عمومی

۱۸ بازی رومیزی در پارک‌های غدیر و آزادگان یزد اجرا می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمدرضا ربانی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: اَبَربازی‌ها در قالب ۱۸ نوع بازی روی میزی ۹۰ در ۹۰ سانتی‌متری در دو پارک غدیر و آزادگان برگزار خواهد شد که برخی از بازی‌ها نوستالژیک و برخی فکری و گروهی هستند.

وی از جمله این بازی‌ها به شطرنج، مارو پله، دالون،‌ پنتاگو و دیگر بازیهای فکری اشاره کرد.

ربانی همچنین از تدارک برگزاری بازی‎های رومیزی در این پارک‌ها خبر داد و گفت: این بازی‌ها نیز در قالب ۶ نوع بازی از ۲۷ اسفند تا پنجم فروردین در پارک آزادگان و از ششم تا دوازدهم فروردین ماه در پارک غدیر برگزار خواهد شد.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد عنوان کرد: به منظور آموزش رایگان این بازی‌ها نیز برخی از مربیان در این پارک‌ها حضور خواهند داشت تا به شهروندان و مسافران نوروزی نحوه انجام این بازی ها را آموزش دهند.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، برگزاری بازی‌های هیجانی و خانوادگی در نوروزگاه‌ ها و پارک های سطح شهر نیز پیش بینی شده تا بتوان ساعاتی خوش و بانشاط را برای خانواده‌ ها و میهمانان نوروزی یزد فراهم آورد.

ربانی افزود: پرتاب توپ، هفت سنگ،‌ حمل بادکنک پر از آب، دارت،‌ تنیس روی میز، فوتبال دستی و همچنین مسابقات ورزشی که عمدتاً برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده، از بازی‌های پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای ایام نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۴۰ ویژه‌برنامه‌ی شاد و متنوع را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزش شهروندی و تبلیغات شهری تدارک دیده است.

دکمه بازگشت به بالا