استان ها

چگونه در حرفه عکاسی موفق شویم؟ / لزوم تلاش جامعه عکاسی در آگاهی عمومی

هادی دهقان پور ، کارمند و مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار که عکاس حرفه ای نیز است ، اخیراً موفق به کسب نشان افتخار جشنواره عکس آمریکا و مدال طلای جشنواره پامیر شده است.

وی برنده جوایز مختلفی در جشنواره های عکاسی در ایالات متحده ، روسیه ، چین ، بلژیک ، ایتالیا ، اسلوونی ، امارات متحده عربی ، لهستان ، کانادا ، مصر ، رومانی ، اتریش ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ترکیه ، یونان و عراق شده است. ، 125 این یک نهاد ملی و منطقه ای با حدود هزار نام است و برای جشنواره های محلی و خارجی عکاسی انتخاب شده است.

دهقانپور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در مورد موفقیت خود به عنوان عکاس اظهار داشت: تلاش و ثبات اولین قدم های موفقیت برای علاقه مندان به عکاسی است و در واقع من معتقدم که موفقیت شامل درجات و درجاتی است که باید به تدریج و با گذشت زمان. “فرا رسیده است و با توجه به روند رشد و درک بلند مدت در این زمینه ، می توانیم موفقیت آن را تضمین کنیم.

وی افزود: با افزایش تجربه خود در دو زمینه نظری ، خواندن کتابها و مقالات مدرن و غنی و در زمینه عملی با انجام فعالیت های میدانی ، عوامل دیگری را می شناسم که می توانند به افزایش سرعت پیشرفت و رسیدن به مقصد کمک کنند.

دارنده نشان افتخاری جشنواره عکس آمریکا وی توضیح داد: پس از دو سال سبک هنری ، در نمایشگاه ها ، جشنواره ها و دعوت نامه های عکس شرکت کرده و جوایز ملی و بین المللی زیادی را به دست آورده ام ، بنابراین تاکنون بیش از 150 عنوان ملی و بین المللی کسب کرده ام و حدود هزار عنوان عکس در من در بیش از 15 جشنواره ملی و منطقه داوری کرده ام و در حدود 40 نمایشگاه و گروه انفرادی شرکت کرده ام.

من نگران شکست ، شکست و نظم نبودم

دهقان پور افزود: من چندین عامل را در ارتباط با موفقیت خود در نظر می گیرم. اولین عامل حمایت و تشویق خانواده در طول این 15 سال است و من می خواهم از آنها برای صبر و تحمل در تحمل سختی هایی که در این سالها تجربه کرده اند تشکر کنم سختگیری و آزار و شکنجه ای که من می دانم عامل مهم دیگری برای رسیدن به این مرحله است و من سعی کردم هرگز مرا از شکست ها ، شکست ها و کارهای روزمره باز ندارم. اما من به کار مداوم خود ادامه خواهم داد.

سبزوار ، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ، در مورد وضعیت عکاسی در کشور و محافل فرهنگی به آنا گفت: “عکاسی در سالهای اخیر توانسته اعتبار خود را از سایه سنگین هنر م effectiveثر و مستقل خارج کند. بیشتر گفته می شود. “تعداد سمینارها و برپایی بیش از 100 جشنواره عکاسی در طول سال نشان از اهمیت این هنر و توجه جدی موسسات دولتی و خصوصی و همچنین گروه های مختلف مردم به آن دارد. .

دهقان پور درباره چالش ها و مشکلات حرفه عکاسی بیان کرد: دسترسی آسان به تجهیزات عکاسی می تواند مردم را به این سوect ظن برساند که عکاسی حرفه ای بسیار آسان و ساده است ، در حالی که عکاسی با پارامترها و کیفیت لازم ماه ها به طول می انجامد. او سالهاست که در زمینه عکاسی کار می کند و تجربه کسب کرده است.

عکاسی از زمینه ها و زیرمجموعه های متنوعی برخوردار است

وی ادامه داد: عکاسی زمینه ها و زیرشاخه های بسیار متفاوتی دارد و تسلط بر هرکدام می تواند زمان ، انرژی و سرمایه زیادی را صرف کند. سرانجام ، آنچه یک عکاس موفق را از یک عکاس معمولی متمایز می کند ، یافتن یک زمینه مورد علاقه و تمرین در یادگیری و رشد منظم است.

صاحب مدال افتخار جشنواره عکس آمریکا در مورد دیدگاه مقامات و انتظارات عمومی از عکاسان گفت: من همیشه با این واقعیت روبرو بوده ام که موسسات دولتی و خصوصی درک درستی از آنچه که دنیای عکاسی باید داشته باشد ندارند و تأثیر عکس های آن این امر مستلزم تلاش جامعه عکاسی برای آگاهی بخشی و آگاهی افکار عمومی در مورد اهمیت عکاسی و توانایی آن در ثبت وقایع و خاطرات و ماندگاری آن برای همیشه است.

دهقان پور در مورد ارتباط بین کار و محل کار و حرفه عکاس صحبت کرد و توضیح داد: یکی از عواملی که به من کمک کرد راه خود را پیدا کنم و در آن سریعتر حرکت کنم هماهنگی کار با عکاسی بود. بیش از یک دهه در زمینه سمعی و بصری در روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلام به من کمک کرد تا در حین تجارت دیدگاه خود را در زمینه عکاسی توسعه دهم. اما در این زمینه ، تمرکز بر عکاسی به عنوان یک مسئله اساسی که می تواند به موفقیت در این زمینه کمک کند ، مهم است و چنین نخواهد شد. با این تفاوت که کار و علاقه عکاس یکی است.

دهقانپور افزود: در سال جدید قصد دارم به اهدافی از جمله افزایش همکاری و تعامل با فعالان عکاسی در سطح ملی و بین المللی ، برگزاری نمایشگاه انفرادی آخرین تولیدات ، تشکیل سمینار آموزش عکاسی در بجنورد و تفت و کار با رسانه های مجازی دست یابم. ، چاپ دوم. “عنوان کتاب عکاسی و شعر و حضور مشهودتر در فراخوان های بین المللی.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانم به طور مداوم و با قوت در زمینه عکاسی به کار خود ادامه دهم و برای رسیدن به این هدف با شرایط بیرونی و جامعه همراه باشیم.

به گزارش آنا ، هادی دهقان پور در سال 1980 در زاهدان متولد شد. وی پس از اتمام خدمت سربازی مدتی در امور بازرگانی پالایشگاه مشهد مشغول به کار شد. وی سپس در سال 2007 در دانشگاه آزاد اسلامی استخدام شد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار به فعالیت خود در زمینه روابط عمومی ادامه داد.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا