استان ها

صدور گواهینامه‌ بین‌المللی برای محصولات دانش‌بنیان در کشور امکان‌پذیر شد/تست تجهیزات ضدانفجار

یکی از شرکت های دانش بنیان با همکاری تولیدکنندگان و پژوهشگران دانشگاهی، آزمایشگاه گواهی استاندارد بین المللی را تاسیس کرد که بر اساس آن شرکت های دارای این گواهی ها می توانند محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.

سید محسن میرسدری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با تیتر اول. وی گفت: این شرکت با مشارکت دانشگاه های بزرگ و تولیدکنندگان صنعتی کشور برای ایجاد یک آزمایشگاه معتبر بین المللی ایجاد شد. خدمات این آزمایشگاه قابلیت ردیابی بین المللی دارد.

وی با اعلام اینکه این آزمایشگاه به عنوان مرجع گواهی محصولات نیز محسوب می شود، اظهار کرد: تمامی خدمات تحت پوشش صندوق نوآوری و رفاه است؛ بنابراین شرکت های دانش بنیان مایل به دریافت خدمات این آزمایشگاه می توانند از این صندوق کمک بلاعوض و بلاعوض دریافت کنند.

میرسدری با اشاره به اینکه 24 آزمایشگاه دارای ISO در این مجموعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: خدمات این آزمایشگاه در سطح بین المللی معتبر است، بنابراین نتایج آزمایشات ما در خارج از کشور پذیرفته می شود.

مدیرعامل این شرکت دانشبانیان بیان کرد: ما اولین موسسه ای در ایران هستیم که به عنوان مرجع صدور گواهینامه محصول (تأیید صلاحیت محصول بر اساس استاندارد ISO/IEC17065) در نظر گرفته شده و گواهینامه صادر شده توسط این شرکت در سایر موارد تایید شده است. کشورها. ..

وی افزود: بر این اساس شرکت های دانش بنیان می توانند تست های مربوط به محصولات تولیدی خود را در کشور معرفی انجام دهند و گواهینامه های معتبر را از داخل اخذ کنند و با این گواهینامه محصولات خود را صادر کنند.

میرسدری به مزیت های خدمات این آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شرکت ها مجبور به پرداخت ارزی برای آزمایش های مربوط به صدور گواهی نیستند، قیمت کل محصول کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه خدمات این شرکت شامل تجهیزات در زمینه برق و الکترونیک، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی، تجهیزات مخابراتی و لوازم خانگی است، خاطرنشان کرد: بر اساس تجهیزات و زیرساخت های ارائه شده توسط این شرکت امکان پذیر است. برای آزمایش محصولات بر اساس استانداردهای داخلی و بین المللی وجود دارد و بر این اساس بیش از 10000 آزمایش انجام داده و برای 50 محصول و تجهیزات ضد انفجار با همکاری اتحادیه اروپا گواهی صادر کرده ایم.

به گفته میرسدری، 100 گواهینامه برای تجهیزات برقی و الکترونیکی صادر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا