ورزش و نشاط

آجورلو و هیئت مدیره باید در دادگاه پاسخگو باشند/ فتح‌الله‌زاده هیچ درآمدی کسب نکرده است

قربان‌زاده: آجورلو و هیئت مدیره باید در دادگاه پاسخگو باشند/ فتح‌الله‌زاده هیچ درآمدی کسب نکرده است

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برنامه فوتبال برتر حرف‌های مهمی بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری تیتر اول؛ شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، یک مناظره بین حسین قربان‌زاده به عنوان طرف بورس و علی فتح‌الله‌زاده و پرویز مظلومی به عنوان اعضای هیات مدیره استقلال برگزار شد.

در این مناظره حسین قربان زاده در خصوص مشکلات مدیریتی و ساز و کار نادرست در باشگاه استقلال گفت: زمانی که بورس نبود، دو باشگاه با خلاف واقع گویی مجوز حضور در آسیا را می‌گرفتند اما اخیرا با بارگذاری مدارک و تشکیل کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا از مسیر قبلی نمی شود رفت. در باشگاه‌داری باید درآمد عملیاتی داشته باشید و هزینه کنید، قضیه حق پخش را باید دولت و حاکمیت را حل کند. اگر ۵ هزار میلیارد هم به استقلال می دادند باز هم کم می‌آوردند و به استراماچونی هم می‌رسیدند می‌گفتند کم آوردیم. برای جلوگیری از این وضعیت باید مسیر واگذاری دو باشگاه از مالکیت دولت ایجاد شود و به بخش خصوصی واگذار شود.

او با انتقاد از وضعیت مالی دو باشگاه و چک‌های شخصی فتح‌الله‌زاده عنوان کرد: من مجبورم در تلویزیون حرف‌های تکراری بزنم که برای باشگاه بی در و پیکری که آشفتگی مالی آن در تاریخ بی‌سابقه است، هم استقلال و هم پرسپولیس دوران سختی را می‌گذرانند تا چک شخصی و ریش گرو گذاشتن منتفی شود. چک شخصی هزار تا زد و بند می‌آورد، مگر در فوتبال کسی چک شخصی می‌دهد؟ آجورلو و ۴ عضور هئیت مدیره در دادگاه باید پاسخگو باشند. ۳۵۹ میلیارد پول به علاوه ۱۵۰ میلیارد، نزدیک ۵۰۰ میلیارد پول به حساب باشگاه واریز شده، آذرماه اگر بدهی استراماچونی پرداخت می‌شد، حدود ۶۰ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با انتقاد از فتح‌الله‌زاده و مبالغ برداشت شده توسط او گفت: شما یک بار پول گرفته‌اید. مبلغ ۵ میلیارد که حال ابر داشت کرده‌اید قبلا پرداخت شده و پول را باشگاه داده است اما چک دست فتح‌الله‌زاده مانده. در صورتی که چکی که دست مدیرعامل است باید پانچ شود. یک ریال این ۵ میلیارد نباید پرداخت می‌شد. بورس درآمد شما نبوده است، درآمد عملیاتی از برند و تبلیغات است. شرایط باشگاه آشفته است. نگاه کنید یک صرافی از باشگاه استقلال ۲۰۰ هزار دلار می‌گیرد، ۹۰ هزار تا در حساب می‌نشیند و ۱۴۰ هزار دلار معلوم نیست کجاست. با خصوصی‌سازی دیگر عضو هیئت مدیره جرات نمی‌کند، با لابی بیاید. باید مو از ماست کشیده شود. شکایت از مصطفی آجورلو؟ او ۱۶۴میلیارد بدون اجازه کمیته مصارف را هزینه کرده است. هیئت مدیره و مدیرعامل متولی دارد و باید نظارت می‌شد و به دلیل کتمان وقایع مالی از آنها شکایت کرده‌ایم.

او ادامه داد:  آقای فتح‌الله‌زاده از آذر تا الان باشگاه یک ریال درآمد نداشته  و پول قرض گرفته که بعدا مصیبت می‌شود. منابع درآمدی بورس را کامل استقلال هزینه کرده و ته دیگ آن را هم دو مدیرعامل این تیم آقای فتح الله زاده و آقای آجورلو درآورده‌اند. فردا هیئتی برای حسابرسی در باشگاه استقلال مستقر می‌شود و گزارشی بدون سانسور را برای مردم منتشر خواهیم کرد. بازیکن حق دارد بداند این هزار دلار درآمد از نقل و انتقال به تیم‌های خارجی کجا رفته است.  این اتفاقات یک مشت نمونه خروار است که باشگاه را به اینجا رسانده است.

قربان‌زاده همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وظایف هیئت مدیره آبی‌ها گفت: هیئت مدیره‌ای باید بیاید که وظایف را کیلویی به مدیرعامل تفویض نکند. هیئت مدیره‌ای باید انتخاب شود که نگوید من نمی‌دانستم قرارداد بازیکن چقدر بوده است.

انتهای پیام//






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا