جامعه

روشهای مراقبت از پوست در مواقع استفاده طولانی از ماسک

این متخصص پوست هشدار داد که استفاده از ماسک ، اگرچه می تواند از افراد در برابر Covid-19 محافظت کند ، اما در برخی موارد می تواند پوست را تحریک و تحریک کند.

به گزارش تیتر اول ، دکتر آنا کین ، دانشیار بیماری های پوستی در دانشگاه جان هاپکینز گفت: برخی از افراد به دلیل استفاده از ماسک و محافظ از جوش ، التهابات پوستی و سایر عوارض پوستی رنج می برند.

به گفته این پزشک ، عوامل مختلفی از جمله سن ، مدت زمان استفاده از ماسک ، مناسب بودن ماسک ، واکنش های آلرژیک به ترکیبات موجود در الیاف ماسک و وضعیت عمومی پوست هر فرد ممکن است در بروز این عوارض نقش داشته باشد.

این متخصص پوست و مو تأکید کرد: سن ممکن است در بروز این عوارض نقش داشته باشد ، زیرا محصولات طبیعی محافظت از پوست با افزایش سن عملکرد مناسب خود را از دست می دهند. با این حال ، تحت تأثیر مدت زمان ماسک ، به ویژه در سایر فعالیت ها یا فعالیت هایی که مدت طولانی مورد نیاز ماسک است و همچنین حساسیت افراد به بیماری های پوستی ، تحت تأثیر قرار می گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی ممکن است دارای پوست حساس تر یا دارای پوست مستعد آکنه باشند.

علائم التهاب پوست ممکن است شامل لکه های قرمز ، جوش ، جوش و سوختگی باشد. همچنین می تواند باعث خارش پوست شود.

این متخصص پوست به نکاتی اشاره می کند که می تواند از پوست شما در برابر آسیب احتمالی ناشی از استفاده بیش از حد ماسک محافظت کند:

– در صورت امکان هر از چند گاهی ماسک را از روی صورت پاک کنید. زمان عامل مهمی در کاهش تحریک پوست است.

– اطمینان حاصل کنید که ماسک به درستی روی صورت قرار گرفته باشد. ماسک باید در اطراف بینی و گوش راحت باشد ، زیرا در این مکان ها بیشترین موارد تعریق را مشاهده می کنیم.

– از ماسک های مناسب پوست صورت استفاده کنید. ماسک های ساخته شده از ترکیب الیاف پنبه و پلی استر بهترین راه حل برای افرادی با پوست حساس تر است.

از یک برنامه مراقبت از پوست که برای پوست شما مفید است استفاده کنید. بهترین گزینه یک صابون ملایم و بدون روغنهای اساسی یا مواد شیمیایی ضد باکتری است.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از روز بهداشت ، همچنین توصیه می شود از كرم های محافظتی مانند وازلین و حتی سوختگی های كودكان برای كودكان استفاده شود ، زیرا می تواند از بروز زخم و تحریکات پوستی جلوگیری كند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا