استان ها

استان یزد الگوی اقتصاد دانش بنیان در کشور

به گزارش خبرگزاری تیتر اول یزد ، محمدعلی طالبی یزد در نشست اکوسیستم نوآوری و اکوسیستم استارت آپ در مورد نیاز استان برای حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان صحبت کرد و گفت: خواندم که این منجر به انتخاب دانش شد اقتصاد مبتنی بر اقتصاد به عنوان یکی از اولویت های توسعه استان ؛ من این رویکرد را در جلسات هیئت دولت ارائه می دهم.

وی تصریح کرد: یزد بعد از تهران اولین استان کشور است که شروع به ایجاد کارخانه نوآوری و منطقه علم و فناوری کرده و از بسیاری جهات بالاترین مقام را در کشور کسب کرده است.

طالبان یزد را اولین استان کشور در تصویب سند سیستم نوآوری دانستند و افزودند: “یزد اکنون از نظر اقتصاد دانش بنیان ، استان پیشرو در کشور است و این چشم انداز برای ما به عنوان الگوی دانش جدی است در اقتصاد بحث شده است. “

وی توسعه یک بعدی استان و آسیب ها و اثرات مخرب آن بر محیط زیست و منابع آبی استان و همچنین تأمین نکردن نیاز بازار کار برای فارغ التحصیلان دانشگاه های استان را از نیازهای دانش دانست. اقتصاد مبتنی بر استراتژی جدی برای استان.

استاندار یزد با اشاره به اینکه پتانسیل بسیار بالای استان یزد در زمینه اقتصاد دانش بنیان می تواند یزد را به عنوان الگویی از اقتصاد دانش معرفی کند ، افزود: داشتن شاخص های متعدد در زمینه توسعه و رتبه علمی ، فرهنگی و دانشگاهی یزد مشخصات. این استان یکی از مزیت هایی بود که باعث شد یزد را به عنوان پایلوت اقتصاد ملی دانش بنیان معرفی کنیم.

وی وجود نیروی کار قوی در بخش دولت های استان را انگیزه دیگری برای پرداختن به موضوعات مربوط به توسعه اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: تعامل و هماهنگی بسیار خوبی در این بخش و وجود این موارد وجود دارد مردم. استان

طالبان قانون گفتمان اقتصاد دانش بنیان و بوم شناسی فناوری را یکی از بزرگترین کارهای انجام شده در این زمینه دانستند و گفتند: “در سالهای اخیر مقدمات بسیار خوبی برای اقدام و فعالیت در این زمینه فراهم شده است. به عنوان یک استراتژی اجماع برای همه بخشها مورد بحث قرار گرفت و همانطور که در سند برنامه ریزی استانی و برنامه توسعه منعکس شده است ، اقدامات و فعالیتهای خوبی در این زمینه انجام شد.

48

دکمه بازگشت به بالا