اقتصادی

رئیس جمهور: اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی، بر اراده دشمنان فائق آمده است

تیتر اول/خوزستان رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه فولاد زمزم ۳ خطاب به صنعتگران گفت: این شما هستید که ملت ایران را پیروز کرده اید و در میدان جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی، این اراده بر اراده دشمنان فائق آمده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ که امروز (۱۸ اسفندماه) در اهواز انجام شد، با گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید خوزستان و ۵۸ شهید فولاد خوزستان، اظهار کرد: روز خوبی است که در مشهد شهدای ایران اسلامی باشیم. در سرزمین ما می‌توانیم که حقیقتا حماسه آفرید و با ایستادگی و اخلاص برای ملت ایران افتخار آفرید.

به گزارش تیتر اول، وی افزود: امروز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مهم اقتصادی هستیم. به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران عزیز، چه کارهای بزرگ ایجاد کردند و افتخار آفریدند.

رئیسی گفت: از تک تک این افراد تشکر می‌کنم و خدا قوت عرض می‌کنم. در هوای گرم خوزستان شبانه روزی تلاش کردند این کارهای بزرگ را جهت رشد اقتصادی کشور که دشمنان نمی خواهند رقم زدند اما اراده کرده‌اید و شکل گرفت.

وی بیان کرد: اجرای منویات رهبری را دشمن نمی‌خواهد، رشد تولید و ایجاد اشتغال را دشمن نمی خواهد اما شما اراده کردید و رخ داد. این شما هستید که ملت ایران را پیروز کرده اید و در میدان جنگ اراده‌ها، اراده ملت ایران و مجموعه‌های صنعتی و تولیدی، این اراده بر اراده دشمنان فائق آمده است. 

رئیس جمهور گفت: در این مجموعه آنچه امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال تولید می‌شود و این یعنی ایران در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد که این افتخار بزرگی است.
وی افزود: در این مسیر، شعارهایی مانند ما می‌توانیم را شهدا به ما آموختند و امروز این توانستن را جشن می‌گیریم و از دستان توانایی که توانستند، سپاسگزارم.
رئیس جمهور گفت: در این مجموعه آنچه امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرده است، دو میلیون تن آهن اسفنجی در سال تولید می‌شود و این یعنی ایران در مقام اول منطقه و دوم جهان قرار می‌گیرد که این افتخار بزرگی است.

وی افزود: در این مسیر، شعارهایی مانند ما می‌توانیم را شهدا به ما آموختند و امروز این توانستن را جشن می‌گیریم و از دستان توانایی که توانستند، سپاسگزارم.

رئیسی گفت: به کارگیری ۱۱۵ شرکت دانش بنیان و بیش از ۵۰ شرکت داخلی برای کارآمد شدن این مجموعه افتخاراتی است که آفریده شده است. این توانستن نشان می‌دهد که باز هم می‌توانید گام‌های بلندتری بردارید و کارهای بیشتری در این حوزه انجام دهید.

وی بیان کرد: فولاد خوزستان حتما باید تولید و اشتغال را افزایش دهد چون می‌تواند.

رئیس جمهور گفت: با اقداماتی که می‌توان در این صنعت و انرژی انجام داد، باید کاری شود که ما بیکار نداشته باشیم. خانواده‌ها باید از بیکاری اعضای خانواده بیرون بیایند و ببیند کاری انجام می‌شود و گرهی گشوده خواهد شد.

وی افزود: توجه به مردم و توسعه‌یافتگی خوزستان در شهر و روستا بسیار مهم است. گزارش رکورد انجام مسئولیت‌های اجتماعی خوشحال‌کننده است اما باید بیشتر شود و کارهایی که اشتغال و تولید افزایش یابد، انجام شود.

رئیسی با اشاره به بهره‌بردای از میادین سپهر و جفیر گفت: سرمایه‌گذاری بانک‌ها در میادین نفتی و معادن و به روز شدن ثروت‌های کشور از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است که از اقدامات در این زمینه تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: افزایش تولید نفت و گاز خبرهای خوبی برای کشور است اما باید تلاش شود نفت و گاز ما در مسیری قرار بگیرد که بتواند ارزش افزوده ایجاد کند. امروز بر تکمیل زنجیره ارزش تاکید کردم زیرا با این کار اشتغال ایجاد و ارزش افزوده آن وارد جیب ملت ایران می‌شود.

رئیس جمهور گفت: برنامه ریزی وزارت نفت در این سایت باید در مدت کوتاه این باشد که گازهای مشعل دیگر سوخته نشود و استفاده پد نفتی که باید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: اینکه بخش زیادی از ۴۰ همت مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان هزینه شده است، کار بسیار خوبی است.

ادامه دارد 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا