هزار تن اوره به شرکت خدمات پشتیبانی کشاورزی و اتحادیه تعاون روستایی عرضه کند. بیشتر این تعهدات به دلیل شرایط آب و هوایی و مصوبات است. این کار در ماه های آخر سال انجام می شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ، طبق توافق نامه وزارت دفاع ، وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه ، پتروشیمی پردیس موظف است 500 هزار تن اوره برای واردات کنجاله سویا تأمین کند که 200 هزار تن آن باید تا سال جاری تکمیل شود. آخر سال. ” برای تامین.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات ناشی از اختلالات گاز در صنعت پتروشیمی گفت: شرکت های استراتژیک مانند پردیس که نقشی اساسی در تأمین غذا برای مردم دارند ، با مشکلات زیادی در زمینه اختلالات گاز روبرو خواهند شد که باعث کاهش تولید و تأخیر در تأمین می شود. کود به موقع مورد نیاز کشاورزان ، عدم انجام تعهدات خارجی و از دست دادن مشتریان بخشی از آن است.

غلامرضا جمشیدی افزود: از دیگر مشکلات می توان به جلوگیری از اجرای برنامه و تفاهم نامه همکاری بین سازمان بودجه ، پشتیبانی دفاع و نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تصفیه واردات کنجاله سویا با صادرات اوره و خسارت عمده به تجهیزات ناشی از توقف تولید اشاره کرد. توسط شرکت پتروشیمی پردیس مسدود شده است.

وی با بیان اینکه تحمیل محدودیت های گسترده تأمین گاز طبیعی سالها در فصول سرد بر شرکتهای وابسته به گاز تأثیر داشته است ، افزود: به نظر می رسد برنامه ریزی مناسب برای بهبود الگوی مصرف ، مدیریت مصرف غیر متعارف و اولویت بندی بخش منجر به یک استراتژی مناسب شود. برای غلبه بر این بحران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا