استان ها

چرا ماسک نمی‌زنید؟ – تیتر اول

تیتر اول / خوزستان امروز ، Corona توسط خوزستان ساخته می شود. براساس اعلام وزارت بهداشت ، خوزستان مدتی است كه در وضعیت قرمز قرار گرفته است. در اوایل ویروس ، کرون توسط کسی جدی گرفته نشده بود و بسیاری گفتند که به هیچ وجه coronavirus وجود ندارد ، اما اکنون یک تاج به یکی از اعضای خانواده یا خانواده تبدیل شده است و هر روز در هر محله ای خبری مبنی بر آلوده شدن ساکن وجود دارد. با این حال ، برخی از مردم هنوز ماسک نمی پوشند.

چهار ماه از ورود کرونا به خوزستان می گذرد. برای بعضی ها ، کورونا ممکن است طبیعی باشد و برایشان مهم نیست که آیا کرونا را می گیرند یا نه ، اما برخی از مردم هنوز هم ترس و استرس کرونا دارند ، اما باید به خیابان ها بروند.

به گزارش تیتر اول ، همزمان با افزایش تعداد مبتلایان تاج و اعلام وضعیت قرمز در خوزستان ، چندین بار محدودیت و تعطیلی به خوزستان تحمیل شد تا مردم را مجبور به ماندن در خانه کنند. در آن زمان ، تعطیلات نقطه عطفی به نظر می رسید ، اما علی رغم اعلام تعطیلات ، بسیاری از اصناف و مجتمع های خرید در عید سعید فطر در آستانه باز بودند و فروش بدی نداشتند.

به گفته مسئولان بهداشت و درمان خوزستان ، این امر منجر به افزایش موارد در آخرین روزهای اواسط ژوئن شده و می تواند دو تا سه هفته دیگر ادامه یابد.

در این شرایط ، کمی بی دقتی می تواند باعث شود تا کرونا همه را ناراحت کند. اکنون که Corona از بین رفته است و قصد ترک آن را نداریم ، باید یاد بگیریم که با Corona زندگی کنیم.

به گفته مسئولان بهداشت ، استفاده از ماسک ، شستشوی منظم دست یا ضد عفونی کننده در جلوگیری از شیوع ویروس ها مؤثر است ، اما واقعیت این است که برخی از مردم هنوز ماسک نمی پوشند. برخی از افراد به جای ماسک از دستکش استفاده می کنند و با دستکش رفتار می کنند. انگار دستکش کثیف نیست.

در روز اول هفته در هسته مرکزی اهواز ، گرچه ترافیک مانند قبل از روزهای کرونا نیست ، اما بسیاری از افراد فقط برای تردد به بازار می روند. برخی از آنها بسیار قدیمی هستند و دارویی که آنها در دست دارند نشان می دهد که آنها به مراکز درمانی فرستاده شده اند ، اما از ماسک و دستکش اطلاعی در دست نیست.

کودکان کار ، زن و مرد که فروش کالافه هستند را می توان در خیابان سلمان فارسی نیز دید و فقط تعداد معدودی از آنها ماسک می پوشند. آنها می گویند هوا گرم است و دیگر نمی توانیم ماسک بپوشیم. آنها از کندی بازار شکایت می کنند و می گویند که مردم حتی ماسک و دستکش نمی خرند.

عبدالحمید بازار در خیابان نظمی شلوغ تر از سایر خیابان های این مرکز است و فاصله اجتماعی دیگر معنی ندارد. یکی سیگار می کشد و دیگری فلافل و سمبوسه ها را با دستان آلوده می خورد.

عبور از خیابان سعدی (پاکستان) ، حتی اگر می خواهید فاصله بدنی خود را حفظ کنید ، دیگر امکان پذیر نیست. کارمندان فروشگاهی را که با صورت بلند و بدون ماسک به چهره شما می آیند ، خریداری کنید و احتمالاً شما صاحب تاج هستید!

در خیابان جعفری ، جایی که میوه و تره فرنگی در مرکز شهر فروخته می شود ، اگرچه بیشتر مغازه داران ماسک می پوشند ، اما پوشیدن ماسک برای کودکانی که می گویند ما تاج گل نمی گیریم ، دلیلی ندارد.

در مجتمع تجاری کارونا در خیابان سلمانه فارسی که دارای فضای حصارکشی است ، تعداد زیادی از شهروندان و حتی برخی از دارندگان واحدهای صنفی ماسک نمی پوشیدند و در کنار همکاران خود ایستادند و خندیدند و خندیدند.

در مرکز اهواز از برخی شهروندان سؤال می کنیم که چرا ماسک نمی پوشند. برخی نمی خواهند جواب بدهند و برخی دیگر می گویند دوست نداریم ماسک بپوشیم. برخی نیز پاسخهای قانع کننده ارائه می دهند

یک دختر و پسر جوان در اطراف شلوغی و شلوغی شهر قدم می زنند و ماسک نمی پوشند ، می گویند ماسک ها را در خانه رها می کنند. یک زن مسن که با دخترش به خیابان ها رفته بود ، گفت: “ماسک من در کیف من است ، وقتی ماسک را می گذارم خفه می شوم.”

زن مسن دیگری که چادرش را جلوی دهانش دارد می گوید: “وقتی ماسک را پوشانده ام ، خفه می شوم. نمی ترسم مریض شوم و به خواست خدا ، تاج نخواهم گرفت. نمی خواهم ماسک بپوشم.”

زن جوانی که با کودک بدون ماسک به خیابان ها رفته بود ، گفت: “اگر بمیریم خواهیم مرد. ما با قیمت های بالایی خواهیم مرد ، آیا از تاج وحشت خواهیم کرد؟ من حتی نگران کودک نیستم.”

یکی دیگر از ساکنان اهواز که اتومبیل خود را در خیابان سلمان فارسی پارک کرده بود و فرزندش روی سقف ماشین نشسته است ، گفت که ماسکی نپوشیده است: “ما از خانه خسته شدیم و آن را کوبیدیم. ماسک روی تابلو داشتم و همسرم آن را گرفت.”

پیرمرد با عصبانیت به سؤال ما پاسخ می دهد: “من دوست ندارم ماسک بپوشم.”

دو جوان دیگر می گویند که ماسک پوشیدند: “ما ماسک پوشیدیم ، اما ما فقط مطب پزشک را ترک کردیم و ماسک ها را دور ریختیم و اکنون می رویم خانه.”

جوان دیگری می گوید: وی گفت: “من به اندازه کافی ماسک داشتم. دیگر نگران نیستم. می دانم که تعداد افرادی که دارای تاج هستند وجود دارد و وضعیت آن قرمز است و من از سلامتی من نگران هستم. من در تنفس مشکل دارم و سه ماه است که ماسک پوشیده ام و سعی می کنم. با یک ماسک تنفس کنید. می دانم به همین دلیل است. ” “بهانه خوبی برای پوشیدن ماسک نیست.”

راننده تاکسی که ماشینش را فشار می دهد گفت: “من سه ماسک دارم و خیلی ماسک دارم. وسایل ضدعفونی کننده و دستکش نیز در ماشین من است اما ماسک های زیادی هم پوشیده ام. خسته ام و اکنون که بیرون آمدم. از ماشین ” ماسک را روی تابلو اعمال کردم. “

وی گفت: “من می دانم افراد مبتلا به بیماری زمینه ای بیشتر در معرض خطر هستند ، اما وقتی ماسک می پوشم خفه می شوم و هرگز ماسک نمی پوشم.”

صاحب فروشگاه همچنین می گوید: “من ماسک خریدم ، اما من آن را نمی پوشم ، زیرا این برای من مناسب نیست! من می خندم. فکر نمی کنم ماسک هیچ تاثیری در جلوگیری از آلکی نداشته باشد. آنها می گویند این ماسک موثر است. اگر ماسک موثر بود ، همه افرادی که ماسک پوشیده بودند ، تاج را دریافت نمی کنند. “حتی اگر سرفه کند ، باید با وجدان عمل کند و دست خود را جلوی دهان خود بگذارد. حتی اگر مشتری دست خود را در جایی قرار دهد ، من از الکل استفاده می کنم. البته وقتی مشتریان وارد فروشگاه می شوند ، من به آنها الکل می دهم. “

قلیان قلیان در بلوار ساحل شرقی اهواز نیز رایج است و بسیاری از دختران و پسران قلیان می کشند و یک تاج با این دود در هوای اهواز گردش می کند.

همانطور که دکتر می گوید ، همه چیز به موقع است. عباس فیضی ، مدرس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهباز ، اگر بیمار ماسکی نداشته باشد ، با سرفه یا عطسه و حتی با تنفس طبیعی ، ذرات آلوده به ویروس به حدود دو متر گسترش می یابد.

به گفته این متخصص آلرژی ، دقیقاً مشخص نیست که چه درصد از ماسک از انتقال عفونت کروناویروس جلوگیری می کند ، اما استفاده از ماسک به بیمار تا حد زیادی مانع از انتقال عفونت به دیگران می شود. حتی اگر بیمار از پارچه یا ماسک صورت استفاده نکند ، اثرات انواع ماسک ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ، اما هیچ یک از آنها قادر به محافظت کامل از افراد سالم نخواهند بود.

به گزارش تیتر اول ، شاید مجبور نشود که مردم مجبور به پوشیدن ماسک در خیابان شوند و تنها راه افزایش آگاهی عمومی و ترویج استفاده از ماسک است ، اما وضعیت برخی اصناف که ضمن پیروی از پروتکل های بهداشتی ماسک نمی پوشند شرایطی بوده است.

اما با وجود چند دقیقه حضور در مراکز خرید اهواز ، می بینید که برخی از واحدهای صنفی دستورالعمل را رعایت نمی کنند. سوال اینجاست که چرا این واحدهای صنفی هنوز فعالیت می کنند؟

پیام از: کارگزار البوشهبازی – تیتر اول

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا