بهترین های کسب و کارعمومی

معرفی دو برند خوب گیج دما

ابزار، ابزار و تجهیزات زیادی در صنایع استفاده می شود که یکی از آنها فشارسنج است. استفاده از این تجهیزات در صنایع بسیار حائز اهمیت است و مشکلات بدون دسترسی به وجود می آید.

مانومتر چیست؟ این سوال را معمولا افرادی می پرسند که نام این ابزار را شنیده اند اما اطلاعاتی در مورد آن ندارند. در صنایع از تجهیزات، دستگاه ها و ابزارهای مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها فشارسنج است. استفاده از این ابزار در صنایع بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم دسترسی مشکلاتی به وجود می آید. به عبارت دیگر می توان این ابزار را یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی در پالایشگاه ها، کارخانجات صنعتی و … دانست. اما در این راستا باید از انواع مانومتر یا فشار سنج با توجه به الزامات ظرفیت آنها استفاده شود تا پاسخگوی نیازهای شاغلین در صنعت مورد نظر باشد که در قسمت های بعدی به بررسی آنها می پردازیم.

گیج فشار چیست؟

گیج فشار، مانومتر یا فشار سنج دستگاه کوچکی است که برای اندازه گیری فشار استفاده می شود. اما با کمک این ابزار می توان سطح فشار دستگاه های مختلف یا محیط را آنالیز و کنترل کرد. فشار سیستم های لوله یا مخازن در صنایع مختلف یکی از مسائل اصلی است که توسط فشارسنج ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

انواع فشار سنج بر اساس نحوه اندازه گیری فشار

فشارسنج ها انواع مختلفی دارند که روش اندازه گیری فشار در هر یک از آنها متفاوت است و هر کدام از آنها از تکنیک های مختلفی برای اندازه گیری میزان فشار استفاده می کنند. با این حال، انواع مختلفی از فشارسنج ها را می توان بر اساس نحوه اندازه گیری فشار به شرح زیر در نظر گرفت:

گیج فشار لوله بوردون

لوله بوردون یکی از رایج ترین انواع فشارسنج ها است و روش اندازه گیری فشار به این صورت است که لوله ای منحنی به نام بوردون تشکیل می شود و زمانی که لوله تحت فشار داخلی یا خارجی قرار می گیرد تغییر می کند. اگر فشار از داخل وارد شود، لوله از حالت خمیده خارج شده و کشیده می شود و همچنین اگر مقدار فشار از لوله برداشته شود، به حالت اولیه باز می گردد. برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ بروید.

هنگامی که این اتفاق می افتد، نوک لوله که به دلیل تغییر فشار داخلی حرکت می کند و به شکل دست است، حرکت می کند و میزان فشار را نشان می دهد. گیج فشار لوله بوردون برای اندازه گیری فشار مثبت یا منفی استفاده می شود که بسیار حساس است و فشار را با دقت بالایی نشان می دهد.

مانومتر غشایی

نوع دیگری از گیج اندازه گیری، مانومتر دیافراگمی است که شامل قسمتی قابل انعطاف برای اندازه گیری فشار موجود می باشد. به عبارت دیگر، گیج های فشار دیافراگمی دارای یک دیسک انعطاف پذیر هستند که قسمت ورودی سیال را از داخل گیج فشار جدا می کند و فشار را بدون مشکلات مربوط به اصطکاک اندازه گیری می کند. لازم به توضیح است که از این نوع فشارسنج برای اندازه گیری فشار مایعات گازی استفاده می شود. مثال: گیج های دیافراگمی در سیستم های پنوماتیکی فشار ضعیف، پمپ های خلاء، دریچه های تنفسی و غیره استفاده می شوند. از این محصول برای ساخت محصولاتی مانند موم ضد اوزون استفاده می شود.

اندازه گیری دیفرانسیل فشار

از انواع فشارسنج های اندازه گیری باید به گیج فشار دیفرانسیل نیز اشاره کرد که کاربرد آن تا حدودی با سایر فشارسنج های ذکر شده در بالا تفاوت دارد. از آنجایی که این نوع فشارسنج برای بررسی اختلاف فشار بین دو قسمت از یک سیستم استفاده می شود، فشار را در دو نقطه ورودی بررسی می کند و سپس آن را نمایش می دهد. برای استفاده در سیستم های فیلتراسیونی که ناخالصی های گازی و مایع را جدا می کنند، فشار سنج های تفاضلی به طور گسترده ای استفاده می شود.

تست فشار روغن

گیج فشار روغن یکی از انواع دیگر گیج های صنعتی است که به عنوان یکی از بهترین انواع فشار سنج برای دستگاه ها و سیستم های لرزش بالا شناخته می شود. این نوع دستگاه اندازه گیری قادر است تکانه ها و فشارهای بالا را خنثی کند و در کنار این موارد اندازه گیری فشار در سیستم بسیار حائز اهمیت است، زیرا امکان اندازه گیری فشار و انجام محاسبات بدون تاثیر ارتعاش وجود دارد. شغل تمام وقت.

فشار سنج خشک

در مقایسه با گیج فشار روغن که اندازه گیری بسیار دقیق و مناسبی دارد، انواع دیگری از فشارسنج ها یعنی گیج های فشار خشک وجود دارد که رطوبت به سطح داخلی فشارسنج آسیب می رساند و خوانش فشار دشوار است. توسط او نشان داده شده است. این نوع مانومتر می تواند فشار مایعات را اندازه گیری کند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما با وجود این مشکلاتی وجود دارد که استفاده از آن را کمی سخت می کند.

دکمه بازگشت به بالا