استان ها

هر لحظه علی را روی صحنه می‌بینم/ همه ما در بخشی از زندگی مان سکوت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از تهران؛ سهی جوادی یکی از کارگردانان نمایش صامت در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی تیتر اول وی با اشاره به ساخت این نمایش در سال 1398 گفت: در این نمایش تمام تلاشم را کردم تا به کارگردانی آقای سلیمانی وفادار باشم اما با توجه به نمایشنامه که هنری پویا است تغییراتی را هم انجام دادیم تا شرایط امروز را برآورده کنیم. . جامعه مرتبط تر باشید

وی افزود: زنده بودن یاد علی برای من بسیار مهم است، هر روز و هر لحظه علی را روی صحنه و جلوی خود می بینم. می خواستم دوباره با هم باشیم تئاتر ما کار کردیم و پوستر اسم، حس و تصویر علی سلیمانی را داشت. من به افکار همسرم و راه های ادامه کار علاقه زیادی داشتم، بنابراین شروع به کار کردم تا آن را روی صحنه ببرم.

کارگردان نمایش سه زن در ادامه با تاکید بر اینکه نویسنده این نمایش در حین اجرا سعی در بازنویسی و به روز رسانی متن داشته است، خاطرنشان کرد: صبا با توجه به شرایط فعلی اجرا چندین بار در تمرین سعی کرد متن را بازنویسی کند. چند بار اتفاق افتاد بابا اما نبود، حمایت و تفکرات علی بسیار محسوس بود و بدون علی سلیمانی انجام کار سخت بسیار سخت بود. البته این احساس، انگیزه و اعتماد به نفسم باعث شد تمام تلاشم را بکنم تا این کار زرق و برق دار و در خور نام علی سلیمانی باشد که فکر می کنم این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: علی سلیمانی همواره بر این نکته تاکید داشته است که سکوت یک نمایش اجتماعی، آزمایشگاهی، مستند، تجربی و مذهبی است. این نمایش به مسائل روز می پردازد و به یکی از معضلات روز می پردازد که بدون آنها خیلی اتفاقات نمی افتاد.

جوادی تاکید کرد: سعی کردیم صحبت هایمان را در قالب دین بیان کنیم اما نه در قالب نمایش های مذهبی که همیشه وجود داشته و متعلق به سال های بسیار دور است. ما این نمایش را در طول روز روی صحنه می بریم و به نظرم تماشای آن بی احتیاطی نیست، چون تا امروز همه با آن رابطه خوبی داشته اند.

8

این کارگردان و بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: نام نمایش «سکوت» بود، زیرا همه ما در مقطعی از زندگی سکوت کرده بودیم، یعنی اجازه دادیم اتفاقاتی بیفتد که در آن زمان ممکن بود منفعل نبوده باشد. اتفاق زیادی نیفتاد. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا