استان ها

با فرهنگ‌سازی بدنبال توسعه شرکت‌های دانش بنیان و نوآور هستیم

به گزارش تیتر اول از آذربایجان غربیغلامرضا منصورفر در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان که تا پایان ماه جاری توسط استاندار و دبیر پارک علم و فناوری اداره می شود، اظهار کرد: در حال حاضر 130 شرکت در استان فعالیت می کنند. شامل 30 کسب و کار دانش بنیان و 22 کسب و کار دانش بنیان غیرپارک محور در استان وجود دارد.

منصورفر به برخی از کمبودها و کاستی های استان در زمینه شرکت های دانش و فناوری از نظر کمی و کیفی اشاره کرد و افزود: امسال با فعالیت های فعلی وارد صنایع خلاق خواهیم شد و تلاش می کنیم کمبودها را جبران کنیم. کاستی های فعالیت های فرهنگی». اعتماد به اقتصاد نوآوری و پرداخت های مبتنی بر دانش و فناوری باید توسط عموم مردم و مسئولان استانی نهادینه شود.

منصورفر همچنین با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از واحدها و شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات عمومی اعم از پرداخت هزینه تجهیزات اداری و حمل و نقل، پشتیبانی تخصصی از قبیل مشاوره فنی، دوره آموزشی تخصصی، حمایت مالی از جمله کم. پرداخت بهره. گزینه ها شامل پشتیبانی می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته 35 میلیارد ریال به کسب و کارهای دانش بنیان و 10 میلیارد تومان به بنگاه های دانش بنیان از محل صندوق رفاه ملی کمک شد، ضمن اینکه واحدهای دانش بنیان و فناور نیز 88 میلیارد تن خدمات بانکی را از محل دریافت کردند. میزبان.” محل تبصره 18 برای بانک ها آشناست.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: همانطور که دولت در حوزه امنیت، سلامت و آموزش هزینه می کند، باید برای اقتصاد دانش بنیان نیز هزینه کند، بنابراین موانع و چالش های پیش روی کسب و کارهای دانش بنیان استان نیازمند است. حذف شود.”

48

دکمه بازگشت به بالا