سلامت و تندرستی

نسل جدید شاسی‌بلندی که جای خالی جیپ را در ایران پر می‌کند/ عکس

امیرمسعود عابدین: BJ۴۰ در آغاز، خودرویی محبوب در بازار داخلی چین بود. با این حال، اخیراً تعداد زیادی از رقبای آن وارد بازار شده‌اند و در نتیجه، فروش آن در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۴۷۶ دستگاه رسید. برای مقایسه، تعداد فروش تانک ۳۰۰ برای مدت مشابه، بیش از ۵۳۰۰۰ دستگاه است. بنابراین، BJ۴۰ به وضوح به نسل جدیدی نیاز داشت.

نسل جدید شاسی‌بلند چینی متفاوت بازار ایران/ عکس

نسل دوم BJ۴۰ از جدیدترین زبان طراحی این برند استفاده می‌کند که سال گذشته توسط BJ۶۰ معرفی شد. چراغ‌های جلوی مستطیلی و جلوپنجره‌ای با عناصر LED، در این نسل حضور دارند. بنابراین، این خودرو دیگر یک کپی‌برداری از جیپ رانگلر نیست.

BAIC BJ۴۰ دارای درهای بدون قاب، آینه‌های جانبی بزرگ، سپرهای بزرگ و تزئینات پلاستیکی زیادی در قسمت پایین بدنه است.

نسل جدید شاسی‌بلند چینی متفاوت بازار ایران/ عکس

یکی دیگر از جزئیات BJ۴۰ یک درب عقب بوده که از دو قسمت ساخته شده است. قسمت بالایی، در واقع یک شیشه قابل حرکت است که به بالا می‌رود. در قسمت پایینی، یک درب عقب چرخان وجود دارد که چرخ زاپاس روی آن نصب شده است.

این SUV بایک، می‌تواند تا ۲۵۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد.

بیشتر بخوانید:

نسل جدید شاسی‌بلند چینی متفاوت بازار ایران/ عکس

در داخل، BAIC BJ۴۰ به نظر می رسد که این خودرو، مدرن‌ترین SUV از BAIC باشد. نمایشگر کیلومترشمار، در پشت فرمان قرار می‌گیرد که از BJ۶۰ به عاریت گرفته شده است. اما ویژگی اصلی BJ۴۰، صفحه نمایش دوقلوای است که در بالای کنسول مرکزی قرار دارد. اولین مانیتور، یک صفحه نمایش لمسی مرکزی برای راننده است. در مورد دومی، به سرنشین شاگرد اختصاص دارد. ابعاد این نمایشگرها هنوز مشخص نشده، اما با این حال، بسیار بزرگ به نظر می‌رسند.

در زیر نمایشگرها می‌توان پنل کنترل تهویه مطبوع با دریچه‌های هوا را مشاهده کرد. در مورد کنسول وسط، یک پد شارژ بی‌سیم، چند دکمه فیزیکی، یک کنترلر تعویض دنده و یک جفت جا لیوانی وجود دارد. شایان ذکر است که کابین BJ۴۰ دارای ۵ صندلی است.

نسل جدید شاسی‌بلند چینی متفاوت بازار ایران/ عکس

BAIC BJ۴۰ یک SUV آفرودی با موتور ۲ لیتری توربوشارژ تولید شده توسط شرکت HYCET است. توان خروجی این موتور به ۲۴۵ اسب‌بخار و ۳۸۵ نیوتن‌متر می‌رسد. تنها عیب این پیشرانه وزن آن است، که به ۱۵۳ کیلوگرم می‌رسد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

پیش فروش بایک BJ۴۰ در نمایشگاه خودروی چنگدو در ۲۵ آگوست، آغاز خواهد شد. این خودرو به رقیب مستقیم تانک ۳۰۰ تبدیل خواهد شد. برچسب قیمتی آن باید در محدوده ۲۷,۶۶۰ تا ۴۱,۴۹۰ دلار باشد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در تیتر اول مراجعه کنید.

۵۸۵۸

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا