استان ها

نمایش مذهبی تِملیخای جِنّی در آستارا به روی صحنه رفت

تیتر اول/گیلان به مناسبت ایام اربعین حسینی(ع) و دهه آخر ماه صفر، نمایش مذهبی تِملیخای جنّی کاری از گروه نمایش فارابی با هنرنمایی هنرمندان و استقبال خوب مردم شهرستان مرزی آستارا به روی صحنه رفت.

نمایش مذهبی تِملیخای جنّی(رسم عاشقی) به نویسندگی محمدرضا آزادفرد، تهیه کنندگی خلیل خوبکار و کارگردانی سعادت قاضی پور با بازی ابراهیم جنگجو و مژده وصالی است که با استقبال خوب دوستداران هنر نمایش شهرستان آستارا مواجه شده است.

سعادت قاضی پور، بازنویس متن و کارگردان این نمایش در گفت وگو با تیتر اول با اشاره به اینکه نمایش تِملیخای جِنّی روایتی متفاوت و شنیدنی از داستان جنایت نفوس شیطانی چون شمر در واقعه کربلا است که از زبان جنّی نفرین شده به نام تملیخا بازگو می‌شود، اظهار کرد: هنرمند باید دغدغه فرهنگ آیینی و مذهبی داشته باشد و تبلیغ فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) وظیفه‌ای است که بر گردن مجموعه اهالی فرهنگ و هنر است.

نمایش مذهبی تِملیخای جِنّی در آستارا به روی صحنه رفت

وی ابراهیم جنگجو و مژده وصالی را بازیگران این نمایش دانست و افزود: رامین سفالی، شایان گل محمدی، عباس صفری، نوشین اورنگ و امید شهیدی نقش های پرده(سایه) را بر عهده دارند و مهدی عزیزی طراح چهره پردازی و اجرا، مژده وصالی طراح لباس و اجرا، نازی هوشنگی طراح صحنه و ساخت اسباب صحنه نمایش، یونس عدالت منشی صحنه، جابر قاسمعلی گوینده نریشن تیزر، علی حیدر جوینده مجری، علی و تقی شهامت طراحان صدا، پرویز نوری زاد عکاس پوستر، جواد پروردگاری عکاس صحنه و ساخت تیزر، جلال حسینی اجرای دکور، مهدی و علی سوگند پور طراحان نور، حمید عزیزی حجم سازی صورتک، رامین باغچه سرایی طراحی پوستر، امیرمحمد علی یار روابط عمومی و مبین موسوی، صدرا اشجعی و یاسین هاشمی مسئولان سالن هستند.

به گزارش تیتر اول، این نمایش مذهبی هر شب ساعت ۲۱ در سینما دریای شهرستان مرزی بندر آستارا و تا پایان شهریورماه سال جاری به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا