اقتصادی

صنعت پتروشیمی می‌تواند اقتصاد ایران را احیا کند

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با تاکید بر حمایت از توسعه صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی می تواند اقتصاد ایران را احیا کند.

به گزارش تیتر اول ، احمد مهدوی در دیدار اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران عامل و مدیران پتروشیمی جم گفت: ما کمیسیون صنعت را بسیار نزدیک به خود می دانیم و مشکلات را درک می کنیم. ” انتظار می رود به ما کمک کند ، زیرا اگر شما از ما حمایت نکنید ، ما دچار مشکل می شویم.

وی از اعضای کمیته صنعت و دفتر پارلمان و گروه توسعه صادرات تشکر کرد و گفت: راه اندازی واحد پتروشیمی PDH Jam به تولید تخم های پتروشیمی کمک می کند که به پروژه های کششی ارزش می بخشد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به تحریم ها و مشکلات ناشی از آن گفت: در صورت حمایت از صنعت پتروشیمی تا 10 سال دیگر به ارز نفتی نیاز نخواهد بود و ارز پتروشیمی حداقل 60 مورد را تأمین می کند. -70 درصد نیازهای کشور. “به حداقل می رسد.

مهدوی یادآور شد: صنعت پتروشیمی به عنوان راهی برای نجات حرکت اقتصادی کشور و لوکوموتیو ، می تواند نقش خود را تا زمانی که حرفه ها و نیازهای ما را درک کرده اند ایفا کند.

پتانسیل صنعت پتروشیمی در کشور نیازمند تحقق است

رضا علیزاده – مدیرعامل پتروشیمی جم نیز در این نشست درباره موقعیت منحصر به فرد مجموعه از نظر تنوع تولید و صادرات گفت: با تصویب قوانین و ایجاد فرصت ها می توان به پتانسیل کشور در زمینه پتروشیمی پی برد. . “

وی گفت: کمیسیون صنعت مجلس در برخورد با مشکلات و موانعی که مانع تولید و توسعه شرکت ها به ویژه در زمینه پتروشیمی می شود ، جایگاه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به برخی از چالش های پیش روی صنعت پتروشیمی در این زمینه و امیدواریم کارگروه پتروشیمی کمیته صنایع مجلس بیشترین همکاری ، توجه و حمایت را در این زمینه انجام دهد ، افزود: ما مسائل جاری را منعکس می کنیم و انتظارات باید به نظرات انجمن صنفی و لوایح ارائه شده به مجلس در زمینه پتروشیمی توجه ویژه ای شود.

مدیرعامل پتروشیمی جم به تأکید رهبر معظم انقلاب بر رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان و صنایع اشاره کرد و گفت: در میان تحریم هایی که با آن روبرو هستیم ، پتروشیمی ها نقش مهمی در تأمین ارز مورد نیاز کشورها ایفا کرده اند. ، و با جلوگیری از فروش مواد اولیه و توجه بیشتر به این حوزه ، می توان سود عمومی بیشتر و فرصتهای شغلی بیشتری ایجاد کرد و از طریق قانونگذاری و فرصتها به قابلیتهای بالقوه کشور در صنایع پتروشیمی پی برد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا