استان ها

صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

تیتر اول/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته ۱۲۰۳حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده است.

مجید رستگاری در گفت و گو با تیتر اول، عمق چاه‌های مسدود شده در سال گذشته را ۱۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۱۴ میلیون مترمکعب از هدر رفت آب طی سال گذشته از محل انسداد چاه‌های مذکور جلوگیری شده است. 

وی تعداد چاه‌های مجاز استان را ۳۶ هزار و ۶۱۲ حلقه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۲۸۲ حلقه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است. 

رستگاری ادامه داد: از چاه‌های مجاز استان ۳۲ هزار و ۳۰۵ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، ۱۳۳۳حلقه بخش شرب و بهداشت، ۲۹۷۴ حلقه در بخش صنعت و خدمات است. 

وی با اشاره به اصلاح و تعدیل پروانه های چاه‌های کشاورزی استان گفت: در سال گذشته از ۲۱ هزار و ۳۶۹ حلقه چاه کشاورزی حوضه های آبریز دریاچه ارومیه،ارس و زاب، ۱۵۷۹ حلقه چاه تعدیل شد که بیش از ۳۴ میلیون و ۱۵۳ هزار مترمکعب آب صرفه جویی شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان در خصوص نصب کنتورهای حجمی هوشمند و مکانیکی نیز خاطر نشان کرد: طی سال گذشته از ۶۷۹ کنتور منصوبه، عملکرد تعداد ۵۸۱ دستگاه در سامانه MCDM مشاور دز آب نیز بارگذاری و تایید شده و مابقی (فرم های اعلام وضعیت) جهت ثبت اطلاعات چاه های مذکور به شرکت دزآب ارسال شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا